Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW C evolution er homologisert for A1 sertifikat

Startet av elektrolux, torsdag 16. juli 2015, klokken 10:13

« forrige - neste »

Hansi

Lurer på om 2017 C evolution kommer med 94 Ah batterioppgradering som på i3? Skulle vel tro det?
(8/60)*94=12,5 kWh, da begynner det å komme seg. Hvis de hadde tilbudt 11kW lading på den i tillegg hadde det virkelig vært noe.. Og tatt den inn til Norge da :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

ozelot

BMW har nektet å ta forrige generasjon inn, samt nekte å utføre noe service på den siden det er for innviklet, så kan jo bare håpe.

elektrolux

Nå er det vel ingen service på en C evolution, men skulle en ønske å jobbe på en BMW MC er det bare å bestille en original verksteds manual på CD og diagnose apparat. Tilsammen ca 4000 kr.

http://www.gs911.de/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hansi

Jeg spurte BMW og fikk følgende svar:
SitatDet planlegges ikke å inkludere C Evolution i produktporteføljen for Norge 2017.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elektrolux

#19
Elbilhjelpen.no AS kommer i samarbeid med Zimmermann AS til å ta inn noen slike for salg. Både undertegnede og Zimmermann kjører gjerne MC, og vil på denne måten lufte interessen for disse flotte syklene.

Ut pris blir rundt 100 000 kr. Interesserte kan ta kontakt med undertegnede for reservering.

For dem som vil ha en enda mer behagelig høykvalitets elektrisk Maxi Scooter men ikke har 100 000 kr på bok har jeg lagt Vectrix min ut på Finn.no til mer fordøyelige 42 000 kr

http://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=75970949&myad=75970949

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kavorka

Er dette en eller to motoriseringer?
Sitat
Nennleistung
11 kW (15 PS) (Homologation nach ECE R85, Führerscheinklasse A1)

max. Leistung
35 kW (48 PS) bei 4.650 U/min
Lurer på om det er slik at vi kan vente 16-åringer på sykkel som gjør 0-100 på 6.2s..

elektrolux

Det kan vi. Venter på vår som datteren på 15 skal kjøre.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kavorka


elektrolux

Meget mulig. Vi anser BMW som tryggere enn Vectrix som kun har 1/2 effekten grunnet ABS bremser og traction control
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hansi

Noen som har hørt/lest noe om disse kommer med oppgradert batteri? Eventuelt oppgradert lader?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

OlaM

Sitat fra: Kavorka på onsdag 01. juni 2016, klokken 13:51
Er dette en eller to motoriseringer?
Sitat
Nennleistung
11 kW (15 PS) (Homologation nach ECE R85, Führerscheinklasse A1)

max. Leistung
35 kW (48 PS) bei 4.650 U/min
Lurer på om det er slik at vi kan vente 16-åringer på sykkel som gjør 0-100 på 6.2s..

Som nevnt tidligere i tråden, det er samme motor men med 48 hester max og 15 hester max kontinuerlig effekt. Kjenner øyenbrynene rynker seg litt til hvordan den lovgivingen treffer...
'21 3LR

elektrolux

Det kule er at de 48 hestene er aktive helt til sykkelen når toppfarten, og ikke trenger mer enn 15 HK
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OlaM

Det er ikke rett fram og i toppfart at de hestene er kjipe, heller f.eks. i svinger der en uerfaren fører kan være brå eller rykkete på gassen.
'21 3LR

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elektrolux

Og med det ryker muligheten for 16 åringer å nyte doningen:

Also the continuous motor output increases from 11 to 19 kW (while the peak motor capability remains at 35 kW). Top speed has increased to 129 km/h (80 mph).
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA