Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Tuxedo

Nå begynner jo snart garantien å løpe ut på de første bilene som ble levert i 2013 (som har mindre enn 100k på telleren).  Med tanke på ventetid på å få time, er det tilstrekkelig å ha meldt inn eventuelle feil til Tesla innen garantifristen?  Noe som vet, eller har tanker om dette?

Jeg vil jo tro at svaret er ja.

GOS

Sitat fra: Tuxedo på mandag 09. juli 2018, klokken 16:42
Nå begynner jo snart garantien å løpe ut på de første bilene som ble levert i 2013 (som har mindre enn 100k på telleren).  Med tanke på ventetid på å få time, er det tilstrekkelig å ha meldt inn eventuelle feil til Tesla innen garantifristen?  Noe som vet, eller har tanker om dette?

Jeg vil jo tro at svaret er ja.

Det er tidspunktet som du melder der inn som gjelder. Ikke når Tesla har tid til å ta det.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Alfa Bergen

Sitat fra: Tuxedo på mandag 09. juli 2018, klokken 16:42
Nå begynner jo snart garantien å løpe ut på de første bilene som ble levert i 2013 (som har mindre enn 100k på telleren).  Med tanke på ventetid på å få time, er det tilstrekkelig å ha meldt inn eventuelle feil til Tesla innen garantifristen?  Noe som vet, eller har tanker om dette?

Jeg vil jo tro at svaret er ja.

Jeg spurte Tesla Kokstad om dette da min bil nærmet seg 100 000 km, og fikk til svar at så lenge de fikk registrert feilen/ klagen med kilometerstand over telefon så var det innenfor garantien
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

1317142119

Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 09. juli 2018, klokken 19:22
Jeg spurte Tesla Kokstad om dette da min bil nærmet seg 100 000 km, og fikk til svar at så lenge de fikk registrert feilen/ klagen med kilometerstand over telefon så var det innenfor garantien
Gjør deg selv den tjenesten og meld inn slike ting på epost, så kan du heller ringe for oppfølging senere. Aldri ta slike ting muntlig over telefon  :+1:

o.b.lix

TOCN informerer etter sitt møte med Tesla:

SitatHer er det også viktig at vi som eiere ringer det sentrale nummeret, 800 11 093, slik at de får mulighet til å fange opp alle innkommende samtaler og loggført dem.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Alfa Bergen

Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 10. juli 2018, klokken 10:35
Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 09. juli 2018, klokken 19:22
Jeg spurte Tesla Kokstad om dette da min bil nærmet seg 100 000 km, og fikk til svar at så lenge de fikk registrert feilen/ klagen med kilometerstand over telefon så var det innenfor garantien
Gjør deg selv den tjenesten og meld inn slike ting på epost, så kan du heller ringe for oppfølging senere. Aldri ta slike ting muntlig over telefon  :+1:
Vær du sikker på at jeg også har sikret meg med e-post med henvisning til dag/dato/klokkeslett på telefonsamtalen og navnet på den jeg snakket med
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

cra

Sitat fra: Tuxedo på mandag 09. juli 2018, klokken 16:42
Nå begynner jo snart garantien å løpe ut på de første bilene som ble levert i 2013 (som har mindre enn 100k på telleren).  Med tanke på ventetid på å få time, er det tilstrekkelig å ha meldt inn eventuelle feil til Tesla innen garantifristen?

Ser at Tesla vistnok bare trenger beskjed i forkant. Nissan (fra fabrikken) var veldig strikse på at det som ikke var i orden måtte være fikset før datoen. Usikker på om de kan gjøre det slik iht kjøpsloven eller ikke. Verkstedet var heldigvis greie og tilbakedaterte et par dager sidne delene (defekt beltesensor i passasjersete) ikke var kommet i tide til å bli byttet før bilen bikka 5 år.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BMW850

De har reparert 3 av mine håndtak. Spurte sist hos Tesla Drammen om de ikke like gjerne kunne fikse det fjerde også da det sannsynligvis kommer til å streike i nær fremtid. Bilen er er 4,5 år og kjørt 50.000km. Fikk til svar (muntlig) at dette er ett så kjent problem at de tar det uansett km.stand og om bilen er over 5 år. Får stole på det da.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Ville ikke stolt på det.  Fikk fikset et av mine håndtak for noen måneder siden, og da tok de en grundig kikk på kilometerstand før de fastslo at det var garanti.

Ellemelle

Sitat fra: Mr.D på søndag 08. juli 2018, klokken 12:55
Jeg valgte da å beholde min lille leiebil, da 25 000 kr er mer enn hva jeg er villig til å påta meg av risiko.
Har du sjekket betingelsene for leiebilen da? De har gjerne kjempehøye egenandeler også, og får du en glasskade der, så må du betale 15-20.000 kroner, ikke 2000 som på din vanlige bil.

HelectriC

Sitat fra: cra på tirsdag 10. juli 2018, klokken 11:03
Sitat fra: Tuxedo på mandag 09. juli 2018, klokken 16:42
Nå begynner jo snart garantien å løpe ut på de første bilene som ble levert i 2013 (som har mindre enn 100k på telleren).  Med tanke på ventetid på å få time, er det tilstrekkelig å ha meldt inn eventuelle feil til Tesla innen garantifristen?

Ser at Tesla vistnok bare trenger beskjed i forkant. Nissan (fra fabrikken) var veldig strikse på at det som ikke var i orden måtte være fikset før datoen. Usikker på om de kan gjøre det slik iht kjøpsloven eller ikke. Verkstedet var heldigvis greie og tilbakedaterte et par dager sidne delene (defekt beltesensor i passasjersete) ikke var kommet i tide til å bli byttet før bilen bikka 5 år.

Det høres merkelig ut. Da trenger de kun trenere alt de kan å få over bilene på feil side, så trenger de ikke dekke garantien. Nei, det tror jeg ikke holder om man tar det videre til f.eks. Forbrukerrådet.
ioniq 5

ventle

Husk at det er foskjell på garanti og reklamasjonsrett, og at produsent står fritt til å definere vilkårene for garanti selv (men det gir selvfølgelig ingen mening å definere det sånn at de kan trenere seg ut av garantiansvaret). For mangler som dekkes av reklamasjonsretten i forbrukerkjøpsloven er det tilstrekkelig å gi beskjed om mangelen innen reklamasjonsfristen går ut (se §27. Strengt tatt kan man tolke teksten slik at man til og med kan gi beskjed om mangelen også etter fristen er gått ut, så lenge den ble oppdaget før fristen gikk ut, og man har meldt inn mangelen "innen rimelig tid" etter at den ble oppdaget, men jeg er usikker på om dette er prøvd rettslig tidligere).

ventle

Sitat fra: ventle på tirsdag 26. juni 2018, klokken 21:05
Er det noen som har erfaring med ventetiden i Kristiansand i det siste?

Jeg venter på å overta en bruktbil som jeg ble enig med forhandler om at de skulle få fikset det som var feil (skifte av 12V batteri + fylle kjølemiddel på AC) før overtakelse. De kjørte den fra Oslo til Kristiansand i den tro at den skulle få time nærmest på dagen der nede. Nå står den der på tredje uka...

Nå er bilen endelig overtatt, så da kan jeg svare meg selv på dette:
- Bil innlevert Kristiansand 12. juni (i håp om at dette var såpass enkelt at de kunne ta det nærmest umiddelbart)
- Tildelt time i august (her begynner jeg å bli nervøs med tanke på det jeg har lest i denne tråden)
- 2. juli: beskjed om at timen er flyttet frem til 16. juli fordi de har fått en avlysning den datoen
- 3. juli: beskjed om at de har sett på bilen og kommet frem til at det er lekkasje i AC-radiator, og at denne må bestilles (her blir jeg igjen nervøs med tanke på opplysninger fra denne tråden)
- 6. juli: beskjed om at bilen både er fikset og fraktet tilbake til Oslo (AC-radiator lå på delelager i Norge)

SC Kristiansand får dermed tommelen opp fra meg  :+1: bare synd det er 30 mil å kjøre dit herfra  ;D

k1

Tesla Oslo nord har nå ventetid til begynnelsen av november for å få time til ikke kritiske ting.
Var og måtte flytte på en time i midten av august pga ferie, og da var første mulighet november. Og da snakker vi om utbedring av ikke kritiske feil fra utlevering i desember 2017 (f.eks. løst innertak, skeive fwd, ladeluke som ikke lukker seg selv, kabler i klem, vrengt vinduslist osv.).
Ikke engang bestilt første service som strengt tatt burde bli tatt i desmber 2018.

Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet før situasjonen blir bedre.

karstrom

Sitat fra: karstrom på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:06
Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Jeg måtte kansellere hyttetur i helgen da jeg ikke fikk skaffet meg en brukelig lånebil, til tross for alt jeg ringte Tesla på Torsdag og forklarte problemet. De skulle gjøre det de kunne, men kom aldri tilbake til meg.
Jeg foreslo også at jeg kunne hente min egen bil på fredagen og levere igjen på mandagen, men det var ikke mulig. Jeg kunne hente den og få ny time i Oktober var eneste løsning.
Jeg er mildt sagt skikkelig forbanna.
Denne bilen blir lagt ut på finn - om jeg noen gang får den tilbake.

Nå har det gått 40 dager - og dette for en vanlig service.
Lykkelig eier av en Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA