Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Muffinman

I slike tilfeller tar man en kjøretur med mekanikeren, og avslutter når han bekrefter at feilen er oppfattet. Har gjort det noen ganger, og noen ganger har både verksmester + tekniker blitt med på turen. Og da treffer man.

Jejl

#706
Det høres ut som tilstanden på sc er ganske tragisk i Bergen og Oslo. Hvordan opplever dere at Stavanger (Sandnes) er? Selv har vi stort sett fått den servicen vi har hatt behov for der, bortsett fra sist vi hadde bilen inne og måtte vente over en uke på ny DU???
Det må da være fryktelig dårlig økonomi i å ikke ha de mest brukte delene tilgjengelig, og istedet betale for leiebiler?
Kan ellers tipse om at det fungerer greit å dra på ferie når Teslaen er på service i Stavanger. Tesla kjører og henter til flyplassen.

alda

Har bara erfarenhet med Skøyen, men "so far so good" när det gäller alla parameter här:

- snabbt svar på eposter, med lösningsförslag
- sträcker sig långt för att göra kunden nöjd
- bil färdig till avtalt tid (1-års service)

Skal ha bilen inne för kaliperbyte på Call-back, fick en epost med time satt opp mitt i ferien i juli. När den passade dåligt hittade vi snabbt en annan time som funkar för mig. Får oxå byta en baklykta på garanti efter vaskerepor. Skickade bild på lykt och fick svar att det tar Tesla. Lykt beställd och bytes samtidig som bromsarna fixas (skickade en liten reminder i dag for att dubbelchecka att det inte är glömt, fick svar efter 5 min att lykt är avholdt till min bil).
Kan tänka mig att pågången är extrem på detta SC, men här jobbas det bra!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Jeronan

#708
I always go to Skøyen myself, but even they are struggling now since beginning of this year.

- Minimum 2-3 months wait time now for service appointment. Order an appointment beginning of January and got one end of February, but ended up being in middle of Winter holiday, so had to be rescheduled to end of April as first available slot.

- No parts in stock! Everything is on back order with no ETA currently. Waiting 4 weeks now on a new door handle, still no ETA whatsoever.
So it seems we will be going on summer holiday trip into Europe with a broken front passenger door handle.  :(

There are nice and friendly people working there. Mechanics are competent, but they are struggling and you can notice the frustration among themselves with the situation around lack of parts and the time it takes for them to arrive.  :(

Lack of parts really is the main issue with Tesla at the moment! If lot of the common parts were in stock, it wouldn't be such a chaos at the Service Centers as it is right now.
It's just totally silly to have people driving around in Loaners and expensive rental cars, because cars are waiting for stupid simple parts like a 12V battery, a windshield, fusebox, etc. Stuff that should always be in stock.  >:(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

SME

Man kan prøve å være så positiv man bare vil, men Tesla Norge har ikke kontroll på ettermarked inkl. servicesentrene. På Rud har de begynt å kansellere avtaler som er satt opp for flere måneder siden (blant annet en avtale vi hadde). I tillegg, ventetid på ny frontrute er minst 3 måneder (for ikke akutte skader) hos blant annet Hurtigruta Carglass. Kanskje naturlig at country manager i Tesla Norge fikk sparken her om dagen. Det har vært søkt i det stille etter en ny country manager i flere måneder.  Problemet er at det er ledere i bilbransjen som ikke vil ta jobben. 

Muffinman

Han fikk vel ikke sparken? Var vel en som jobbet med salg som sa opp allerede i januar?

Uansett ville det vært god amerikansk lederstil å finne en syndebukk og sparke denne. Men det løser sjelden særlig mange problemer....

Ellemelle

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. juni 2018, klokken 09:14
I slike tilfeller tar man en kjøretur med mekanikeren, og avslutter når han bekrefter at feilen er oppfattet. Har gjort det noen ganger, og noen ganger har både verksmester + tekniker blitt med på turen. Og da treffer man.
Tror du har erfaring fra et sted med god kapasitet :-)

I Østlandsområdet får du ikke en tur med verksmester og teknikker, for å si det sånn.


sjokomelk

Sitat fra: Jejl på fredag 15. juni 2018, klokken 09:30
Hvordan opplever dere at Stavanger (Sandnes) er? Selv har vi stort sett fått den servicen vi har hatt behov for der, bortsett fra sist vi hadde bilen inne og måtte vente over en uke på ny DU???
Stavanger er et sted mellom elendig og ræva. Jeg har hatt kollapsa luftfjæring i to måneder nå. Det tok de først en måned med purring for og i det hele tatt svare meg etter at jeg meldte feilen til "support". Og så har det tatt en måned uten at noen har klart å koble seg opp mot bilen og se på loggene om hva/hvorfor ting ikke virker. Og jeg har fått verkstedtime i august.
De brukte også over 1,5 uke på å skifte sensorer på bakdørene mine i mars. Og det var en planlagt jobb fra deres side... Jeg trodde det var noe som skulle ta kanskje 2-3 timer på det meste.

Du vet organisasjonen din er i dyp bæsj når kundene dine ikke kan få tak i deg på hverken telefon eller mail. Jeg forstår ikke hvor vanskelig det kan være å ha noe så enkelt som en person som tar telefonen på hvert servicesenter. Når Møller klarer å ta telefonen etter 2-3 ring og finne en person jeg kan snakke med, så burde ikke Tesla være noe dårligere.
Spiralen går raskere og raskere nedover for Tesla. Det kommer alt for mange biler fulle av feil fra fabrikk, de har ikke logistikken eller planleggingen av service på plass, de har absolutt ingen kundeservice og så får de enda mere biler fulle av feil fra fabrikk, og sånn baller det på seg mer og mer og mer. Det er nesten så jeg håper de faktisk går konkurs og gir opp. For jeg liker ikke å være med på denne reisen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Touring

Betaler Tesla dårlig lønn til sine ansatte? Virker som det er gjennomtrekk og demotivert  gjeng. Ut fra Elons uttalelser om fagorganiserte  etc så virker det som han ikke bryr seg så mye om sine ansatte.

HelectriC

Sitat fra: Touring på lørdag 16. juni 2018, klokken 17:40
Betaler Tesla dårlig lønn til sine ansatte? Virker som det er gjennomtrekk og demotivert  gjeng. Ut fra Elons uttalelser om fagorganiserte  etc så virker det som han ikke bryr seg så mye om sine ansatte.

Jeg tror grunn til at så mange sluttet er for høy arbeidsbelastning. De må jobbe overtid stadig vekk og mange kunde bare skriker og banner til de. Hvem orker det?
ioniq 5

JLie

Her er det en vanskelig balansegang for forbrukeren.

Selvfølgelig skal man kreve en viss standard på service og forvente at man får det man har betalt for når man har kjøpt seg Tesla. Samtidig bør man tenke seg om før man lar det gå utover førstelinjen av ansatte, ettersom man til syvende og sist er avhengig av at de blir i jobben sin for at ikke køene skal bli enda lengere.

Dette har vært diskutert flere ganger på dette forumet, og jeg mener som mange andre her at det mest effektive må væer å ta dette opp et nivå, få TOCN til å diskutere dette med ledelsen i Tesla, eventuelt med hjelp av feks Forbrukerrådet.

Selv fikk jeg forøvrig super service hos Tesla Drammen for et par uker siden.
Tesla Model S 90d - 2016

THE

Forbrukerrådet kan fort bli neste steg for min del.

TOCN sier jo dette er en sak de har dialog med Tesla Norge om, og det har i alle fall ikke blitt bedre i Bergen i løpet av dette året. Tviler på om Tesla får orden på serviceapparatet sitt før Model 3 leveranser i Norge starter, og da blir det nok dessverre en langt verre situasjon ved service sentrene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

nie

Hvis mangel på deler er hovedprolemet; hvorfor er det da slik at Tesla Ålesund tydeligvis får delene de trenger raskt og effektivt?

HelectriC

Sitat fra: nie på søndag 17. juni 2018, klokken 00:02
Hvis mangel på deler er hovedprolemet; hvorfor er det da slik at Tesla Ålesund tydeligvis får delene de trenger raskt og effektivt?

Piratfabrikk på bygda?
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA