Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning: Knitrelyd via blåtann?

Startet av mihkku, fredag 22. mai 2015, klokken 16:27

« forrige - neste »

Tbg

Sitat fra: godhelg på fredag 05. juni 2015, klokken 20:34
Opplever knitring på min bil med dynaudio. Grusomt å høre på.
Opplevde i dag at knitringen muligens reduseres dersom man skrur ned volumet på iPhone enheten (ca 3 hakk) og kompenserer med å skru opp volum på Discover pro enheten. Flere som hat forsøkt dette?

om du demper inngangsnivået og diskanten og i tillegg sette bluetooth volumet på spilleren ned litt så får du mindre knitring. når du skrur ned volumet på telefonen forsvinner etterhvert også noe av dataen som overføres hvilket resulterer i lavere bitrate. Og siden knitrikng kommer pga treghet i overføring vil dette hjelpe mot knitring, men du vil også miste deler av "musikken" noen hører nok ikke forskjell en gang, men man mister på en måte "toppene" i lyden... vet ikke hvordan jeg skal forklare det lett.

Knitring gjelder meg bekjent bare biler med discover pro.men det har vel alle norsksolgte E-golfer.

Kanskje en oppdatering er på vei?

nilskt

@tbg Er du sikker på at bitraten er variabel i A2DP protokollen? Så vidt jeg kan se i specen skal den være stabil. Mulig jeg har oversett noe?

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

-Aleks

Da har golfen vært inne til den lokale VAG pusheren. Viste mekanikeren feilen, spilte av anlegget med en sang som fremhever knitringen bra, han hørte det med en gang han også. De kjørte en diagnose av anlegget (som seff ikke gav noen feilkode). De skulle ta dette videre til teknisk avdeling, og jeg skulle få info senere. P.d.d så var det ikke mye å hente av forhandleren her... Får satse på at de hiver inn en ny Discover pro etterhvert. Ganske sikker på at det er den som er synderen. Henviste også til denne tråden at det er ett stort problem, og ba dem også streame litt musikk i deres GTE demo bil (samme problemet der)


mihkku

Ryktes om at VW jobber med å rette feilen, men ei noe bekreftelse fra Møller.

Råde

Ble litt overrasket i dag. Hørte Lost Frequencies - Are you with me (Extended) ganske høyt. Uten knitring i starten. Men etter 1:18 kom knitringen snikende. Virker derfor som om det er noe med frekvensene i musikken...
e-Golf | X75D

BjarteLunde

Hei

Er det noen her som har kommet noen vei med Møller ift denne saken?

Jeg ringte de i dag tidlig og da ba de meg sette opp lyden på iphonen på maks og sa at det ville løse problemet. Da jeg var på vei til jobb fikk jeg ikke testet dette. Men utifra det jeg leser her er jeg ikke veldig optimistisk.

Synd at dette skjer på en ellers meget flott bil


mihkku

Husk: Dersom dere ønsker at noe skal skje, så må dere dokumentere dette til Møller. VW gidder neppe å bry seg dersom det er kun et fåtall som klager. På den positive siden så har jeg fått vite at det jobbes med dette, men det betyr ikke at vi skal si "så bra", nei! Vi skal fortsette å dokumentere :)

Tbg

Det kommer nok en fiks ila sommeren i form av en software oppdatering tenker jeg.

DannyMT

Jeg kjører Golf GTE, og har oppgradert anlegget i bilen.

Med standard høyttalerne som var i, la jeg ikke merke til noe spesielt knitring. Etter å ha byttet høyttalerne, så fungerer BT tragisk dårlig, og knitrer til stadig ved høyere volum og ved telefonsamtaler.

Jeg har satt opp en PP82DSP, og Focal 165 KRX2, og det skal ikke være utstyret det går på. DSP`en er satt opp riktig. Veldig rart at BT enheten ikke skal tåle det....
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

esbruvoll

Ingen som har fått uttalelse ifra Møller om dette blåtann-problemet?
Ringte Ryen i dag, tekniker hadde ikke hørt om det før, fikk beskjed om å bestille time..

Hos meg høres knitringen tydelig på høyt volumnivå, spesielt når man spiller låter med skarp diskant.
Streamer ifra Android (Galaxy S6) via Spotify, har prøvd litt forskjellige innstillinger uten å komme noe nærmere en løsning. Har DynAudio anlegg.

Fikk bilen i slutten av mai. Har så langt ingenting å utsette på kjøpet, sett bort ifra bluetooth-problemer.
Har også lagt merke til at cover & sangtittel ikke oppdateres om man fortsetter en avspilling ifra bilskjermen. Hvis jeg lukker Spotify på telefonen og starter ny avspilling pr. kjøretur, kommer det opp igjen.

Tbg

Sitat fra: esbruvoll på fredag 17. juli 2015, klokken 14:08
Ingen som har fått uttalelse ifra Møller om dette blåtann-problemet?
Ringte Ryen i dag, tekniker hadde ikke hørt om det før, fikk beskjed om å bestille time..

Hos meg høres knitringen tydelig på høyt volumnivå, spesielt når man spiller låter med skarp diskant.
Streamer ifra Android (Galaxy S6) via Spotify, har prøvd litt forskjellige innstillinger uten å komme noe nærmere en løsning. Har DynAudio anlegg.

Fikk bilen i slutten av mai. Har så langt ingenting å utsette på kjøpet, sett bort ifra bluetooth-problemer.
Har også lagt merke til at cover & sangtittel ikke oppdateres om man fortsetter en avspilling ifra bilskjermen. Hvis jeg lukker Spotify på telefonen og starter ny avspilling pr. kjøretur, kommer det opp igjen.

Oppdatering er på vei.

-Aleks

Noen som har noe mer info angående dette. fortsatt irriterende problem hos meg. Var hos møller senest i går å klaga igjen. han jeg prata med da, hadde alldrig hørt om lignende!

mihkku


Svk

Har samme telefon ennå. Men nå knittrer det ikke lenger.
Kjemefornøyd.alle problemer kan løses

gamer73

jeg har Android tlf og standard lydanlegg i golfen..har aldri hørt knitring tror jeg...nilen ble laget i juli i år

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA