Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kristiansand - Oslo/Moss - Gøteborg (tur retur)

Startet av andre.nordstokke, onsdag 22. april 2015, klokken 16:56

« forrige - neste »

andre.nordstokke

Hei,

må en krisetur til en plass utenfor Gøteborg i Sverige. Reiser fra Kristiansand med Nissan Leaf. Kommer til å lade diverse plasser før Oslo, men etter Oslo har jeg ikke så mye ide annet enn det ladekartet.

Noen som har noe erfaringer her? HASTER! Kjører om ca 2 timer til!

Electrix

#1
Nå er jeg nok litt sent ute, men skal du gjøre noe i Oslo? Hvis ikke er det mye raskere å ta ferja Horten-Moss som går nesten kontinuerlig. Et annet alternativ er Sandefjord-Strømstad som sparer en del lading.

Jeg planlegger ca samme tur selv, men skal ikke lenger enn til svenskegrensa, tror vi ender opp med Horten-Moss på tur og Strømstad-Sandefjord på retur, pga da trenger vi ikke å legge så mye ekstra tid inn før ferjeturen.

Foreløpig plan:
Kr. sand - Brokelandsheia(GK) 107 km
Brok - Lasses(F) 48 km
Lasses - Vestfold Auto   67 km
Vestf - Sarpsbborg(F)   67 km (+ferje Horten-Moss)
Sarps - Halden    27 km

Alternativ:
Kr.sand - Brokelandsheia(GK) 107 km
Brok - Lasses(F) 48 km
Lasses - Kiwi Sandefjord(F) 48,5
Kiwi Sf - Halden 36 km (+ferje Sandefjord-Strømstad)

Retur:
Halden - Lasses(F) 84,5 km (+ferje Strømstad-Sandefjord)
Lasses - Brokelandsheia(GK) 48 km
Brokelandsheia - Stoa(GK) 50 km
Stoa - Kristiansand 60 km
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA