Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av mihkku, tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

carster

2022 ID.4 GTX
2017 e-Golf FL (solgt)
2015 e-UP

Aasmund N A

Dette må ligge over min enkle EDB-kompetanse. Får ikke til dette i det hele tatt.
Filene jeg laster ned heter ikke .gpx og når jeg prøver å laste over .csv-filen i Car-Net så kommer det feilmelding.
______________
2016 Passat GTE

2014 Leaf Tekna

Mobileum

Sitat fra: Aasmund N A på fredag 10. november 2017, klokken 21:29
Dette må ligge over min enkle EDB-kompetanse. Får ikke til dette i det hele tatt.
Filene jeg laster ned heter ikke .gpx og når jeg prøver å laste over .csv-filen i Car-Net så kommer det feilmelding.

Hvilken nettleser bruker du? Du må gi filen nytt navn hvor du fjerner ".txt". Hvis du bruker Mac og Safari, må du bruke "Last ned koblet fil...".
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Aasmund N A

Sitat fra: Mobileum på fredag 10. november 2017, klokken 22:37
Sitat fra: Aasmund N A på fredag 10. november 2017, klokken 21:29
Dette må ligge over min enkle EDB-kompetanse. Får ikke til dette i det hele tatt.
Filene jeg laster ned heter ikke .gpx og når jeg prøver å laste over .csv-filen i Car-Net så kommer det feilmelding.

Hvilken nettleser bruker du? Du må gi filen nytt navn hvor du fjerner ".txt". Hvis du bruker Mac og Safari, må du bruke "Last ned koblet fil...".
Bruker chrome, men jeg har kanskje ikke funnet riktig fil.
Hvor finner jeg den?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

______________
2016 Passat GTE

2014 Leaf Tekna

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

ivanclausen

Ser ikke ut til at det er mulig å laste ned fil fra ladestasjoner.no lenger - noen som kan bekrefte?

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Boogie

Noen som vet om det er mulig å laste ned gpx fil eller tilsvarende for bruk på GPS (jeg har Tomtom).
Synes kartsystemet i bilen er dårlig, men GPSen fungerer bra. Men jeg trenger oppdaterte filer
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

vwmannen

Noen som har gpx filer ? linkene tidligere i tråden ser ikke ut til å fungere ?

e-curious

Jeg kunne også ha tenkt meg nye gpx-filer, men det ser ut som at det er blitt mer tungvint å få data-grunnlag.


Hansi

Hei,

Jeg ønsker gjerne å få en oppdatert liste over hurtigladere i navigasjonssystemet i bilen, har en bil før/uten Guide and Inform (2016-modell registrert i midten av 2015). Hvordan kan dette gjøres nå, det virker som det er en del utdaterte oppskrifter rundt omkring etter hva jeg kan forstå?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

fantonsen

Sitat fra: kajh på lørdag 25. august 2018, klokken 13:02
Sitat fra: vwmannen på torsdag 23. august 2018, klokken 10:02
Noen som har gpx filer ? linkene tidligere i tråden ser ikke ut til å fungere ?

Se http://home.selasky.org/charging/

:)

Noen som vet hvordan dette kan gjøres med det nye systemet we connect?

Den "nye metoden" som vises til å på denne siden refererer til online overføring via car-net. Men linken der blir nå bare videresendt til det enda nyere systemet we connect.
Jeg har lagt til min 2020-modell der, men får ikke opp noe sted hvor jeg kan legge inn gpx-er eller andre data til bilen.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

odin


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA