Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Brosme

For 2 måneder siden fikk jeg en kjedelig feil på min model s. 3G sluttet å virke. I tillegg er det ingen kommunikasjon mellom skjermene. Dette gjorde igjen at navi ikke virker selv ved bruk av mobil som hotspot. 

For oss som hadde planlagt bilferie i sommer var dette noe som vi måtte få ordnet.

Kort fortalt: vi er på bilferie uten 3g og navi. Tesla har ikke en gang mulighet for å sette oss opp på time. De hadde time i oktober, men pga at dette var en heldagsjobb kunne de ikke sette opp noe da backloggen var alt for stor. De har sluttet å sette opp timer så lenge bilen er kjørbar.  Dvs vi skal kjøre slik på ubestemt tid. Aner ikke når vi får time.

Dette er tesla Kokstad.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

DagfinnN

Sitat fra: HelectriC på fredag 29. juni 2018, klokken 07:08

Ja, det høres kanskje noe rart ut å selge bilen fordi noen mener hele Tesla vil gå i dass grunnet lange ventetider på noen av servicesentren i Norge er å trekke det ganske mye for langt, spør du meg! De har hatt problemer, de er bevist på det og de jobber hart for å forbedre, ansette fler, lære opp etc. Ta en bolle og vent på bedre tider er anbefalingen min :)
Når TM3 nå kommer over 5000 biler i uka blir det et lite pusterom, blant annet fra de j... shorterne som gjør alt de kan for snakke ned Tesla. I tillegg til de som er frustrerte over delemangel er det mange ikke berørte, som henger seg på hylekoret av forskjellige årsaker. Jeg forventer at dette pusterommet brukes til å sørge for at det blir nok forbruksdeler i markedet.
Det kan sies mye om Tesla, men dumme er det ikke og de vet hva delemangelen betyr.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

dundun

#797
Sitat fra: 1000kwh på fredag 29. juni 2018, klokken 06:28
Så vidt jeg vet har verken du eller Jeronan bil inne til service?

Det er for lang ventetid, uten tvil. Men det går an å ikke hause opp stemningen mer enn nødvendig. Jeg er overbevisst om at de jobber rævva av seg. Vi fikk i hvertfall gjennomført en service for 2-3 uker siden i drammen.

Vel, nei, fordi jeg ikke klarer å få time. Ringte Tesla for to minutter siden, det er ikke mulig å booke rutineservice i Oslo for øyeblikket, da alt er blokket ut oktober. Det kan godt hende det er mulig å få til noe i Drammen, Bergen, eller Brummunddal, men det interesserer meg ikke så veldig, det er et ganske unikt Tesla-problem at betalende kunder rett og slett ikke får vedlikeholdt bilene sine uten å reise ut av byen.

Dette er en parodi på å drive bilselskap. Man kan ikke holde på sånn. Da går man konkurs når de som vet hva de driver med etterhvert kommer på banen. Og det er jo like greit.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

E_S

Jeg skal på ferie i sommer med min bil rundt i Europa - men så kaotisk som dette er, frister det mer å ta den 25 år gamle Mercedesen, da risikerer jeg i hvert fall ikke å måtte sette igjen bilen et eller annet sted i Europa for så å kanskje få den fikset, i tilfelle de måtte på et eller annet magisk vis få tak i deler, så måtte betale hele gildet selv og senere å måtte ta hele krangelen med reklamasjonsrett (garantien er ute pga. kilometerstand) med Tesla i Norge.

Har verkstedtime 31. august hos Oslo North for noe greier jeg meldte inn i september i fjor - får håpe og tro de får fikset det som skal fikses. Jeg har aldri møtt en sur og vanskelig person hos Tesla, men dessverre akk så mange inkompentente/uvitende. Ikke nødvendigvis noe feil i første linje, men organiseringen later til å være ikke-eksisterende.
:)

dundun

Førstelinje har alltid vært topp mot meg også, og når de først får gjort ting gjøres de skikkelig og til avtalt pris. Dét er ikke problemet.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Badboy

Jeg har min 3. Tesla, og har vært svært fornøyd med service inntil jeg kjøpte model X for 1 år siden. Kjøpte da med serviceavtale for 4 år (kr 29 000). Leverte bilen inn på Tesla Rud for noen uker siden for både reklamasjonsarbeid (justering FWD) samt 1. års service (timen ble bestilt i mars). Ble møtt med at karosseriverksted ikke hadde tid (annen bomtur for dette), men de skulle ta service. Jeg hørte ingen ting på 3 dager, og kontaktet dem da. Fikk vite at de ikke hadde tid til å ta service, måtte vente 1 uke til. Fant da bilen min parkert ute i gatene med P-bot i vindu! Sendte en klage på email, men fikk samme beskjed dagen etterpå om at bilen ikke ble tatt før neste uke. Overraskelsen var derfor stor når jeg 30 minutter senere fikk oppringning om at bilen var ferdig fra service, og kunne hentes. Jeg hentet den, fikk en bil som var nedgriset i passasjersetet og på innvendige dørpaneler. Jeg så da jeg kom hjem at ingenting var gjort av service på bilen (gamle vindusviskere, ikke skifte batterier i nøkler, hjul ikke kryssbyttet), og sendt klage. Først nektet de på at service ikke var utført, men dagen etter fikk jeg mail hvor de beklaget at service ikke var utført pga mangel på deler. Likevel hadde jeg blitt fakturert for kr 6 600,- da jeg hentet bilen! Nå krever jeg tilbake hele beløpet for serviceavtalen, men så langt ikke fått svar på dette. Heller ikke fått noen som helst unnskyldning, bare ny time til service i oktober! Bilen er bra, men verkstedene har ikke kapasitet og man kan tro de nå også bløffer kundene med at arbeid er utført uten at det er det. :-1:

Lindberg

Tenkte på dette da jeg ser flere av dere er, eller skal ut på, bilferie med Tesla i sommer.

Går det an å ta kilometerservice i utlandet, for eksempel Danmark, Sverige eller Tyskland? Noen som vet noe om kapasitet og bestemmelser rundt dette?

Kanskje til og med billigere 1.års service i for eksempel Sverige..?

sigege

Jeg bestilte service i Hamburg på fire ukers varsel midt i juli, etter å ha fått beskjed om at det ikke er tid i Stavanger før i oktober. Tror det er mye ledig kapasitet nedover kontinentet. Litt billigere enn i Norge, men ikke så veldig stor forskjell. Timen er for øvrig avbestilt da Stavanger klarte å finne tid allikevel :). Opplever veldig god service fra Stavanger for tiden.

fredag

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 28. juni 2018, klokken 21:48
Tror enkelte trenger å puste litt roligere. Og mye her bør man ta med en stor klype salt. Har enda til gode å høre noen som faktisk har førstehånds kunnskap uttale seg.

Hallo? Kan du ikke lese? Det er nok av førstehånds vitnesbyrd om situasjonen her i denne tråden. Nekter du å tro på det jeg og andre her skriver? Tror du vi lyver?

Og hvis du ikke tror på det som står her, sjekk opp fakta selv. Bare ring til et Tesla verksted og spør når det er mulighet å få service på bil eller om status for levering av frontrute.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

1000kwh

Sitat fra: fredag på fredag 29. juni 2018, klokken 14:36
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 28. juni 2018, klokken 21:48
Tror enkelte trenger å puste litt roligere. Og mye her bør man ta med en stor klype salt. Har enda til gode å høre noen som faktisk har førstehånds kunnskap uttale seg.

Hallo? Kan du ikke lese? Det er nok av førstehånds vitnesbyrd om situasjonen her i denne tråden. Nekter du å tro på det jeg og andre her skriver? Tror du vi lyver?

Og hvis du ikke tror på det som står her, sjekk opp fakta selv. Bare ring til et Tesla verksted og spør når det er mulighet å få service på bil eller om status for levering av frontrute.
Hei hei :)

Det snakkes om kaos, folk som slutter og konkurs. Men det er ingen fakta. Hva mange må vente? Hvor lenge? Hva sier Tesla selv?

Det er for lang ventetid for de som har erfaringer her, og tilgangen på noen deler uteblir. Dette er ikke bra. Men enkelte, selv uten å ha bilen på service skaper intrykk av at hele apparatet har kollapset.

Jeronan

#805
So what is your definition when a Service apparatus has collapsed?

6 months wait time still acceptable to you?

You think it's ok for people in Bergen having to drive hundreds of km's to either Stavanger or Ålesund to get any help?
Because Kokstad is a complete chaos!

In Oslo area, both Tesla Rud and Oslo North are in chaos too!
Or you think it's normal for customer cars to be wrongly parked with parking tickets in the front window or that people in Grorud are fed up with cars parked in their neighboorhood taking away their parking space?

Skøyen is also struggling and their Thune parking space is full!
Several months wait time now too since January.
If you're extremely lucky and it's a small easy to fix issue you might get a drop-in.
Their mobile service has over 100 people on the waiting list.

So that is acceptable for you? For me this is a sign the Service apparatus has indeed collapsed and they have lost control over the situation.

PS. The only reason Skøyen hasn't completely collapsed yet, is because they are located on a terrible location. So people tend to avoid it if they can.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

GOS

Til info så fikk jeg plass i Stavanger etter en uke i mai.

Om jeg ikke kommer igjennom på telefonen til de i Stavanger ved første forsøk, så kommer jeg alltid igjennom etter å ha prøvd 2-3 ganger hver dag over 2-3 dager.

Nå i løpet av de to siste ukene så har jeg byttet frontruta 2 ganger. Begge ganger 6 dager etter at jeg bestilte plass.....så det er ikke alltid så svart som noen vil ha det til.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

duffus

Sitat fra: GOS på fredag 29. juni 2018, klokken 15:14
Til info så fikk jeg plass i Stavanger etter en uke i mai.

Om jeg ikke kommer igjennom på telefonen til de i Stavanger ved første forsøk, så kommer jeg alltid igjennom etter å ha prøvd 2-3 ganger hver dag over 2-3 dager.

Nå i løpet av de to siste ukene så har jeg byttet frontruta 2 ganger. Begge ganger 6 dager etter at jeg bestilte plass.....så det er ikke alltid så svart som noen vil ha det til.

Kjekt å høre én positiv historie i det minste

sjokomelk

Sitat fra: GOS på fredag 29. juni 2018, klokken 15:14
Om jeg ikke kommer igjennom på telefonen til de i Stavanger ved første forsøk, så kommer jeg alltid igjennom etter å ha prøvd 2-3 ganger hver dag over 2-3 dager.
Men hvorfor skal det være nødvendig å holde på i 2-3 dager for å i det heletatt få noen til å svare en telefon som ringer? >:( Det skulle jo være den absolutt enkleste saken i hele verden å få noen til å svare kundene når de tar kontakt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

GOS

Helt enig i at det ikke burde vært nødvendig.

Til tross for dette, og stadig til tider vurderinger om jeg skal falle tilbake til Audi (e-tron quatroo) eller prøve meg på Jaguar I-Pace så faller jeg ned igjen på at det blir bytte til ny Tesla.

Var å testet både F-Pace og F-type igår og jeg klarte ikke å få det til at det var noen grunn til å velge Jaguar. Dagens artikkel på DinSide bekrefter vel at I-Pace kan fort få like mye små problemer som med Tesla.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA