Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

nie

Bor i Bergen men skal feriere på Sunnmøre og bestilte service hos Tesla Ålesund for noen uker siden. Fikk time 12.juli slik jeg ønsket.
Grunnet endrede ferieplaner måtte jeg ringe i går og be om å skyve på timen til 19.juli.
Ingen problem, det ble bare fikset.

Alt i alt en ekstremt positiv overraskelse etter at jeg har vendt meg til (gitt opp) service-nivået ved Tesla Kokstad.
...så bjoris; Nei, det er ikke blitt bedre.

Elbil fundamentalist

Jeg må også si at jeg har nesten udelt positive erfaringer med Tesla Service. Nå er jeg på den andre Model S og den nye har barnesykdommer den også, men Skøyen og Rud har tatt unna på de små og store tingene jeg har hatt. Noe lakk forbedring har det vært lang ventetid på men det er heller ikke kritisk. Jeg vil ikke inkluderes i det som «åpenbart fremstår som en felles opplevelse av dårlig service» hos Tesla. Jeg synes de er flinke hyggelige og får stort sett lånebil, men ofte fikser de det mens jeg venter.

Mine erfaringer hjelper ikke dem som har opplevet det motsatte, men lesere av denne tråden som ikke har egne erfaringer bør vite at de fleste er veldig fornøyd.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Nodland

jeg hadde utlevering av ny model s 6 april, nå 3 mnder og 2 besøk på servicesenter 2 timer kjøring inkl ferje så er bilen snart det jeg vil kalle utleveringsklar. Fortsatt en defekt i lakken på frontfanger etter de fikset en ripe, men det er en små ting som de tar ved neste anledning.. Gikk vell ca 3 mnder før de klarte og få utlevert rette vinterhjul også.. På utleveringsdagen utlverte de model x vinterhjul til meg, og så klarte de det samme på første besøk på service senter. Nå forrige uke kom det endlig model s hjul til vianor haugesund. Jaada vet det er lenge til vinter men dere vet hvordan tesla beregner uker. så jeg ble litt stressa :p

Synd at de ikke har gode nok folk og tid nok til og gjøre nybiler 100% klar, de tinga jeg spotta så jeg ganske kjapt. Og det burde klargjøreren også gjort. Blir så slitsom start på nytt kundeforhold for de som er nye inn i tesla's rotete verden.

Elsker bilen og synes den er hærlig og kjøre. Men jeg gleder meg stort til de får bedre kontroll på service delen og nybilklargjøring. Ser ikke for meg og gå vekk fra tesla nå som jeg er blitt så godt vandt.. så jeg ønsker Tesla virkelig alt godt.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Magnus Hansen

Dette er åpenbart et kjent problem når Elon Musk selv twitrer om det:

SitatNorwegians are right to be upset with Tesla. We are having trouble expanding our service facilities in Oslo especially. Can solve quickly with Tesla mobile service vans, but awaiting govt permission to do so.

https://twitter.com/elonmusk/status/1014964962718973952?s=21

turfsurf

Hentet bilen i dag etter å ha byttet panser hos ett renomert skadeverksted.

Snakket litt om delesituasjonen, og de fortalte at Tesla hadde tidligere en linje til produksjon av deler både for bilene og ettermarkedet, og da forsvant det meste av delene til produksjon. Nå hadde de en separat linje til ettermarkedet, og situasjonen skal ha blitt vesentlig bedre. Dette var informasjon de hadde fått fra Tesla Norge, FWIW.

Mye av problemet har vært den lange vinteren med mange og store skader, de hadde etterslep helt til nå.

Så øyner ett lite håp for delesituasjonen. Med ranger service og, så kan det jo bli rent bra.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Muffinman

Vi håper det går seg til. Situasjonen er dog ikke like ille på alle verkstedene, og mange deler er det god tilgang på. Tidligere i vår klarte de å skaffe en rekke understellsdeler på timen for min del, og i morgen kommer en ny subframe til P85`en fra lageret i Moss. Den ble bestilt i dag.

turfsurf

Jepp, i motsetning til andre tror jeg Tesla prøver å gjøre noe med situasjonen
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tuxedo

#847
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 05. juli 2018, klokken 22:58
Dette er åpenbart et kjent problem når Elon Musk selv twitrer om det:

SitatNorwegians are right to be upset with Tesla. We are having trouble expanding our service facilities in Oslo especially. Can solve quickly with Tesla mobile service vans, but awaiting govt permission to do so.

https://twitter.com/elonmusk/status/1014964962718973952?s=21
Hvorfor trenger de offentlige tillatelser for å bruke "mobile service vans? "

Forøvrig er det jo opplagt at det er først og fremst flere ansatte de trenger, som naturlig nok vil ta litt tid.

Muffinman

De har jo fløyet inn folk fra US i perioder tidligere for å avhjelpe, for eksempel når DU-saken stod på som hardest. Det vil jo kunne ta unna det mest akutte i denne saken mens man rigget opp kapasiteten på verkstedene både i forhold til fasiliteter, fast bemanning og etterslep.

Om man tenker å bemanne disse mobile serviceenhetene med utenlands personell kan det jo tenkes at man må gjennom en eller annen mølle ift arbeidstillatelser osv. Videre kan det vel kanskje tenkes at man må ha godkjenning fra Arbeidstilsyn og diverse annet vi ikke er kjent med.

nie

#849
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 05. juli 2018, klokken 22:58
Dette er åpenbart et kjent problem når Elon Musk selv twitrer om det:

SitatNorwegians are right to be upset with Tesla. We are having trouble expanding our service facilities in Oslo especially. Can solve quickly with Tesla mobile service vans, but awaiting govt permission to do so.



https://twitter.com/elonmusk/status/1014964962718973952?s=21
«Oslo especially» ???
Der har de jo flere alternativer.
Verstingen må jo være våre lokale helter på Kokstad her i Bergen?
«Litt» bekymret for at fyren ikke har fått med seg dette.

daktari

Gode nyheter at sjefen selv anerkjenner problemet. Dessverre burde Tesla Norge informert oss om krisen i vinter allerede.

På en planlagt service for å skifte noe defekt nå i starten av juni, påpekte jeg flere små og store sprekker i lykteglassene bak. Det ble back-order. Fikk time nettopp på epost i slutten av oktober... Rud.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

1000kwh

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 05. juli 2018, klokken 23:31
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 05. juli 2018, klokken 22:58
Dette er åpenbart et kjent problem når Elon Musk selv twitrer om det:

SitatNorwegians are right to be upset with Tesla. We are having trouble expanding our service facilities in Oslo especially. Can solve quickly with Tesla mobile service vans, but awaiting govt permission to do so.

https://twitter.com/elonmusk/status/1014964962718973952?s=21
Hvorfor trenger de offentlige tillatelser for å bruke "mobile service vans? "

Forøvrig er det jo opplagt at det er først og fremst flere ansatte de trenger, som naturlig nok vil ta litt tid.
Masse ledige stillinger på finn..

Synd jeg ikke er mekaniker :p

Muffinman


DagfinnN

Info til de som ikke er så nedsyltet i sitt eget hat at de er i stand til å lese konstruktive meldinger:
https://www.tocn.no/2018/07/mote-tesla-norge-28-06-18/
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA