Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Hodetelefoner på tirsdag 03. juli 2018, klokken 10:58
Men heller to uker uten dør på teslaen, enn 10minutter i en toyota :D
Haha, det underlige er at jeg har førstehånds erfaring som faktisk gjør meg enig med deg. To uker i Auris Hybrid har satt sine spor, for å si det sånn. Heldigvis er utslettene nesten borte etter 11 måneder, men de vonde drømmene sitter i enda.

1000kwh

Sitat fra: arthur på tirsdag 03. juli 2018, klokken 08:39
Har en Toyota, en Mitsubishi og en Honda og aldre opplevd den type ventetid som eiere av Tesla opplever. Har en Mitsubishoi på service nå og en del må skiftes (på garanti) og de beklaget i går ettermiddag at delen ikke kom før 12.00 i dag, men lovet bilen ferdig i ettermiddag.
En annen ting er at med de nevnte biler så trenger jeg ikke verksted utover service!
Ingen moderatorer her som kan stoppe denne fyren??

E_S

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 03. juli 2018, klokken 15:04
Sitat fra: arthur på tirsdag 03. juli 2018, klokken 08:39
Har en Toyota, en Mitsubishi og en Honda og aldre opplevd den type ventetid som eiere av Tesla opplever. Har en Mitsubishoi på service nå og en del må skiftes (på garanti) og de beklaget i går ettermiddag at delen ikke kom før 12.00 i dag, men lovet bilen ferdig i ettermiddag.
En annen ting er at med de nevnte biler så trenger jeg ikke verksted utover service!
Ingen moderatorer her som kan stoppe denne fyren??

Hva er problemet? Det han forteller om er den typen opplevelse man *skal* ha på et verksted. Klare tider for når bilen blir ferdig, rask og konsis informasjon dersom det blir forsinkelser med tilhørende nytt tidsestimat og god kommunikasjon.
:)

1000kwh

Sitat fra: E_S på tirsdag 03. juli 2018, klokken 15:08
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 03. juli 2018, klokken 15:04
Sitat fra: arthur på tirsdag 03. juli 2018, klokken 08:39
Har en Toyota, en Mitsubishi og en Honda og aldre opplevd den type ventetid som eiere av Tesla opplever. Har en Mitsubishoi på service nå og en del må skiftes (på garanti) og de beklaget i går ettermiddag at delen ikke kom før 12.00 i dag, men lovet bilen ferdig i ettermiddag.
En annen ting er at med de nevnte biler så trenger jeg ikke verksted utover service!
Ingen moderatorer her som kan stoppe denne fyren??

Hva er problemet? Det han forteller om er den typen opplevelse man *skal* ha på et verksted. Klare tider for når bilen blir ferdig, rask og konsis informasjon dersom det blir forsinkelser med tilhørende nytt tidsestimat og god kommunikasjon.
Det er fullstendig urelevant for tråden. Derfor.

Muffinman

Tålegrensen for offtopic her på forumet virker å være ganske høy, så det der er vel ikke så ille.

snd

Sitat fra: Hodetelefoner på tirsdag 03. juli 2018, klokken 10:58


Så må du huske, at ventetiden på verkstedene er 90% pga "meksikanske" feil. Feilmontering av ditt og datt. folk som gir faen under montering..
Surt for de som må vente. og surt for Tesla som må bruke penger på dette.
Få verksted besøk som ikke skyldes "slurv".. Dessverre..

Hadde jeg latt være å levere bilen til et norsk SC, ville jeg unngått følgefeil. I mitt eie har jeg aldri hatt mindre enn tre besøk per år hos Tesla. Bilen hadde vært feilfri om jeg aldri leverte fra meg bilen  ::)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Spinner

Har akkurat hatt bilen (S90D 2015, 80kkm) inne til 40k service hos kriserammede Oslo North hvor ting tilsynelatende faller fullstendig fra hverandre skal man tro denne tråden.
Time ble bestilt for 3 mnd siden, så ja ventetiden er alt for lang.
Da jeg bestilte time nevnte jeg diverse småproblemer med dørhåndtak, sprekker i alle baklyktene og "12V battery needs service" feil.
Alt dette var notert da jeg møtte opp, og deler var på plass. Men arbeidet tok litt lenger tid enn de planlagte 4-5 timene. Fikk beskjed om at jeg kunne få lånebil hvis de ikke ble ferdige før klokken 16, og at de muligens kunne levere bilen dagen etter hjemme hos meg (bor ca. 1 time unna).
Men de rakk å fikse alt i tillegg til vanlig 40k service til klokken 16.

De gangene jeg har hatt et kritisk problem (bl.a. løse parkbrems klosser og problemer med låsen til frunken) har de gitt meg time på dagen, og løst det på én time.

Eneste jeg har å utsette på Tesla Service etter 5 år og over 150kkm i to forskjellige biler er ventetiden på vanlig service og time til å løse "ikke kritiske" feil. Det med vanlig service er jo forsåvidt ikke noe problem da man bare bestiller i god tid før. Har heller aldri hatt problemer med å få lånebil, selv om det som oftest har vært en fossil.
Jeg ser at de har problemer med biler som blir stående i månedsvis, men dette er ikke normalen som man skulle tro ut fra diverse innlegg her.

1000kwh

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 03. juli 2018, klokken 16:42
Tålegrensen for offtopic her på forumet virker å være ganske høy, så det der er vel ikke så ille.
Ja, og det er dumt.

Denne tråden tar tempen på servicenivået hos Tesla. Vi trenger ikke erfaringer med Honda her..  ::)

OlaM

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 03. juli 2018, klokken 17:51

Ja, og det er dumt.

Denne tråden tar tempen på servicenivået hos Tesla. Vi trenger ikke erfaringer med Honda her..  ::)

Erfaringer fra andre bilmerker er selvsagt nyttig for sammenligningens skyld, i det minste er det helt vanlig retorikk å vise til tilsvarende eksempler.
'21 3LR

Bjoris

Hvordan er ventetiden i Bergen nå? Når vi hadde vår X inne tok det to mnd. Jeg har kommet over det nå, X'en er forøvrig solgt da vi kom til at vi ikke ønsket en så kostbar bil, men ventetiden og usikkerheten var absolutt utløsende for salget!

Poenget var at Tesla lovde at de gjorde alt som stod i deres makt for å løse dette, blant annet doble skift... Har de gjort dette?

Vi venter på Model 3, men jeg blir mer og mer sikker på at vi ikke gidder om de fortsatt er mnds vis ventetid på service sentrene. For oss tar det fort en arbeidsdag å få levere og hente bilen også... Håper selvsagt de får orden på dette før 3 kommer ellers tror jeg de kan gå fra ille til håpløst


Sveinung1954

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 03. juli 2018, klokken 18:34
Hvordan er ventetiden i Bergen nå?

Dersom det er en ikke-kritisk feil (du kan kjøre bilen), får du ikke engang time. De bare kontaterer at "vi har lang ventetid og kommer tilbake til deg".....

Dette må da være i strid med en eller annen forbrukerlov?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

THE

Sitat fra: Geirr på tirsdag 03. juli 2018, klokken 18:46
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 03. juli 2018, klokken 18:34
Hvordan er ventetiden i Bergen nå?

Dersom det er en ikke-kritisk feil (du kan kjøre bilen), får du ikke engang time. De bare kontaterer at "vi har lang ventetid og kommer tilbake til deg".....

Dette må da være i strid med en eller annen forbrukerlov?

Har ventet siden midten av januar på time i Bergen for en haug med garantisaker + 20000 km service. Hadde opprinnelig time 12. april, men den ble utsatt. Har ikke fått ny time, men i slutten av mai antydet de august/september. Dvs. Da skal jeg ha 40000 km i stedet for/i tillegg til 20000 service. Ringte i dag, og fikk svar etter to ring, og det er jo veldig positivt. Dessverre fikk jeg ingen svar på når jeg kan forvente ny time.

Det tok også to og en halv mnd fra 7. november til 19. januar før jeg ble tildelt den opprinnelige timen. Dvs. I beste fall har jeg ventet ca 10 mnd. fra første forsøk på å få time på Kokstad og til de tar inn bilen.

Jeg har ingen tro på at jeg får time i august/september heller, så i dag snakket jeg med Forbrukerrådet om hvordan jeg skal gå fram for å klage til Tesla. Kommer nok til å prøve å kreve omlevering hvis Tesla ikke klarer å garantere at alle feilene på bilen min er rettet opp senest i løpet av september.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

arthur

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 03. juli 2018, klokken 17:51
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 03. juli 2018, klokken 16:42
Tålegrensen for offtopic her på forumet virker å være ganske høy, så det der er vel ikke så ille.
Ja, og det er dumt.

Denne tråden tar tempen på servicenivået hos Tesla. Vi trenger ikke erfaringer med Honda her..  ::)

Tror det kan være greit å høre hva som er "bransjestandard" og/eller hva man kan forvente hos andre for dette vil trolig være gode argumenter i en reklamasjonssak overfor Tesla, ikke minst hvis det er snakk om omlevering som enkelte indikerer at de ønsker.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Muffinman

Sitat fra: Geirr på tirsdag 03. juli 2018, klokken 18:46
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 03. juli 2018, klokken 18:34
Hvordan er ventetiden i Bergen nå?

Dersom det er en ikke-kritisk feil (du kan kjøre bilen), får du ikke engang time. De bare kontaterer at "vi har lang ventetid og kommer tilbake til deg".....

Dette må da være i strid med en eller annen forbrukerlov?
Se fkjl §30.

1000kwh

Sitat fra: arthur på tirsdag 03. juli 2018, klokken 22:04
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 03. juli 2018, klokken 17:51
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 03. juli 2018, klokken 16:42
Tålegrensen for offtopic her på forumet virker å være ganske høy, så det der er vel ikke så ille.
Ja, og det er dumt.

Denne tråden tar tempen på servicenivået hos Tesla. Vi trenger ikke erfaringer med Honda her..  ::)

Tror det kan være greit å høre hva som er "bransjestandard" og/eller hva man kan forvente hos andre for dette vil trolig være gode argumenter i en reklamasjonssak overfor Tesla, ikke minst hvis det er snakk om omlevering som enkelte indikerer at de ønsker.
Da tenker jeg BMW eller Mercedes hadde vært mer interessant, for Honda selger nesten ikke biler i Norge og har heller ingen elbiler. Så vidt jeg vet selger Tesla flere biler enn både Mitsubishi og Honda, til sammen

Det er åpentbart at Tesla ikke har den kapasiteten andre bilprodusenter har. Særlig siden all service tas av de selv.

Dette er ikke bra, og de som har en bil som ikke kan brukes bør absolutt kreve å få levert bilen tilbake for full tilbakebetaling. Dette påvirkes nok overhodet ikke av at Toyota kan gjøre service på 1 dags varsel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA