Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av mihkku, tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

kajh

Ja fra Odins side. Jeg slo også sammen gpx filene manuelt fordi det er bare lov til å velge et gitt antall kategorier som skal vises på kartet i bilen. Da har jeg en kategori for snittmåling og en for resten.

Chivas

Sitat fra: kajh på torsdag 13. juli 2017, klokken 15:11
Ja fra Odins side. Jeg slo også sammen gpx filene manuelt fordi det er bare lov til å velge et gitt antall kategorier som skal vises på kartet i bilen. Da har jeg en kategori for snittmåling og en for resten.
Ok, jeg har testet det, men la inn en og en kategori med bilde - en for 50, 60, 70 osv, samt SM. Ser ut til at man kan ha 50 forskjellige, så tror det skal gå bra :)

Kan man legge inn varsling før boksen?

Chivas

Sitat fra: aem71 på tirsdag 27. juni 2017, klokken 09:30
La kun til Fortum og Grønn Kontakt i oppskriften over, og det funket fint.

Lastet ned oppdatert oversikt over CCS-ladestasjoner fra https://www.ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler som .CSV . Åpnet filen i Notepad++. La til GPS-info og navn på nye ladestasjoner som jeg har i nærområdet inn i de to .gpx filene for Fortum og Grønn Kontakt.

Når man bruker websiden til VW for konvertering av .gpx filene, så lages det en zip-fil. Åpne zip-filen i WinRAR/WinZip og klikk deg ned til MIB2HIGH mappen.

Pakk ut mappe/filer fra dette stedet og til roten av SD-kortet, så skal dette fungere fint.
Hvor finner man filer for nedlastning på den siden?

kajh

Sitat fra: Chivas på fredag 14. juli 2017, klokken 13:07
Ok, jeg har testet det, men la inn en og en kategori med bilde - en for 50, 60, 70 osv, samt SM. Ser ut til at man kan ha 50 forskjellige, så tror det skal gå bra :)

Kan man legge inn varsling før boksen?

Man kan laste opp 50 forskjellige kategorier, men bare et gitt antall (ca 10?) kan vises samtidig i bilen.

Jeg tror ikke man kan legge inn varsling, ihvertfall har jeg ikke sett noen slik mulighet.

:)

Chivas

Sitat fra: kajh på lørdag 15. juli 2017, klokken 20:25
Sitat fra: Chivas på fredag 14. juli 2017, klokken 13:07
Ok, jeg har testet det, men la inn en og en kategori med bilde - en for 50, 60, 70 osv, samt SM. Ser ut til at man kan ha 50 forskjellige, så tror det skal gå bra :)

Kan man legge inn varsling før boksen?

Man kan laste opp 50 forskjellige kategorier, men bare et gitt antall (ca 10?) kan vises samtidig i bilen.

Jeg tror ikke man kan legge inn varsling, ihvertfall har jeg ikke sett noen slik mulighet.

:)
Ok, kanskje jeg bør slå de sammen selv. Hvordan gjorde du det, eller kan du evt laste opp ferdige filer hit? :-)

kajh

Sitat fra: Chivas på søndag 16. juli 2017, klokken 14:14
Ok, kanskje jeg bør slå de sammen selv. Hvordan gjorde du det, eller kan du evt laste opp ferdige filer hit? :-)

Jeg slo dem sammen manuelt og fjerner start og sluttkodene mellom
hver fil. Se på en gpx fil i en teksteditor så skjønner du hva jeg mener :)

Djur1

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Mobileum

Her er GPX-fil for hurtigladere i Scandinavia for Folkevogner. For å vedlikeholde filen er jeg avhengig av tilbakemelding. Send PM hvis du har info om feil eller manglende data. Du må endre filnavn fra Scandinavia.gpx.txt til Scandinavia.gpx. Kan legges direkte inn med Car-net for biler produsert etter uke 22 - 2016. Har også lagt med en logo.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

stithor

Noen som kan hjelpe meg med å lage filene så det bare er å overføre til sd.kort og inn i bilen?
Fotobokser og ladestasjoner?
Takk på forhånd

brako79

Sitat fra: stithor på onsdag 09. august 2017, klokken 16:25
Noen som kan hjelpe meg med å lage filene så det bare er å overføre til sd.kort og inn i bilen?
Fotobokser og ladestasjoner?
Takk på forhånd

GPX fil kan du laste rett inn i CarNet.
Jeg har gjort dette fra PC og det fungerer flott.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

fantonsen

Jeg finner ingen mulighet for dette i min 2016 e-golf (produsert sommeren 2015) med MIB2.
Må gjøre alt manuelt via SD-kort hver gang.
Utrolig tungvindt og skuffende!
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

HEge

Sitat fra: Mobileum på mandag 24. juli 2017, klokken 19:20
Her er GPX-fil for hurtigladere i Scandinavia for Folkevogner. For å vedlikeholde filen er jeg avhengig av tilbakemelding. Send PM hvis du har info om feil eller manglende data. Du må endre filnavn fra Scandinavia.gpx.txt til Scandinavia.gpx. Kan legges direkte inn med Car-net for biler produsert etter uke 22 - 2016. Har også lagt med en logo.

HEge

Sitat fra: Mobileum på mandag 24. juli 2017, klokken 19:20
Her er GPX-fil for hurtigladere i Scandinavia for Folkevogner. For å vedlikeholde filen er jeg avhengig av tilbakemelding. Send PM hvis du har info om feil eller manglende data. Du må endre filnavn fra Scandinavia.gpx.txt til Scandinavia.gpx. Kan legges direkte inn med Car-net for biler produsert etter uke 22 - 2016. Har også lagt med en logo.
Jeg har endret filnavn, tatt bort ".txt", men Car-Net oppfatter den fortsatt som en .txt fil selv om filnavnet er endret. Hvordan får jeg den til å oppfatte det som en gpx-fil?

simon.s

Sitat fra: Mobileum på mandag 24. juli 2017, klokken 19:20
Her er GPX-fil for hurtigladere i Scandinavia for Folkevogner. For å vedlikeholde filen er jeg avhengig av tilbakemelding. Send PM hvis du har info om feil eller manglende data. Du må endre filnavn fra Scandinavia.gpx.txt til Scandinavia.gpx. Kan legges direkte inn med Car-net for biler produsert etter uke 22 - 2016. Har også lagt med en logo.

Noen som kan bekrefte at denne gpx-fil fungerer?
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA