Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

THE

Bra at de har planer for kapasitetsutviding av SC i Bergensområdet også. Kunne veldig gjerne tenke meg at de hadde sett litt framover og bygd ut SC med litt kortere avstand mellom også. F.eks. Gol/Fagernes, Førde, Grenlandsområdet, Sarpsborg, Bodø m.fl.

Når Model 3 kommer i salg vil salget av Tesla sannsynligvis (mange)dobles, og det er jo ikke et stort poeng at en stor del av kundene skal ha timesvis med kjøring til verksted. Må jo være stort nok kundegrunnlag om 1-2 år til å ha flere Tesla SC i distriktene også?

Inntil videre får jeg glede meg over planene i Bergen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

1000kwh

Sitat fra: DagfinnN på fredag 06. juli 2018, klokken 13:18
Info til de som ikke er så nedsyltet i sitt eget hat at de er i stand til å lese konstruktive meldinger:
https://www.tocn.no/2018/07/mote-tesla-norge-28-06-18/
Håper de betaler godt slik at man får tiltrukket mange og dyktige mekanikere.

Uansett, et spennende og fremtidsrettet firma å jobbe for.

OlaM

'21 3LR

daktari

Bra nyheter fra TOCN og Tesla det. Veldig bra de har en plan.
Tipper en 3-6 måneder for å ta unna køen i Oslo. Så kan det bli kritisk avhengig av hvilke deler de  har på lager eller ikke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mr.D

Det som er enda mer hårreisende er at Tesla nylig har endret praksis hva lånebil angår!
Jeg hadde utlevering av ny bil i april (3 mnd forsinket), ved utlevering var det lakkfeil, steinsprang i frontruten m.m. Dette skulle de selvfølgelig utbedre. 3 mnd senere fikk jeg time for utbedring. Leverte inn bilen på mandag 2 juli for utbedre disse feilene, men oppdaget på torsdag at den fremdeles ikke var påstartet. Ringte for å undersøke hva status var og fikk da svar om at ved en glipp hadde den blitt glemt og derfor ikke påstartet. De skulle ta tak i dette ASAP.
Da jeg ved innlevering av bilen fikk en liten leiebil (som er så liten at det ikke går å ha barneseter i den). Jeg ba om å få en ny leiebil som var større slik at jeg kunne ha plass til familien. De sa jeg nå skulle få en Tesla Model S. Da jeg kom for å levere tilbake leiebilen ble jeg bedt å undertegne dokumenter for Teslaen som sier at ved uhell som skyldes min feil vil jeg belastes en egenandel på 25 000 kr. Det er da mot mine 4 000 på min egen Tesla.
Så fordi jeg må levere inn min egen bil for utbedring av feil, skal jeg påta meg en risiko på 21 000 kr?!?! Dette faller på sin egen urimelighet! Skulle jeg levert inn bilen for skade og de stiller med bil så ja, men når innleveringen skyldes utbedring av feil/mangler blir det noe annet!! HELT SINNSSYKT!!
Jeg valgte da å beholde min lille leiebil, da 25 000 kr er mer enn hva jeg er villig til å påta meg av risiko.
Videre ringte Tesla meg på fredagen for oppdatere meg, og de kunne informere om at bilen ville være klar tidlig neste uke og alt var da tatt. Siden min tillit var noe svekket, listet jeg opp de tingene de selv hadde sagt skulle utbedres. Da jeg kom til frontruten ble det stille i andre enden, vedkommende måtte sjekke på nytt og lovte å ringe tilbake i løpet av fredag... tja, ikke hørt noe enda, så jeg er spent på om det blir ny frontrute på meg!! Så vidt meg bekjent sliter de med å skaffe frontruter....


HKS

Hvorfor er det så hårreisende?

En egenandel som dette er opp til det beløpet, så koster skaden du eventuelt har påført bilen 5000 kroner å utbedre så er det hva du betaler. 25.000 er maksbeløpet hvis du selv har skylden.
Tesla Model 3 Long Range

Alfa Bergen

Sitat fra: HKS på søndag 08. juli 2018, klokken 21:37
Hvorfor er det så hårreisende?

En egenandel som dette er opp til det beløpet, så koster skaden du eventuelt har påført bilen 5000 kroner å utbedre så er det hva du betaler. 25.000 er maksbeløpet hvis du selv har skylden.

Fordi han påtar seg en betydelig større risiko enn han har betalt for gjennom forsikringen sin. Det er jo det forsikring handlet om; man betaler et selskap for at de skal påta seg risikoen for deg. Høy egenandel gir lavere pris på forsikringen fordi selskapet påtar seg en noe lavere risiko. Når det er Tesla sitt «ansvar» at han må ha lånebil, antar jeg at en kan tolke forbrukerkjøpsloven dit hen at du ikke skal måtte tåle en høyere egenandelsrisiko enn du har i din egen forsikring.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

HKS

Sitat fra: Alfa Bergen på søndag 08. juli 2018, klokken 23:57
Sitat fra: HKS på søndag 08. juli 2018, klokken 21:37
Hvorfor er det så hårreisende?

En egenandel som dette er opp til det beløpet, så koster skaden du eventuelt har påført bilen 5000 kroner å utbedre så er det hva du betaler. 25.000 er maksbeløpet hvis du selv har skylden.

Fordi han påtar seg en betydelig større risiko enn han har betalt for gjennom forsikringen sin. Det er jo det forsikring handlet om; man betaler et selskap for at de skal påta seg risikoen for deg. Høy egenandel gir lavere pris på forsikringen fordi selskapet påtar seg en noe lavere risiko. Når det er Tesla sitt «ansvar» at han må ha lånebil, antar jeg at en kan tolke forbrukerkjøpsloven dit hen at du ikke skal måtte tåle en høyere egenandelsrisiko enn du har i din egen forsikring.
Så du mener at Tesla skal spesialtilpasse forsikringene sine til alle som låner bilene?
Eller eventuelt at det skal være helt fritt frem å skade bilene, det vil si at du som lånetaker aldri betaler noe selv om skaldene er din feil?

PS! Veldig mange reiseforsikringer dekker også egenandel ved skade på leiebiler.
Tesla Model 3 Long Range

o.b.lix

Sitat fra: HKS på mandag 09. juli 2018, klokken 11:07
PS! Veldig mange reiseforsikringer dekker også egenandel ved skade på leiebiler.

Ja, men f.eks. If (Europeiske) dekker bare max 10.000 i egenandel.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Alfa Bergen

Sitat fra: HKS på mandag 09. juli 2018, klokken 11:07
Sitat fra: Alfa Bergen på søndag 08. juli 2018, klokken 23:57
Sitat fra: HKS på søndag 08. juli 2018, klokken 21:37
Hvorfor er det så hårreisende?

En egenandel som dette er opp til det beløpet, så koster skaden du eventuelt har påført bilen 5000 kroner å utbedre så er det hva du betaler. 25.000 er maksbeløpet hvis du selv har skylden.

Fordi han påtar seg en betydelig større risiko enn han har betalt for gjennom forsikringen sin. Det er jo det forsikring handlet om; man betaler et selskap for at de skal påta seg risikoen for deg. Høy egenandel gir lavere pris på forsikringen fordi selskapet påtar seg en noe lavere risiko. Når det er Tesla sitt «ansvar» at han må ha lånebil, antar jeg at en kan tolke forbrukerkjøpsloven dit hen at du ikke skal måtte tåle en høyere egenandelsrisiko enn du har i din egen forsikring.
Så du mener at Tesla skal spesialtilpasse forsikringene sine til alle som låner bilene?
Eller eventuelt at det skal være helt fritt frem å skade bilene, det vil si at du som lånetaker aldri betaler noe selv om skaldene er din feil?

PS! Veldig mange reiseforsikringer dekker også egenandel ved skade på leiebiler.

Nei. Jeg mener at Tesla skal tilby gode nok forsikringer/ egenandeler på lånebilene sine slik at vi som kunder ikke får en større risiko enn hva vi har betalt for i våre egne forsikringer. Jeg har hatt lånebil siden 16. februar og betaler kaskoforsikring på min egen bil med lav egenandel
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

OlaM

Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 09. juli 2018, klokken 12:16
Nei. Jeg mener at Tesla skal tilby gode nok forsikringer/ egenandeler på lånebilene sine slik at vi som kunder ikke får en større risiko enn hva vi har betalt for i våre egne forsikringer. Jeg har hatt lånebil siden 16. februar og betaler kaskoforsikring på min egen bil med lav egenandel

Det er jo akkurat det han mener med å spesialtilpasse. Det kan jo godt være mange kunder som har høy egenandel på sin egen forsikring. Det kan være lurt det.
'21 3LR

Alfa Bergen

Sitat fra: OlaM på mandag 09. juli 2018, klokken 12:24
Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 09. juli 2018, klokken 12:16
Nei. Jeg mener at Tesla skal tilby gode nok forsikringer/ egenandeler på lånebilene sine slik at vi som kunder ikke får en større risiko enn hva vi har betalt for i våre egne forsikringer. Jeg har hatt lånebil siden 16. februar og betaler kaskoforsikring på min egen bil med lav egenandel

Det er jo akkurat det han mener med å spesialtilpasse. Det kan jo godt være mange kunder som har høy egenandel på sin egen forsikring. Det kan være lurt det.
Nei. Jeg mener IKKE de skal spesialtilpasse. De bør ha en forsikring som er god nok for alle, med LAV egenandel. Slik de hadde før.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

OlaM

Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 09. juli 2018, klokken 12:28
Sitat fra: OlaM på mandag 09. juli 2018, klokken 12:24
Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 09. juli 2018, klokken 12:16
Nei. Jeg mener at Tesla skal tilby gode nok forsikringer/ egenandeler på lånebilene sine slik at vi som kunder ikke får en større risiko enn hva vi har betalt for i våre egne forsikringer. Jeg har hatt lånebil siden 16. februar og betaler kaskoforsikring på min egen bil med lav egenandel

Det er jo akkurat det han mener med å spesialtilpasse. Det kan jo godt være mange kunder som har høy egenandel på sin egen forsikring. Det kan være lurt det.
Nei. Jeg mener IKKE de skal spesialtilpasse. De bør ha en forsikring som er god nok for alle, med LAV egenandel. Slik de hadde før.

Ok, jeg er med. Du sa jo "ikke får en større risiko", altså lik eller lavere. Tror dette, som så mye annet, har flydd langt under radaren på både lokal og global ledelse. Eventuelt så sparer de inn der de kan, på måter som går ut over kunden på kjip måte.
'21 3LR

Mr.D

#868
Europeiske (IF super) har fjernet taket på kr 10 000, men de dekker ikke egenandel på leiebil så lenge du oppholder deg på din egen bostedsadresse.

Det jeg derimot lurer på er om man vil kunne kreve erstatning fra Tesla for differansen mellom din egen egenandel og den de krever. I følge forbrukerkjøpsloven paragraf 33 er selger forpliktet til å dekke tap som følger av at bilen har en mangel. Noen som kan jus og evt uttale seg om dette vil være gjeldene?
NB: Denne paragrafen er kun gjeldene hvis bilen er inne med bakgrunn i feil eller mangler... ikke ved skade eller andre forhold. Det er iallfall denne som gjør at de er nødt til å gi en bil til disposisjon i første omgang (så vidt meg bekjent).

Oppdatert:
Snakket med Forbrukerrådet. Paragraf 33 vil ikke være gjeldene, og at dette er innenfor norsk lovgivning. Dog det kan diskuteres om dette er etisk og moralsk riktig. Videre om dette vil være den kundeservice man aksepterer når man kjøper en bil til en slik sum.

Ser vi har gått litt off topic! Beklager!

Forrøvrig har jeg ikke hørt noe om progresjon på bilen hva ny frontrute angår!

RonnyØ2

Sitat fra: Mr.D på mandag 09. juli 2018, klokken 13:44
Europeiske (IF super) har fjernet taket på kr 10 000, men de dekker ikke egenandel på leiebil så lenge du oppholder deg på din egen bostedsadresse.

Det jeg derimot lurer på er om man vil kunne kreve erstatning fra Tesla for differansen mellom din egen egenandel og den de krever. I følge forbrukerkjøpsloven paragraf 33 er selger forpliktet til å dekke tap som følger av at bilen har en mangel. Noen som kan jus og evt uttale seg om dette vil være gjeldene?
NB: Denne paragrafen er kun gjeldene hvis bilen er inne med bakgrunn i feil eller mangler... ikke ved skade eller andre forhold. Det er iallfall denne som gjør at de er nødt til å gi en bil til disposisjon i første omgang (så vidt meg bekjent).

Oppdatert:
Snakket med Forbrukerrådet. Paragraf 33 vil ikke være gjeldene, og at dette er innenfor norsk lovgivning. Dog det kan diskuteres om dette er etisk og moralsk riktig. Videre om dette vil være den kundeservice man aksepterer når man kjøper en bil til en slik sum.

Ser vi har gått litt off topic! Beklager!

Forrøvrig har jeg ikke hørt noe om progresjon på bilen hva ny frontrute angår!

Ang rute - Hent ut bilen asap. Gjør avtale om at ruta blir byttet senere, så har du bil i sommer hvertfall. Det hadde jeg gjort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA