Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kvifor ikkje omprogrammere Eco-mode til rein elektrisk drift?

Startet av RuneHa, fredag 27. mars 2015, klokken 22:48

« forrige - neste »

torlie

Ikke sikkert den etterlater spor noe sted. Enkelte tuningbokser osv vet jeg fungerer på denne måten, så det kan tenkes det er umulig å vite om noe slikt har vært tilkoblet.

Ville hørt med produsenten av denne boksen først, for å forsikre meg mot at bilens data ikke loggfører tilkoblingen.

Veldig surt å miste garantien, selv om Mitsubishi må kunne dokumentere at en slik boks var skyld i feilen som oppstod.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Amadeus

fra forhandler hos meg

>Hei igjen.

Da har vi fått svar fra teknisk avd. Mitsubishi:

Hei,

Det dukker alltid opp produkter som endrer bilers virkemåte og er å ansees som alle andre trimmingsprodukter.

Vi kan ikke gå god for disse da di ikke er godkjent av MMC.
Videre vet vi heller ikke om de gjør noen form for skade og skulle noe uforutsett skje så bortfaller bilens garantier.
>

jphev

Flott at noen tar seg bryet med å undersøke. Jeg tolker det da som at det er bare hvis noe uforutsett skjer, og at MMC kan dokumentere at det kan knyttes til utstyret, at garantien bortfaller. Slik jeg leser informasjonen om denne dingsen så gjør utstyret ingen endring på bilen, så jeg velger selv å ikke avbestille ...
Outlander PHEV 2016 Intense+

PHEV-ftw

Sitat fra: jakvist på søndag 24. april 2016, klokken 11:59
Sitat fra: TeslaMeløy på torsdag 21. april 2016, klokken 12:36
Helt nye Outlander PHEV har egen EV knapp for å kjøre helelektrisk. dvs de som bestilles fra nå.

Vi bestilte vår medio februar med levering i midten av mai. Hadde jeg kjent til at det kom en EV knapp "fra nå" hadde jeg definitivt ventet med å bestille. Vil faktisk vurdere å selge kjøretøyet og bestille en til.

Dette stemmer ikke. De som kan bestilles nå er 16-modellen. Denne har ikke dette. Det blir i så fall (det er ikke bekreftet) 2017 modellen som får dette. Altså ikke bilene som bestilles nå. De nye kommer vel sikkert en gang på høsten/nyåret vil jeg tro.

Amadeus

Sitat fra: PHEV-ftw på mandag 25. april 2016, klokken 15:37
Sitat fra: jakvist på søndag 24. april 2016, klokken 11:59
Sitat fra: TeslaMeløy på torsdag 21. april 2016, klokken 12:36
Helt nye Outlander PHEV har egen EV knapp for å kjøre helelektrisk. dvs de som bestilles fra nå.

Vi bestilte vår medio februar med levering i midten av mai. Hadde jeg kjent til at det kom en EV knapp "fra nå" hadde jeg definitivt ventet med å bestille. Vil faktisk vurdere å selge kjøretøyet og bestille en til.

Dette stemmer ikke. De som kan bestilles nå er 16-modellen. Denne har ikke dette. Det blir i så fall (det er ikke bekreftet) 2017 modellen som får dette. Altså ikke bilene som bestilles nå. De nye kommer vel sikkert en gang på høsten/nyåret vil jeg tro.

Brosjyren for Outlander sier at bestiller de nå så er det egen EV knapp, dette har forhandler bekreftet til en kompis som vurderer å kjøpe nå.

jakvist

I brosjyren som ligger ute på nettet vises det helt klart Eco-knapp - ikke EV. Min forhandler bekrefter at EV knapp først vil komme på 2017 modell.

LarsErikOsterud

Er det ECO knappen som endres til EV knapp, eller egen EV knapp (som på de amerikansje)?
Hvis de bare endret ECO knappen til EV her i Europa så burde jo det kunne oppdateres på eldre også.
(slik som den dingsen man kan ettermontere gjør).

Ellers hjelper jo ECO litt nå også. Hvis ICE starter når jeg startet bilen slår jeg på ECO og da stopper den.
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

aaa3

Gjør det til en vane å sette temp på 18 grd og slå av klimaanlegget (OFF-knappen) før du "slår av" bilen. Når du skal starte igjen kan du slå på ECO før du setter igang klimaanlegget, og ICE vil som oftest ikke starte. Om vinteren bør du også forvarme først.

Amadeus

Sitat fra: jakvist på tirsdag 26. april 2016, klokken 11:59
I brosjyren som ligger ute på nettet vises det helt klart Eco-knapp - ikke EV. Min forhandler bekrefter at EV knapp først vil komme på 2017 modell.

I brosjyren min kompis har fra forhandler i Ålesund står det EV knapp med mulighet for 100% elektrisk kjøring.

Så da er det noe motstridende informasjon ute å går..

rkiljet

Nederst på side 6 på brosjyren fra Mitsubishi her: http://www.mitsubishi-motors.no/workarea/downloadasset.aspx?id=30064771544 står det "EV Drive Mode: Kun elektrisk
Elektromotorene forsyner bilen med ren strømenergi som i sin tur gir null
utslipp og forbruk. I elektrisk modus går bilen veldig stille, samtidig som du
kjører miljøvennlig"

Samtidig på samme side står det også at bilen velger selv kjøremodus...

LarsErikOsterud

At ICE som starter ved kald bil. Min har vært rar noen dager nå. Når det var 10 minus så startet den ved kald bil, men på tomgang (forbruk 1,0 l/mil) og nesten lydløs. Nå er det 1 plussgrad ute, og nå startet den på FULLT TURTALL. Forbruk 3,5 l/mil, og det bråker som en anleggsmaskin (gud vet hvordan det høres ut ute) og den går sånn i kanskje 1/2 minutt før den stopper. Men hvorfor plustelig så høyt turtall? Det kan da umulig være noe bra :-(
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

PHEV-ftw

Sitat fra: rkiljet på tirsdag 26. april 2016, klokken 15:01
Nederst på side 6 på brosjyren fra Mitsubishi her: http://www.mitsubishi-motors.no/workarea/downloadasset.aspx?id=30064771544 står det "EV Drive Mode: Kun elektrisk
Elektromotorene forsyner bilen med ren strømenergi som i sin tur gir null
utslipp og forbruk. I elektrisk modus går bilen veldig stille, samtidig som du
kjører miljøvennlig"

Samtidig på samme side står det også at bilen velger selv kjøremodus...

Dette er en kjøremodus som bilen kan velge selv, ja, men det finnes ingen EV-knapp på 16-modellen. Forhåpentligvis kommer det på 17-modellen.

gamleboyen

Det er jo ingen tvi lom at det finnes en EV drive modus, problemet er jo bare at man ikke har kontroll over den.

Jørund

Sitat fra: jakvist på tirsdag 26. april 2016, klokken 11:59
I brosjyren som ligger ute på nettet vises det helt klart Eco-knapp - ikke EV. Min forhandler bekrefter at EV knapp først vil komme på 2017 modell.
Var i kontakt med Mitsubishi Norge i dag og fikk bekreftet det du sier. "EV-knapp" vil komme på 2017 modellene. Disse blir trolig bestilt i løpet av mai og kommer til Norge i oktober/november.

Jørund

PhevVest

Frykter at denne EV-knappen kun gjelder gasspådraget, at motoren ikke starter selv om man gir full gass.
Problemet med motorstart for varmeapparatet vil vel fortsette?   :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA