Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

E_S

Sitat fra: THE på onsdag 16. mai 2018, klokken 08:03
@E_S, hvilket SC er det du har fått time på? Venter fremdeles på ny time på Kokstad etter at den opprinnelige timen min 12. april ble utsatt på ubestemt tid.

Oslo Nord, var det jeg har fått på. Ligger 10 minutter hjemmefra, så det er forholdsvis enkelt å forholde seg til.
:)

HKS

Sitat fra: HKS på torsdag 19. april 2018, klokken 23:03
Vet ikke hvordan andre opplever dette nå, men skulle nettopp bestille vanlig service på en Model X som ble levert ut i juni 2017.

For det første brukte Tesla over en uke (inkludert en purring) på å svare på e-post henvendelsen.
Første ledige time for service i Oslo-området (Skøyen, Rud og Grorud) var nå medio August.

Så, omtrent 4 måneders ventetid.
Får vel gi en oppdatering på denne.

Et par uker etter at service timen ble bestilt så fikk vi e-post fra Tesla Skøyen om at de kunne flytte timen til midten av juni i stedet hvis det passet.

I tillegg så spurte de om det var mulig at vi kom innom med bilen på drop-inn slik at en teknikker fikk sett over bilen, siden passasjerdøren hadde hatt problemer med å lukke seg. Var innom med bilen tidligere i uken, og fikk de til å legge inn punktene vi hadde bemerket i tillegg til 20.000 km service. Teknikker tok seg god tid til å titte på bilen. Han bemerket også noen punkter vi ikke hadde sett.

Så, meget god service fra Skøyen, selv om de var litt trege til å svare på e-post i starten.
Bestilte også 40.000 km service på min Model S i september. Det var ikke noe problem. 
Tesla Model 3 Long Range

nie

Har hatt time hos Tesla Kokstad 31.mai siden timen ble bestilt i mars.
Idag fikk jeg melding om at timen utsettes til "etter ferien".

En kollega har hatt en nesten ny X stående på Kokstad i fem uker og fikk i dag beskjed om at han måtte vente i minst nye fem uker.

Jeg hadde et lite håp om at forholdene på Kokstad var i bedring men det ser dessverre ikke slik ut....eller er det bare jeg og min kollega som er uheldige?

o.b.lix

Vet at det har vært sykemeldinger der fordi de har blitt skjelt ut av kunder helt til de ansatte har møtt veggen.

Sånn sett har vi medskyld i problemet, det hjelper ikke å skrike til de på Kokstad, faktisk gjør det vondt værre...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

THE

En ond sirkel....

Tesla selger "millionbiler" med masse feil og mangler ved utlevering, kunder blir missfornøyde og vil ha feil fikset, Tesla har ikke kapasitet fordi de da er opptatt med ny runde med utlevering av Tesla med feil. Stadig nye eiere vil ha fikset bilene sine, men det er ikke kapasitet fordi Tesla fremdeles ikke har fått fikset feil på biler fra forrige runde med utleveringer.... og så kommer ny runde med utleveringer. Kunder blir mer og mer oppgitte og irriterte, og tar det ut på første og beste kundebehandler/tekniker de får tak i. Presset på ansatte blir for stort og de slutter/blir sykemeldt. Kapasitet på service blir mindre, og så kommer ei ny runde med utlevering av biler med feil....

Ringte Tesla 9. mai for å høre hvordan det lå an med timen min på Kokstad som jeg egentlig skulle ha 12. april. Fikk da beskjed om at de hadde begynt å ringe rundt til de som hadde fått timene utsatt for å gi de nye timeavtaler. Han jeg snakket med mente at jeg burde få telefon om ny time om ca. 14 dager, dvs. ca 23. mai. Har ikke hørt noe ennå, men håper jo at det kanskje nærmer seg at jeg får beskjed om når jeg får time i alle fall.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

nie

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 24. mai 2018, klokken 13:10
Vet at det har vært sykemeldinger der fordi de har blitt skjelt ut av kunder helt til de ansatte har møtt veggen.

Sånn sett har vi medskyld i problemet, det hjelper ikke å skrike til de på Kokstad, faktisk gjør det vondt værre...
Enig i at det å kjefte på kundemottak og serviceteknikere ikke hjelper noe som helst.

Som bergenser med Tesla føler jeg likevel et  behov for å se at trenden på Kokstad etter hvert snur.
Dersom det skal være liv laga å eie Tesla i Bergen må Kokstad etter hvert klare å vise at de har kontroll på situasjonen, at bagateller blir fikset fort og at de blir istand til å gi holdbare tidsestimater for når mer alvorlige/tidkrevende feil med bilene blir reparert.

Det ser jo ut for at Tesla i større grad lykkes med sine service-verksteder andre deler landet så da burde det jo ikke være noen umulig oppgave her i Bergen heller.

keepitsimple

Tesla må bare ordne opp i dette. Fikk tid i sluttet på August da jeg bestilte time i sluttet på april.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Sveinung1954

Merkelig at pressen ikke har tatt mer tak i dette. Her selges det biler i million klassen som nesten garantert må inn på verksted kort tid etter overlevering, og du er nesten garantert å måtte vente i månedsvis på det dersom du bor i Bergen.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

RaBalder

Pressen kan helt sikkert kringkaste situasjonen i media.

Men tesla-eiere kan gjøre mye de også:

  • Jeg anbefaler ikke noen bekjente/slekt/kollegaer å kjøpe Tesla nå, nettopp på grunn av verksted-situasjonen og service generelt.
  • Og jeg har slått fra meg å bytte til en ny model selv.

Man skal ikke svartmale det ovenfor bekjente, men heller ikke dekke over og hvitmale situasjonen. Si det som det er.

nie

Jeg har ingen tro på at media vil kunne gjøre noe fra eller til i denne situasjonen.
Problemet må jo være for liten tilgjengelig servicekapasitet slik at bilene hoper seg opp og bruker altfor lang tid gjennom systemet. Tesla er jo klar over problemet og har uttalt at dette skal utbedres.

Men man begynner jo å bli utålmodig. Jeg ønsker det beste for Tesla og prøver virkelig å lete etter tegn til bedring på Kokstad men det sitter langt inne.
Ryktet fortalte at de skulle bygge ut servicelokalene på Kokstad.
Ble «litt» skuffet når jeg innså at de bare skulle utvide parkeringsplassen for å få plass til enda flere biler i verkstedskø...

...

#670
...

Sveinung1954

Sitat fra: RaBalder på torsdag 24. mai 2018, klokken 17:15
Pressen kan helt sikkert kringkaste situasjonen i media.

Men tesla-eiere kan gjøre mye de også:

  • Jeg anbefaler ikke noen bekjente/slekt/kollegaer å kjøpe Tesla nå, nettopp på grunn av verksted-situasjonen og service generelt.
  • Og jeg har slått fra meg å bytte til en ny model selv.

Man skal ikke svartmale det ovenfor bekjente, men heller ikke dekke over og hvitmale situasjonen. Si det som det er.

Enig. Det er ingen grunn til å svartmale eller overdrive. Bare en kjapp orientering om tingenes faktiske tilstand, og en henvisning til dette forumet er mer enn nok til å få de fleste til å revurdere sine planer om å kjøpe Tesla.

Det gikk en f*en i meg da jeg kjøpte P85D basert på villedende markedsføring, og Tesla besluttet å kun kompensere de som faktisk gikk til søksmål. Jeg har en jobb som medfører at jeg kjører en del ut til møter med bedriftsledere. Mange viser stor interesse når jeg kommer i en Tesla, og spørsmålene om jeg er fornøyd etc kommer ofte veldig kjapt. Opplyser da om at jeg er ekstremt fornøyd med elbil som konsept, men ekstremt misfornøyd med Tesla som selskap (kommunikasjon, service, kvalitet etc). Bruker å be de ikke ta mitt ord på det, men sjekke dette forumet.

Har ingen nøyaktige tall, men ville bli overrasket om jeg ikke har vært bidragsyter til i alle fall 10-15 mindre salg for Tesla.

Mager trøst for alle frustrasjonene en har vært utsatt for, men dog.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Muffinman

Mindre salg er vel ikke nødvendigvis riktig. De selger jo alle bilene de klarer å produsere uansett.

I en virkelighet hvor man må konkurrere med andre merker for hvert eneste salg må dette ha snudd.

Cobos

Det rare er jo at Oslo-området har tidvis vært bra. Oslo-området i vid forstand er jo fort 1,5mill mennesker så veldig mye mer enn Bergen-området. Men idet de åpnet Tesla-Nord på Grorud gikk køyen drastisk ned, en stund. Brumundal tok unna alle de nord for Oslo. Rud er stort og hjalp veldig på de vest for Oslo. Flytting av all utlevering til Drammen hjalp sikkert også på arbeidsflyten for servicesentrene i stor-Oslo. I Bergen har de bare Kokstad, mens det kommer et stoort servicesenter på Høybråten/Karihaugen nå i sommer som sikkert gjør at Oslo blir helt greit igjen? Jeg forstår jo også at det å åpne et nytt servicesenter ikke er gjort på en måned, men problemene i Bergen virker helt sinnsvake på meg. De burde jo utvidet drastisk for LENGE siden der?? Noen som har noen ideer om hvorfor den store forskjellen?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Muffinman

Jeg tenker at jobben må gjøres før bilene forlater fabrikken. Antall biler skal mangedobles, og det er neppe bærekraftig å mangedoble verkstedkapasiteten for å bygge ferdig bilene etter at de er levert kunde. Men man har det neppe mindre travelt med å trykke ut flest mulig M3 på kortest mulig tid enn med TMS og TMX, så vi får inderlig håpe at kvaliteten henger med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA