Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteri til hytta fra Leaf-moduler

Startet av jkirkebo, mandag 30. mars 2015, klokken 19:20

« forrige - neste »

Olee

På YouTube finner du greie videoer som viser demontering. Jeg anbefaler en stikksag til å kutte rundt pakken. Jeg begynte først med en skrutrekker og kniv, men det tok for lang tid!
Selve modulene ligger i tre deler, de er det bare å løsne og løfte ut før du kobler fra en og en modul :) En del kabler og et stag må løsnes og tas bort før modulene kan løftes ut.

Amatøren

Kan det lages komplett deleliste av hva som må skaffes av elektronikk?

Kontaktorer, regulatorer o.l.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Sjuko

Forsvant bildene i denne tråden?

Sent from my SM-T555 using Tapatalk


Amatøren

De fikset editering av poster med bilder, endring av signatur med mer.

Derimot så er bilder og andre vedlegg fortsatt borte fra poster som er laget før den katastrofale oppgraderingen.........
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Sjuko

Tragisk! Dette hadde vært  en fantastisk guide å følge!

Sent from my SM-T555 using Tapatalk


jkirkebo

Sitat fra: Sjuko på lørdag 25. mai 2019, klokken 20:24
Tragisk! Dette hadde vært  en fantastisk guide å følge!

Sent from my SM-T555 using Tapatalk

Batteripakken lever ihvertfall i beste velgående, så om noen har spørsmål er det bare å komme med de. Jeg kan sikkert rote fram de gamle bildene også om de trengs.

BMS er forøvrig byttet fra Orion til REC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sjuko

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 25. mai 2019, klokken 23:23
Sitat fra: Sjuko på lørdag 25. mai 2019, klokken 20:24
Tragisk! Dette hadde vært  en fantastisk guide å følge!

Sent from my SM-T555 using Tapatalk

Batteripakken lever ihvertfall i beste velgående, så om noen har spørsmål er det bare å komme med de. Jeg kan sikkert rote fram de gamle bildene også om de trengs.

BMS er forøvrig byttet fra Orion til REC.
Jeg er i alle fall veldig interessert i å se hvordan du har bygget opp alt dette! Jeg er rimelig fersk i gamet, men planlegger en installasjon selv. Da av den litt større sorten. Så ditt prosjekt høres helt midt i blinken ut å ha som utgangspunkt. Beskrivelsen din er noe av det bedre jeg har funnet!

Sent from my SM-T555 using Tapatalk


jkirkebo

Sitat fra: Sjuko på søndag 26. mai 2019, klokken 00:38
Jeg er i alle fall veldig interessert i å se hvordan du har bygget opp alt dette! Jeg er rimelig fersk i gamet, men planlegger en installasjon selv. Da av den litt større sorten. Så ditt prosjekt høres helt midt i blinken ut å ha som utgangspunkt. Beskrivelsen din er noe av det bedre jeg har funnet!

Her er ihvertfall bilder av batteripakken ferdig sammensatt og hvordan den er bygget inn. Det er montert en front i etterkant, som holdes på plass magnetisk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA