Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av mihkku, tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

mihkku

Det er viktig at metainfo2.txt og personalpoi mappa er i root folderen, ellers vil ikke Discover Pro finne filene.

janegils

Sitat fra: mihkku på fredag 20. mars 2015, klokken 23:34
Prøv med dette bildet og prøv med GPX fremfor CSV fil.

Takk for tips, da funka det plutseleg  ;D
The rotation of earth really makes my day

Ohm

#17
Tester dette i morra. Håper det funker. Takker for informasjonen. Dette er jo svært nyttig.

Testa nå. Funka bra.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kmellioli

Fikk det til på første forsøket :) Har savnet oppdaterte ladepunkter, de som lå inne på navigasjonen fra før var temmelig ubrukelige. Hva med selve navigasjonskartet, vil det være mulig å oppdatere selv?
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

mihkku

Du må oppdatere dette manuelt hver gang dessverre, om det er det du tenker på. Du gjør bare samme prosess på nytt med oppdatert data fra ladestasjoner.no :)

mihkku

#20
Anbefaler folk å bruke gpx fil og har fjernet csv som anbefaling. Virker som at vw sin konverter ikke leser csv filen riktig

mihkku


Råde

Hva med å legge ut ferdig filer her dere som har gjort all jobben jeg ikke gidder å gjøre :)
e-Golf | X75D

mihkku

Se nederst på første post;) Filene blir oppdatert titt og ofte, men om noen gidder så er det jo bare å kjøre på. Tar forøvrig 5min fra du laster ned til du har det i bilen 

Caravelle

Her har dere en ferdig POI samling med fotobokser i norge samt hurtigladestasjoner.
Gi filen nytt navn "POI_Samling.zip" istedenfor "POI_Samling.txt"
Måtte endre filtype grunnet forumets vedleggsrestriksjoner.
Pakk ut og legg på "root" på SD kort eller USB.

terhan

Er det noen måte å få disse inn under "Ladestasjoner"? Altså, ikke POI, slik at bilen faktisk søker etter nærmeste automatisk når det begynner bli kritisk?


mihkku

Sitat fra: terhan på fredag 03. april 2015, klokken 00:54
Er det noen måte å få disse inn under "Ladestasjoner"? Altså, ikke POI, slik at bilen faktisk søker etter nærmeste automatisk når det begynner bli kritisk?
Nei, dessverre, men du kan søke opp nærmeste poi, se i første post på hvordan du gjør dette. Skjønner dog hvor du vil da jeg også liker automatikk:)

Synes forøvrig det er greit i tanke på at det stadig dukker opp nye ladestasjoner og det er langt lettere å legge inn manuelt enn å laste ned kart oppdateringen til vw, som blir oppdatert ca 2 ganger i året.

eskigolf

Har akkurat benyttet meg av "Ferdige måten" i første post. Glimrende løsning, takk til Mihkku og Caravelle  :D

Det som irriterer voldsomt er begrensingene NAV-løsningen har på antall kategorier som kan velges!
e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

carboncarstenDK

Hejsa

Jeg får det ikke til at virke ;o(

Gør alt som står i beskrivelse og bruger ikon som foreslået.

Det er Danske CCS ladestationer med fremgangsmåden burde være den samme.

Navigation installere filerne, men jeg kan ikke se dem efterfølgende.

Hjælp

CC

Fil kan hentes her. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19837.0.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA