Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PodPoint SL-3261 - oppgradering til 7 kW

Startet av Trond.m, søndag 07. juni 2015, klokken 16:14

« forrige - neste »

Trond.m

PodPoint SL-3261 som Renault leverer til 1-fas 16A er laget for inntil 7 kW, 30A. Så vidt jeg har forstått er den omprogrammeret til å støtte maks 3,6 kw i Norge. Er det mulig å oppgradere denne i etterkant ?

emil

Uten å ha sett de fysiske laderegulatorene de setter opp vil jeg tro at det kun er en lask eller bryter som må endres for å endre pilotsignalet fra 16A til 32(30)A. Det kan derimot være at de må konfigureres med spesiell programvare som ikke er tilgjengelig for hvemsomhelst.

Blir et større problem hvis du har IT-nett. Trafoen du får levert støtter neppe mer enn ~3.6kW (20A kurs i skap, 16A kurs ut)

hsa77

Sitat fra: emil på søndag 07. juni 2015, klokken 22:13
Uten å ha sett de fysiske laderegulatorene de setter opp vil jeg tro at det kun er en lask eller bryter som må endres for å endre pilotsignalet fra 16A til 32(30)A. Det kan derimot være at de må konfigureres med spesiell programvare som ikke er tilgjengelig for hvemsomhelst.

Blir et større problem hvis du har IT-nett. Trafoen du får levert støtter neppe mer enn ~3.6kW (20A kurs i skap, 16A kurs ut)
I tillegg er kabelen elektrikeren legger opp fra sikringsskapet til podpointen 4mm2, dvs godkjent for maks 20A. Så selv om det er mulig å få selve podpointen til å støtte 7kw, må hele installasjonen i praksis foretas på nytt, det er ganske dyrt...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Trond.m

Jeg har 400V anlegg og var forutseende nok til å få kablet 5 x 6 mm2. Nå har jeg bestilt en i3, og da kan det være være aktuelt å oppgradere til 30 / 32 A (Forutsatt at nettselskapet godkjenner dette)

Jon Braathen

Hvordan gikk dette? Mulig å justere opp noen A feks til 20A?
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Blackadder2100

Sitat fra: Jon Braathen på lørdag 24. mars 2018, klokken 12:29
Hvordan gikk dette? Mulig å justere opp noen A feks til 20A?

Fikk min installert som 32A, med en 40A sikring. Har TN nett, så er ikke avhengig av trafo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA