Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny medlem

Startet av Bakern, fredag 10. april 2015, klokken 23:45

« forrige - neste »

Bakern

S85D på vent

Car-El

Skal prøve å svare etter beste emne.

1: Det er ingen forhandlere av Tesla noen steder. Det er VisningsRom (ShowRooms) der du kan komme å se på bilen og prøvekjøre den. Skal du kjøpe en Tesla Model S, så må du gjøre det over Internett.
I dag finnes det ikke VisningsRom eller verksted i Tromsø. Tesla har via e-post til forbrukere meldt at det skal etableres i Tromsø iløpet av 4Q 2015. Det vil si iløpet av oktober, november eller desember i år. Vi får se.

2: Ingen.

3: Fordelene er som alle andre elbiler. Disse finner du beskrevet på internettsidene til Elbil Foreningen.  www.elbil.no
Og så er det billig "drivstoff". Om vi sier at det koster 1kr for kWh så er vi på 2,50kr for mila. Realiteten er mye lavere! MYE!

4: igjen så er det ingen forhandlere. Du må kjøpe bilen gjennom Tesla sine Internettsider. http://www.teslamotors.com/no_NO/

5: Om å kjøpe nytt eller brukt er noe som ikke jeg kan svare for eller imot. Det eneste som jeg vil si at ennå så syndes jeg at Tesla Model S holder seg ganske godt i pris som bruktbil. Men dette kan endre seg.
Og så kommer det fortløpende forbedringer på Model S. Dem venter ikke til en ny årsmodell eller så kalt facelift. Så en nybil har mere utstyr enn den som vi (jeg) hentet i november 2013.


Håper svarene var tilfredsstillende og at du kjøper en elbil. Ikke nødvendigvis en Tesla da det finnes andre elbiler som er gode. Men det er vist som så at i husholdninger som har anskaffet seg en elbil som en nr.2-bil, fort blir til at elbilen blir nr.1-bilen. Og etterhvert så har husholdningen elbiler som nr.1, nr.2 og vil ikke ha bil med forbrenningsmotor.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stiberger

Velkommen til forumet!

Er enig i alt det Car-El skriver.
Hentet nettop en 85D i Stavanger i påska, og må få lov til å legge til at superladenettverket til Tesla er fantastisk, og utgjør en god del av summen på bruksverdien av bilen.
Gratis å benytte, lader meget hurtig, godt utbredt og stadig bedre bilr det. Det er en bil det er mulig å dra på langtur med, selv fra nord-Norge.

Hurtigladenettverk for "vanlige" elbiler er et særdeles mørkt kapittel her nord, og der de har en "fungerende" infrastruktur, så er betalingsmodell, prising og stabilitet utfordrende for å si det mildt.
(Må gi litt skryt til Traasdahl her i byen som tross alt har hatt en fungerende chademo-lader til fri benyttelse for alle som passerer!)

Etter tre år med Nissan Leaf, som jeg forøvrig har vært svært fornøyd med, er det et lite friskt pust å gå over til en produsent som tar elbil-konseptet og nødvendig infrastruktur på alvor, og ikke bare har det som en liten og uanselig bi-geskjeft.

Parkering i byen er et annet tema, som det finnes et par tråder på her på delforumet fra før av.

Annen bakdel er at det nesten ikke finnes kollektivfelter hvor vi kan lage kø og avisoverskrifter...  :P
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Bakern

S85D på vent

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA