Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

låne strøm av en annen elbil?

Startet av ksandal, tirsdag 14. april 2015, klokken 09:51

« forrige - neste »

ksandal

Ser stadig elbiler som blir tauet fordi de er tom for strøm... 
hvorfor finnes det ikke en mulighet og ha en kabel alla type to i begge ender so en kunne bruke so en slags type startkabel for elbil? og kunne overføre noen få kw til en annen elbil og dermed kunne klare seg til neste stop for og lade?

Hvis alle biler hadde hatt samme plugg, kunne det enkelt kunne ligges inn et program i bilene for og kunne gjøre det(tror jeg)

Og når jeg ser på ladeledningen min til Tesla... hvorfor er den forskjellig i hver ende? det burde jo være samme hva vei en plugger i en ledning. og ha samme kontakt hjemme på veggen( i garasjen) og på alle ladestasjoner. Event med en overgang så det er mulig og få til en enkel løsning.

Det er miljøvennlig om alle kan bruke samme plugg, så alle slipper og kjøre rundt med 5 kg overganger i bagasjerommet?
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

dosmont

Det var faktisk en god ide :)
Men det blir enklere for en tesla å låne bort strøm enn å motta :P
Men det åpner også muligheten for at teslaen kan brukes som tankbil fra gratis superlading til fremtidig home powerbank, ikke sikkert Musk hadde tenkt seg det ;D
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

ksandal

Ser for meg at alle servicebiler, naf, viking osv.. kunne hatt en slik kabel og en liten powerbank med 3-4kw på bilen. så de heller kan lynlade i 4 minutter, fremfor og måtte taue til nærmeste stop?  Alle sparer tid og penger.

He he da kunne jeg tenkt meg jobben med og kjøre rundt og hjelpe alle :-)  tenk så glad alle blir når de får hjelp. Hadde vært en kul jobb :-)

Men det beste er jo om folk lærer seg og lade FØR de ser NULLEN i dashbordet hehe... men dette har vi jo prøvd og lære FOSILFOLKET i hundre år.. men likevel går folk tomme hver dag langs veiene.

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA