Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Luftinntak til varmeapparatet, hvor?

Startet av Caspar, fredag 15. mai 2015, klokken 11:39

« forrige - neste »

Caspar

Noen som vet hvor bilen suger inn luft til varmeapparatet?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Torn

#1
Hei.

Mener det er på siden, omtrent likt med blinklysene.  Er en "firkantet" åpning på hver side som går inn i dashbordet.

Oppdatert:   Er bare på passasjersiden.
Trondheim
- EVT4000, El-scooter (2011- 2012)
- EVT-168 (2015-2016)
- Think Classic 2000, NiCd, Grønne Lynet,  (06/2012--> )
- Think Classic 2000, NiCd, Blå plastjolle, (07/2012- 07/2014,)   2X Blå ble demontert før vraking for å sikre deletilgang.
- Think Classic 2000, NiCd, Rød US, (06/2014--> )

Elsykkel (2016-->)

elektrolux

Tenkte og på de klaffene, men er ikke de enveis og ut for å avlaste trykket som oppstår når en lukker døren?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Jo det hullet har klaffer som ikke tillater innsug
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Yeyeye

Varmapparatinnsuget er under defainntaket, rett ved siden av støtdempertårnet. Har et bilde av det på mobilen.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

elektrolux

Kanskje en ide å stappe et støvsuger Hepa filter inn der.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Yeyeye

Den tanken har slått meg også, for det er utrolig mye støv og dritt som kommer inn. Det har nå bare blitt med tanken så langt.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Caspar

Datteren min har tatt over en av Thinkene mine og da har Poloen hennes blitt stående her og hun var svært usikker på om hun kom til å bytte tilbake noen gang. Jeg har en Webasto liggende og jeg hørte en gang at det ikke gikk og montere den i "motorrommet" og kjøre varmluft gjennom bilens varmeapparat. Hva skulle årsaken til det være?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Må vel være temperaturen på luften ut fra Webastoen i forhold til plastrørene i Thinken.

Hvorfor ikke bare ta i bruk en Think med Webasto ferdig montert?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Sitat fra: elektrolux på søndag 07. juni 2015, klokken 23:29
Må vel være temperaturen på luften ut fra Webastoen i forhold til plastrørene i Thinken.

Hvorfor ikke bare ta i bruk en Think med Webasto ferdig montert?
Godt poeng, men nå har jeg jo bare 2 og hun ville helst ha gul, og jeg vil ikke kjøre uten Webasto. Jeg har også hørt dette med plasrørene tidligere, men er det noen som har forsøkt? eller er dette bare en myte som har blitt til en etablert sannhet?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA