Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

DagfinnN

Ja - det er imponerende at de sender folk over dammen for å hjelpe deg :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Jeronan

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 16. januar 2019, klokken 15:19
Ja - det er imponerende at de sender folk over dammen for å hjelpe deg :)

They need to open up more service centers. Especially in Oslo area, since the current ones are beyond max. capacity already.
Last year they had such a record sales year with Model S/X that the amount of Tesla's has almost doubled!
And now we going get thousands of Model 3's added per month from March.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

MrBacardi

Model 3 har dobbelt så lang serviceintervall som S og X ser jeg, så da blir ikke trykket på servicesentrene så stort som det kunne blitt, med årlig intervall.

SitatModel 3
Vedlikeholdsservice anbefales hver 24. måned eller hver 40.000 km, avhengig av hva som inntreffer først. Tesla anbefaler også dekkrotasjon hver 6. måned eller hver 10.000 km.

https://www.tesla.com/no_NO/support/car-maintenance
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Mdah

Problemet - for min del i alle fall - har ikke vært regulær planlagt service, men alle de gangene bilen har måttet inn grunnet garantifeil siden 2015. Det er kvalitetsproblemer på produktet som etter mitt skjønn er hovedproblemet. Dørhåndtak x 3, jordingsfeil, lekk takluke x 3 og nå sannsynligvis hovedbatteri for å nevne noen. Hvis M3 er av samme kvalitet spiller det liten rolle at Tesla legger opp til sjeldnere service...
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

o.b.lix

Ingen av disse feil er aktuell for Model 3, har hverken slike dørhåndtak, takluke, alukarosseri som lager korrosjon i jordkabel eller den type batteri.

I det hele er hele bilen lagt opp til å være mye enklere satt sammen for å holde prisen nede.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

What-a-watt

Klart service tar mye tid. Hvis vi etterhvert skal ha 30-40K biler inn på årlig service, og hver service tar 2-3 timer. så blir det ganske mange timer.....

JorEl

Trøsten for oss med S og X, kan vel være da, at TM3`s første serviceintervall ikke slår inn før om litt over 2år. I mellomtiden har sikkert Tesla blitt litt bedre på det meste og fått flere service-centre og verksteder.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

hemi

Problemet med servicecentere er vel ikke 20.000 service på X og S heller..? ;)

BMW850

#983
Har 5 års service-avtale. Bilen (P85 2014) nærmer seg fem år og jeg har utført kun 3 av dem da bilen kun har gått 57000. Noen som har erfart at Tesla annulerer/stryker en service om man ikke har holdt seg innenfor 12 mnd/20.000km grensa? Vi kan vel konkludere med at etterslepet og måååneder med venting på å få time hos Tesla fra dag 1 har vanskeliggjort å holde seg innenfor disse kriteriene.
Så jeg har hatt ett avslappet forhold til det og kun tatt servicer etter km-stand. Uansett ville jo Tesla`s ventetid på service gjøre det omtrent umulig å komme innenfor pluss/minus 12-24-36-mnd and so on...

Men fint med tilbakemeldinger om noe har opplevd noe rundt dette dilemmaet :)


P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Mdah

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 16. januar 2019, klokken 20:22
Ingen av disse feil er aktuell for Model 3, har hverken slike dørhåndtak, takluke, alukarosseri som lager korrosjon i jordkabel eller den type batteri.

I det hele er hele bilen lagt opp til å være mye enklere satt sammen for å holde prisen nede.

Jeg håper du har rett i at det er en enklere og dermed mer mer driftsikker bil, men det er ikke dermed sagt at produktet ikke kan være beheftet med diverse uforutsette feil. Vi får snart se. Jeg blir ikke overrasket om også M3 er beheftet med en del problemer.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Klykken

Sitat fra: Mdah på torsdag 17. januar 2019, klokken 07:26
Jeg blir ikke overrasket om også M3 er beheftet med en del problemer.
Jeg tror det motsatte. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

THE

Tesla har solgt like mange Model 3 så langt som totalt antall Tesla solgt fra 2012 tom. Q3 2016. De har hatt en helt annen mengde biler ute på veiene, og har sannsynligvis mye raskere avdekket typiske feil ved modellen. Det begynner nok også å bli et betydelig antall Model 3 med lang kjørelengde allerede.

Jeg tror at kombinasjonen med at Model 3 er en mye enklere konstruksjon enn S og X, at de har produsert S og X i flere år allerede, at de har fått mye raskere feedback på feil og problemer ved Model 3 enn de har gjort med tidligere modeller og at Tesla kontinuerlig gjør forbedring på bilene sine gjør at bilene skal være ganske lite utsatt for feil når de først kommer til Norge.

Regner uansett med at en del av bilene må innom servicesenter i løpet av de første månedene, så tror jeg må skaffe meg en tube med tålmodighetskrem når jeg skal bestille neste service på Xen min uansett.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ventle

Er Karihaugen servicecenter i full drift nå? Tar de i mot drop-in-kunder? Evt. hvordan er det med drop-in på Grorud eller Skøyen nå?

fonberg

Sitat fra: Klykken på torsdag 17. januar 2019, klokken 09:07
Sitat fra: Mdah på torsdag 17. januar 2019, klokken 07:26
Jeg blir ikke overrasket om også M3 er beheftet med en del problemer.
Jeg tror det motsatte. :)

Jeg er mest spent på ladeluka til M3 i norsk klima. Ut over det forventer jeg at 3-ern fra starten har mye mindre feil enn tidlige S-er, de bør være minst på nivå med facelift S-er.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

VAG

En gladmelding, blandt alt det negative....

Da har jeg, nok en gang, hatt god service fra Drammen sin Mobile Service.

10 dager ventetid og 12V batteriet, som begynte å bli svakt, er nå byttet mens bilen stod i min garasje.

Kan ikke bli bedre  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA