Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 16. juni 2018, klokken 12:35
Stavanger er et sted mellom elendig og ræva. Jeg har hatt kollapsa luftfjæring i to måneder nå. Det tok de først en måned med purring for og i det hele tatt svare meg etter at jeg meldte feilen til "support". Og så har det tatt en måned uten at noen har klart å koble seg opp mot bilen og se på loggene om hva/hvorfor ting ikke virker. Og jeg har fått verkstedtime i august.
Oppdatering fra meg på det sure innlegget mitt:
Tesla begynte å maile med meg i forrige uke, og denne uken lurte de på om ting var blitt bedre etter 2018.26-oppdateringen som jeg fikk på søndagen. Tekniker hadde koblet seg opp mot bilen og sjekket ting, og viste seg at sensoren til luftfjæringen på venstre fremhjul ikke ga noe lyd fra seg. Og så i går formiddag sendte de mail hvor de sa at de ville ha bilen inn "så raskt som mulig" og ikke til oppsatt time i august. Jeg snudde meg rundt, dro til Stavanger hvor Model X lånebil stod klar til meg. (Dessverre bare 5-seter, og jeg har 6, men skal som oftest bare kjøre rundt med 1-2 mann i bilen. :)) Og klokka 16 i dag ringte de og sa at bilen var ferdig og klar. Men siden jeg trenger 2-3 timer på å komme meg til Stavanger rekker jeg ikke hente den før på mandag.
Samtidig har de gått gjennom alt annet jeg har klagd på siden mars - GPS som har låst seg noen ganger, speil som var på bærtur når du satte bilen i revers og parkeringssensorer. De to siste tingene forsvant med en softwareoppdatering, og GPS-signalet har vært stabilt siste 2 månedene. Men de fant noe rusk i konfigfilene til GPSen og sier at alt skal være tipp-topp nå.

Så jeg har blitt positivt overrasket over Stavanger nå. Det var også mulig å komme i kontakt med de på telefon etter at jeg fikk mailen fra de i går formiddag. Ringte de til og med to ganger, og det var en person som svarte veldig kjapt begge gangene. :+1:

Så på mandag formiddag skal jeg ned og hente bilen min igjen. Tenkte jeg skulle kjøpe med is til hele gjengen som jobber der. Det kan kanksje være et lite plaster på såret for min frustrasjon som dessverre kom til uttrykk som veldig ufin ordbruk da jeg var der i mars. Må bare legge til at jeg beklaget meg overfor de det gjaldt med en gang, og det er ikke sånn voksne folk skal oppføre seg.

Kundemottaker i Stavanger ville også vite om jeg ville bestille time for årlig service også nå, siden det var ganske fullt fremover, og ved å gjøre dette nå ville jeg kunne få dette gjort i november/desember hvis jeg ønsket. Takket ja til dette.

Kan også legge til at de ansetter en del folk i Stavanger nå. Da jeg var der i går var kundemottakeren "min" opptatt med å vise flere nyansette rundt. Det lover godt for fremtiden. :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

dundun

Vedder ei kasse øl på at Tesla følger denne tråden  8)
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Hyperstress

Er det fritt frem å ta service og garantireparasjoner i utlandet?
Noen som har benyttet tesla Gøteborg? I så fall hvordan gikk det? Ser for meg at presset er mindre der.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

HelectriC

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 21. juli 2018, klokken 23:56
Er det fritt frem å ta service og garantireparasjoner i utlandet?
Noen som har benyttet tesla Gøteborg? I så fall hvordan gikk det? Ser for meg at presset er mindre der.

Det går helt fint!
ioniq 5

Muffinman

Noen som er kjent med dele- og timepriser på de utenlandske verkstedene ?

geear

Fikk time om fire måneder i Stavanger, men ikke-kritiske utbedringer. I overkant, og hadde nok fått sjokk om jeg ikke var klar over situasjonen.

eb

Da har jeg fått skiftet høyre bærearm foran (garantisak) i København. Kokstad kunne ikke gi noen ETA på delen og kunne derfor ikke heller si når de kunne utbedre. I København kunne jeg komme til mandag, tirsdag eller onsdag denne uken, når som helst på dagen. Fikk bilen tilbake nyvasket innvendig og utvendig  :) Benyttet samtidig anledningen til å få dem til å kode en ny nøkkel til meg, siden jeg har ventet 14 måneder på at Kokstad skulle fikse dette.

Nå gjenstår bare nye seter (ventetid hittil: 13 måneder) og lakkering etter skade påført ved forrige serviceavtale på Kokstad (foreløpig ventetid: 4 måneder) før bilen kan selges ;)

Jeg vet at alle de ansatte på Kokstad gjør sitt beste og at de er ofre for et system som ikke fungerer eller er skalert opp til å takle pågangen, men jeg må si at for meg som kunde var det en fantastisk opplevelse å møte opp til en heeeeelt problemfri avtale på et SC.

(Måtte forresten også skifte begge bakdekk da mønsteret var slitt ned til ulovlig dybde. Betalte kun for dekkene - de strøk timepris for omlegging/balansering)

sensi

Må bare skryte av servicen på Karihaugen nord for Oslo der det nye service senteret er i oppstartfasen. Drive unit ble byttet samt 12.volts batteri og bære arm VF. Bilen var også nyvasket og støvsugd. En utrolig hyggelig kundemottaker (Cecilie) fulgte opp med god info og svarte på tlf. hver gang og så fikk jeg låne en Volvo XC60 mens bilen var inne til service. De betalte for alt selv drivstoff og bompenger.
Gi de litt tid så tror jeg Tesla blir bra også når det gjelder service. Jeg har full forståelse for de som står i kø for service, men det hjelper lite å bruke kjeft på kunde mottakere  :D

Muffinman

Sitat fra: eb på onsdag 25. juli 2018, klokken 21:03
Kokstad kunne ikke gi noen ETA på delen
Rart at det skal være så vanskelig. På verkstedet jeg bruker har de enten på lager lokalt, eller får det oppover til neste dag fra Moss.

Jeg tror nå jammen at en andel av problematikken rundt tilgangen på deler henger sammen med situasjonen på et par-tre av verkstedene.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. juli 2018, klokken 12:35
Sitat fra: eb på onsdag 25. juli 2018, klokken 21:03
Kokstad kunne ikke gi noen ETA på delen
Rart at det skal være så vanskelig. På verkstedet jeg bruker har de enten på lager lokalt, eller får det oppover til neste dag fra Moss.

Jeg tror nå jammen at en andel av problematikken rundt tilgangen på deler henger sammen med situasjonen på et par-tre av verkstedene.

Ikke umulig å det er enklere for de å skylde på deletilgang ja, enn å innrømme at problemet er kapasitet lokalt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. juli 2018, klokken 12:35
På verkstedet jeg bruker har de enten på lager lokalt, eller får det oppover til neste dag fra Moss.

Nå er vel ditt verksted Ålesund, som er kjent for å være de flinkeste i Norge?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

daktari

Sitat fra: sensi på torsdag 26. juli 2018, klokken 12:28
Må bare skryte av servicen på Karihaugen nord for Oslo der det nye service senteret er i oppstartfasen. Drive unit ble byttet samt 12.volts batteri og bære arm VF. Bilen var også nyvasket og støvsugd. En utrolig hyggelig kundemottaker (Cecilie) fulgte opp med god info og svarte på tlf. hver gang og så fikk jeg låne en Volvo XC60 mens bilen var inne til service. De betalte for alt selv drivstoff og bompenger.
Gi de litt tid så tror jeg Tesla blir bra også når det gjelder service. Jeg har full forståelse for de som står i kø for service, men det hjelper lite å bruke kjeft på kunde mottakere  :D
Er K100 åpent nå?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 26. juli 2018, klokken 14:10
Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. juli 2018, klokken 12:35
På verkstedet jeg bruker har de enten på lager lokalt, eller får det oppover til neste dag fra Moss.

Nå er vel ditt verksted Ålesund, som er kjent for å være de flinkeste i Norge?
Jepp. Men poenget er at verkstedene med håndterbar pågang later til å ha mindre problemer med å "få tak i deler" enn de som har mistet kontrollen.

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. juli 2018, klokken 14:53
Jepp. Men poenget er at verkstedene med håndterbar pågang later til å ha mindre problemer med å "få tak i deler" enn de som har mistet kontrollen.

Det et faktum at de verkstedene som har levert bra bortimot hele tiden (Brummundal, Kristiansand og Ålesund) har vært bemannet opp med personell som ikke har jobbet på andre bilverksteder før, mens alle de andre har "erfarne" mekanikere. Og de leser ikke bruksanvisningene fra Tesla, og ender med å ødelegge mer enn de fikser?

Tilfeldig? Neppe. Er et bransjeproblem. Guttungen har en eldre Honda som det tok 2,5 måned å bytte styrekuler på på et lokalt verksted - og de skylder naturligvis på deler. De klarte ikke å bytte en sensor på motoren, så den må inn til forhandler, og der kommer den til allerede i september. I mens er den ikke EU-godkjent og kan derfor ikke brukes.

Guttungen ble forbannet og kjøpte seg "ny" bil i går. Ble en brukt Leaf fordi Tesla ble for dyr for han. Jeg har drøssevis med slike eksempler på slendrian og mangel på service i alle fall her i Bergen, og det er jevnt fordelt over alle merker, så jeg hevder det er et bransjeproblem. Og i september er det en brukt Honda til salgs...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

alda

Hade bilen inne på Skøyen i går, time som var avtalt i maj (recall på parkbrems, Tesla som ba om å få in bilen). Fick både hyggelig epost och sms-påminnelse i forkant, var oxå möjligt att få annat "småplock" fixat samtidigt.

Fick byta ena baklyktan på goodwill, hade spruckit efter vask - inga problem trots att jag har folierat kromlisten som ligger mot lyktan.
En key fob hade slutat att fungera efter en runda i tvättmaskinen - kostade mig 2200 kroner att få en ny...
Det fylldes oxå spolarvätska och gjordes en kontroll av mönsterdjup på däck: 5/6/5 mm på alla hjul efter 22000 km (yttre/mitt/inre - bör jag öka däcktrycket lite kanske?)
De såg oxå på bilens log att laddaren borde bytas, delar beställt för att fixa detta senare. Har själv aldrig haft några problem med laddning eller fått några felmeldinger, bra att detta fixas på initiativ av Tesla!

När jag kom med bilen som avtalt kl. 8.30 hade de precis fått in två "haveribilar" som måtte prioriteras, fick besked att min bil evt. inte blev klar till fredag eftermiddag, men att jag givetvis fick lånebil i så fall.
Fick sms senare samma dag att bilen var klar, plockade upp bilen hel och ren på taket i parkeringsgaraget Tesla har leid - 5 etasjer fulla av Tesla's! Det var 42 grader i bilen som stod i solen där upp, A/C'n fick jobba...

Men tummen upp till Tesla Skøyen, leverar bättre än vad som kan förväntas, och utan förseningar. Bra info hela vägen oxå, vi hoppas detta fortsätter och sprider sig till resten av landet!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA