Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-golfens Adaptive cruise kontroll spørsmål

Startet av gamer73, torsdag 04. juni 2015, klokken 07:22

« forrige - neste »

gamer73

Jeg lurte på den adaptive cruise controllen også har en fra 0 funksjon..dvs hva gjør den i lyskryss når man venter på grønnt? I mazdaen kutter adaptive ut under 30km/t...og det syntes jeg er kjipt. Tror min onkel i sin gamle volvo har en som er adaptiv fra 0 or oppover....

Og bruker dere cruise kontrollen? Jeg bruker min svært mye i mazdaen...selv for korte turer...

hovik

ACC på eGolf'n fungerer under 30km/t, men ved full stopp over 5 sekunder(?) må den startes ved et lite trykk på gasspedalen.

ACC kutter om ESC kobler inn, men det er ganske vanlig.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

iknutis

Jeg bruker min hver dag, også i køkjøring. Går ned til 0 og kjører videre når trafikken beveger seg.

gamer73

Dette høres veldig bra ut:) Og nå lurer jeg på hvorfor i svarte ikke mazdaen som bare er ett år gammel har dette...jaja

Capt

Tror den må være over 35km/t før du kan starte den, men da går den helt til null og opp igjen. Funker som bare det. Finner bare farten man vil ha, trykker SET så er det bare å styre. OBS står i INSTRUKSJONSBOKA at det ikke funker om man når igjen en stillehående kø. Egentlig logisk om man ligger i 120.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

Lefsegokk


Elise

Går det an å øke maks km/t med andre intervaller enn 10?
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

autostadt


Audigaudi

Sitat fra: autostadt på søndag 14. juni 2015, klokken 19:06
Res øker med 1 km/t, set reduserer med 1 km/t.
Ja, hold de nevnte knappene inne så øker det sakte.

elektro

Jeg har bare testet én gang, men fikk inntrykk av at jeg måtte touche gasspedalen for at bilen skulle starte igjen etter å ha stoppet helt opp i stillestående kø. Stemmer dette?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Elise

Ja, hvis du har stått stille litt, så. Hvis du bare akkurat har stoppet er det ikke nødvendig.


Takk for svar til dere andre vedr justering av hastighet. :)
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

PrebenNyeng

Man kan også bruge RES til at få gang i bilen igen når den har stået stille (hvis man ikke ønsker at bruge pedalen)

vidolsen

Noen som vet om bremselysene lyser når ACC bremser ned? Hvis ikke,  kan det øke faren for påkjørsel bakfra.
e-Golf levert 18.05.15.

elektro

Blir vel omtrent det samme som når du kjører vanlig, det lyser nok hvis ACC må bremse, eller hvis den aktiverer B. Men ikke når den bruker D1 eller D2. D3 er jeg mer usikker på.. Dette har vært diskutert før på forumet.

Når det er sagt så lyser ikke bremselysene på en fossilbil med manuelt gir når du bremser på girene heller, så vidt jeg vet.  :)

Noen som har opplevd full brems med ACC i høy hastighet? Du vet, sånn som det blir kjedekollisjon av på motorvei.. Funker det? Jeg synes ofte den reagerer litt sent, ettersom man leser trafikken bedre selv.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Råde

Ja, har opplevd hard brems. Også at noen har kastet seg ut fra bak en lastebil. Systemet reagerer senere enn man liker, men det reagerer. Hvor fort har nok litt med hvordan du har satt det opp (aggressivitet og avstand)
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA