Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

3rd parts spoiler

Startet av tkjoerlaug, tirsdag 16. juni 2015, klokken 11:57

« forrige - neste »

tkjoerlaug

Jeg har bestilt en 85D, men kunne gjerne tenkt meg en spoiler på bilen. Er det noen som har erfaring med 3 parts spoilere som f.eks denne?

http://www.ebay.com/itm/Carbon-Fiber-Trunk-Boot-Lip-Spoiler-Wing-Fit-For-Tesla-S-Model-2012-2014-/181631664294?fits=Make%3ATesla&hash=item2a4a1740a6&vxp=mtr

Ser at denne gjelder årsmodell 2012-2014, og velger man 2015-modell får man denne advarselen:

"This part is not compatible with 2015 Tesla S 85D Sedan 4-Door -CC -Cu. In. --"

Har Tesla endret bakluken på 85D eller i 2015, eller bør denne være kompatibel? (og advarselen bare indikerer at spoileren ikke er testet på siste versjon).

Kina-kopier i karbon er jo nokså vanlig på sykkel-rammer og foto-stativ, og disse har forholdsvis godt rykte på seg.

Går det evt. an å ettermontere original spoiler fra Tesla?

tkjoerlaug

Regner forøvrig med at denne, er en kina-spoiler som blir videresolgt på finn.no for å tjene penger (som forøvrig også er nokså vanlig for kina-sykkel-rammer).

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57097071

Ser ut som denne er blank, mens original spoiler i matt?



F_P

Heftige priser hos T Sportline gitt. Ingen tvil om at Model S er i high end markedet i ytlandet  :o

De TS117 felgene i Uber Rose er uansett lekre saker  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

Noen må kjøpe en kina-spoiler og melde tilbake om kvaliteten her ;)

tkjoerlaug

Har sett på den Tsportline også, men synes ikke den er noe pen. Den virker bredere og mer dominerende enn original-spoileren, og bikker mot små-harry etter mitt syn. Jeg ønsker spoileren fra P85D, men uten å betale 150.000kr ekstra for insane-modus. Ideelt sett ville jeg kjøpt en original-spoiler, men kan leve greit med en kopi av denne dersom kvaliteten er ok.


ctr46

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 16. juni 2015, klokken 14:13
Noen må kjøpe en kina-spoiler og melde tilbake om kvaliteten her ;)

Helt enig. Jeg vil også vite dette  ;D
.

rmr

S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

tkjoerlaug

Har vurdert ebay-kina-spoiler, men de fleste ser ut til å være for 2012-2014 modeller, og ikke 2015 som jeg har bestillt. Men har tesla endret bakluke-design på 85D/P85D? Det virker isåfall rart..

Stig O

Får følge med på denne tråden. Selv skulle jeg gjerne hatt den i blank i stede for den orginale matte. Synes den første blanke var finere.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/49325-Amazon-After-market-Spoiler-Install
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

ellholt

Hei. Prøv " Cæntvin Klåvø" på fjesboka, han selger spoilere for en rimelig penge :-)
https://www.facebook.com/claveau.vincent?fref=ts
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Thor2014

Håper det kommer bredere spoiler.
Den originale gjør bilen rar bak. Tsport sin synes jeg er ganske fin, men smak og behag....

PCS

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 30. juni 2015, klokken 23:22
Håper det kommer bredere spoiler.
Den originale gjør bilen rar bak. Tsport sin synes jeg er ganske fin, men smak og behag....

Helt enig, bredere gjør linjene og det sportslige på denne bilen mer komplett. Liker ikke den korte originale og bestilte av den grunn uten i håp om at det dukket opp ett bedre alternativ. Tsport og unplugged har, men til vel friske priser da jeg antagelig kommer til å foliere den.

Samme med Audi TT/R8 etc, ser ikke bra ut med den korte vinga dems  ::)

P85D

Kunne vært moro å se en skikkelig vinge på en Model S, ikke bare tynne lepper..
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Muffinman

Jepp, det ville vært moro. Tror jeg ville ledd godt  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA