Skrevet av Emne: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene  (Lest 139205 ganger)

Agmuns

  • Gjest
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #690 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 21:05 »
Nå har bilen min stått på Kokstad siden 16. Februar. Den 2. mai fikk jeg beskjed om at batteriet som måtte byttes var kommet og at det ikke ville ta lang tid nå.

Jeg fant bilen min stående på parkeringsplassen ved flyplassveien (for de lokalkjente) totalt nedstøvet. Etter flere meldinger fikk jeg en telefon her forleden om at de sliter med antallet mekanikere, og at de ikke aner når bilen vil bli reparert. Fikk løfte om at neste service skulle være gratis for meg.
Men seriøst. Dette må du klage på. Lakken tar skade av å ligge innsmurt i all verdens møkk i nesten et halvt år. For ikke å snakke om hvor ripete den kommer til å bli av at noen som ikke bryr seg skal vaske den med stålull og tørke den med ett lags dasspapir før de leverer den ut til deg også ...

Helt nye biler er fulle av riper (alle bilmerker) fordi de som jobber på bilverksted stort sett ikke er profesjonelle detailere. Jeg tør ikke tenke på hvordan denne kommer til å se ut når du får den tilbake.

redeyechris

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #691 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 21:19 »
E har på vei til Norge en S75D og det blir levert i Skodje sannsynligvis i August. E leser om den kaotisk situasjon i Bergen og Oslo området, men e det så ille med Skodje? Selgeren sa til meg at det er ikkje noken problem, men e er bekymret. Noen med erfaring her i Sunnmøre?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Muffinman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 10727
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #692 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 21:30 »
Ikke ta sorgene på forskudd. De er flinke i Skodje :)
2013 P85
2015 85D

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
 - George Carlin

Praktisk anlagt? Bruk eller bidra til DIY-tråden: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23803.0.html

mnemo

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #693 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 22:11 »
E har på vei til Norge en S75D og det blir levert i Skodje sannsynligvis i August. E leser om den kaotisk situasjon i Bergen og Oslo området, men e det så ille med Skodje? Selgeren sa til meg at det er ikkje noken problem, men e er bekymret. Noen med erfaring her i Sunnmøre?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har bare gode erfaringer med Tesla Skodje - raske til å svare, gjør god jobb, og gir god service.

For eksempel var de uheldig med tiden det tok å bytte DU sist gang jeg var inne, og i stedet for å jobbe overtid valgte de å sende meg hjem i en P100D, og heller reparere bilen dagen etter og kjøre oppover og bytte bil med meg. De skulle riktignok på ett eller annet arrangement i Molde den dagen, men det er likevel 2,5 timers kjøring fra Skodje til der jeg bor. Det kaller jeg god service.

Har også noe erfaring fra Oslo-traktene. Selv om den opplevelsen ikke var like udelt positiv, fikk vi god service selv om de var overlesset med arbeid og plaget med sykemeldinger.

Så jeg ville ikke vært bekymret :-)

redeyechris

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #694 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 22:21 »
Takk for svar! De gangene e var gjennom Tesla det virka rolig og fin stemning med positive tilbakemeldinger, men å lese om dette kaos, spesielt i Bergen, det vokser bekymringer!


Sent from my iPhone using Tapatalk

DagfinnN

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 707
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #695 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 22:40 »
E har på vei til Norge en S75D og det blir levert i Skodje sannsynligvis i August. E leser om den kaotisk situasjon i Bergen og Oslo området, men e det så ille med Skodje? Selgeren sa til meg at det er ikkje noken problem, men e er bekymret. Noen med erfaring her i Sunnmøre?
Skodje strekker seg langt. Dagen før(!) jeg skulle levere min første Tesla til den nye eieren låste dørhåndtaket seg i ytre stilling på en bakdør. Jeg ringte Skode kl. 1530 og fikk time neste dag kl 8. Nytt dørhåndtak på plass kl. 9. De skulle egentlig ha stengt til kl 10 pga interne møter, men prioriterte meg siden jeg skulle levere bilen til ny kjøper.
Det kaller jeg god service!
S100D Levert 29.11.2017
S85D solgt 12.10-2017
Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017
Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
Tesla S85D hentet 9. november 2015, Drammen
Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Alfa Bergen

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 182
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #696 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 23:47 »
Nå har bilen min stått på Kokstad siden 16. Februar. Den 2. mai fikk jeg beskjed om at batteriet som måtte byttes var kommet og at det ikke ville ta lang tid nå.

Jeg fant bilen min stående på parkeringsplassen ved flyplassveien (for de lokalkjente) totalt nedstøvet. Etter flere meldinger fikk jeg en telefon her forleden om at de sliter med antallet mekanikere, og at de ikke aner når bilen vil bli reparert. Fikk løfte om at neste service skulle være gratis for meg.
Men seriøst. Dette må du klage på. Lakken tar skade av å ligge innsmurt i all verdens møkk i nesten et halvt år. For ikke å snakke om hvor ripete den kommer til å bli av at noen som ikke bryr seg skal vaske den med stålull og tørke den med ett lags dasspapir før de leverer den ut til deg også ...

Helt nye biler er fulle av riper (alle bilmerker) fordi de som jobber på bilverksted stort sett ikke er profesjonelle detailere. Jeg tør ikke tenke på hvordan denne kommer til å se ut når du får den tilbake.

Jeg HAR klaget til Tesla flere ganger og sendt bilder av bilen til ledelsen, men får kun til svar at de beklager ventetiden og setter pris på min tålmodighet.
Bergen Model S #2213 Levert 7.11.2013.
Beste bil jeg har kjørt. Punktum!

Øggen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 971
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #697 på: fredag 15. juni 2018, klokken 01:24 »
E har på vei til Norge en S75D og det blir levert i Skodje sannsynligvis i August. E leser om den kaotisk situasjon i Bergen og Oslo området, men e det så ille med Skodje? Selgeren sa til meg at det er ikkje noken problem, men e er bekymret. Noen med erfaring her i Sunnmøre?

No problem i Ålesund. Dyktige folk med oversikt og kontroll.
P85, pearl white, alle ekstra/u barneseter...     Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
TM3 best. 31.03.16

1000kwh

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 695
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #698 på: fredag 15. juni 2018, klokken 06:59 »
E har på vei til Norge en S75D og det blir levert i Skodje sannsynligvis i August. E leser om den kaotisk situasjon i Bergen og Oslo området, men e det så ille med Skodje? Selgeren sa til meg at det er ikkje noken problem, men e er bekymret. Noen med erfaring her i Sunnmøre?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Forventer du feil FØR bil har kommet til Norge? :D

Model S har blitt en solid bil og det er lite som skulle tilsi at dette er en bekymring du bør ta del i ;)

OlaM

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 593
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #699 på: fredag 15. juni 2018, klokken 07:20 »
Da får vi vel tro dette er gode nyheter.

https://electrek.co/2018/06/14/tesla-vp-of-worldwide-service-leaves/

Sitat
Karim Bousta, Tesla’s ‘Vice-President of Worldwide Service and Customer Experience’, left the automaker this week.

....

After a 2-year stint at Symantec, Bousta was hired to lead Tesla’s service division.

He described his job on LinkedIn:

    “Reinventing the Customer experience in Automotive and building Tesla’s large scale worldwide customer and vehicle service operations”

Merkelig at han ikke fikk til bilservice, han som hadde to gode år hos en kjent viruskiller!

Jeronan

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1005
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #700 på: fredag 15. juni 2018, klokken 08:08 »
Well that explains a lot why Service went so downhill and the complete mess we are in right now with lack of parts.

Good riddance he is gone. Now hoping they actually manage to find someone competent to get Tesla Service and parts distribution back to where it needs to be.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

Alfa Bergen

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 182
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #701 på: fredag 15. juni 2018, klokken 08:13 »
Well that explains a lot why Service went so downhill and the complete mess we are in right now with lack of parts.

My spare battery has been waiting in the Kokstad service center for a month and a half. The main issue in my case is lack of technichans.
Bergen Model S #2213 Levert 7.11.2013.
Beste bil jeg har kjørt. Punktum!

Jeronan

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1005
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #702 på: fredag 15. juni 2018, klokken 08:23 »
In Norway the issue is two fold.

- Capacity problems in the Service centers. This one is solely on Tesla Norway management, who waited until it's too late to take action.
Waiting until it got so bad, before finally taking action and now they are scrambling to find personel.  >:(
These matters are being made worse, as existing personel are under such stress and pressure that there is currently a high turnover at the Service Centers as well.
With the situation currently at Kokstad, I am not surprised personal starts running out of the building screaming, quit and try find something else.  ::)

- Lack of parts. This is currently a Tesla world wide problem, as many Tesla owners in the US are complaining about the exact same issues with having to wait many weeks or even months for parts!
So this is a problem all the way up in the chain at Tesla Fremont!  :(
« Siste redigering: fredag 15. juni 2018, klokken 08:51 av Jeronan »
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

redeyechris

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #703 på: fredag 15. juni 2018, klokken 08:50 »
E har på vei til Norge en S75D og det blir levert i Skodje sannsynligvis i August. E leser om den kaotisk situasjon i Bergen og Oslo området, men e det så ille med Skodje? Selgeren sa til meg at det er ikkje noken problem, men e er bekymret. Noen med erfaring her i Sunnmøre?
Skodje strekker seg langt. Dagen før(!) jeg skulle levere min første Tesla til den nye eieren låste dørhåndtaket seg i ytre stilling på en bakdør. Jeg ringte Skode kl. 1530 og fikk time neste dag kl 8. Nytt dørhåndtak på plass kl. 9. De skulle egentlig ha stengt til kl 10 pga interne møter, men prioriterte meg siden jeg skulle levere bilen til ny kjøper.
Det kaller jeg god service!
Det du beskriver nå, det er to helt forskjellige verdener mellom de to service senterer! Håper de finner en løsning snart i Bergen


Sent from my iPhone using Tapatalk

E_S

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1306
    • Vis profil
Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« Svar #704 på: fredag 15. juni 2018, klokken 09:05 »
Et problem er også at mange steder er kundemottakerne - de som møter kunden, totalt inkompetente hva angår bil, og de klarer ikke å beskrive feil riktig til tekniker slik at riktige deler blir bestilt. Det hadde vært greit om Tesla hadde rekruttert kundemottakere og mellomledere med erfaring fra bilbransjen fremfor kundemottakere med erfaring fra Burger King eller klesbutikk og mellomledere fra IT- og salgsbransjen..
'14 Tesla Model S 85 (pre-autopilot, men fin for det, altså :P)
'96 Mercedes-Benz E 36 AMG (står og støver ned..)