Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fylle på vann i driftsbatteriet til Kangoo Elektri´cité

Startet av bdsigrid, fredag 13. februar 2015, klokken 15:36

« forrige - neste »

bdsigrid

Hei,
Håper noen her kan hjelpe meg. Jeg har nylig kjøpt en brukt Renault Kangoo Electri´cite(tydeligvis en modell det finnes veldig få av desverre).
Nå har varslingslampen for lavt væskenivå i driftsbatteriet begynt å blinke, og jeg tok den med til nærmeste Renault-veksted her i Trondheim, men de kunne virkelig ikke hjelpe, og mente at eneste løsning var å bytte ut hele motoren eller batteriet, noe som ville bli hinsides dyrt, så de antydet egentlig skroting. Har prøvd å finne noen som er ekspert på elbil-batterier i Trondheim som kan hjelpe meg å fylle på vann, men uten hell..
Har vært i kontakt med en her på forumet som kanskje kunne hjulpet, men han holder til i Oslo desverre. Er det noen her på forumet som bor i Trondheimsområdet, og har utstyr og kunnskap til å hjelpe meg? Jeg betaler veldig gjerne om du kan, føles ganske fortvilt akkurat nå.
Mvh Sigrid

jkirkebo

Sitat fra: bdsigrid på fredag 13. februar 2015, klokken 15:36
Hei,
Håper noen her kan hjelpe meg. Jeg har nylig kjøpt en brukt Renault Kangoo Electri´cite(tydeligvis en modell det finnes veldig få av desverre).
Nå har varslingslampen for lavt væskenivå i driftsbatteriet begynt å blinke, og jeg tok den med til nærmeste Renault-veksted her i Trondheim, men de kunne virkelig ikke hjelpe, og mente at eneste løsning var å bytte ut hele motoren eller batteriet, noe som ville bli hinsides dyrt, så de antydet egentlig skroting. Har prøvd å finne noen som er ekspert på elbil-batterier i Trondheim som kan hjelpe meg å fylle på vann, men uten hell..
Har vært i kontakt med en her på forumet som kanskje kunne hjulpet, men han holder til i Oslo desverre. Er det noen her på forumet som bor i Trondheimsområdet, og har utstyr og kunnskap til å hjelpe meg? Jeg betaler veldig gjerne om du kan, føles ganske fortvilt akkurat nå.
Mvh Sigrid

Det er sikkert noen som kan hjelpe deg med dette, men få sjekket at sikkerhetssystemet rundt batteriene og lading ikke er koblet ut i samme slengen (mulig det er dette som gir feilmeldingen?). Det har vært drøssevis av branner i el-Kangoo med utkoblet sikkerhetssystem, det er vel derfor det ikke er så mange igjen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jejl

Jeg kan ikke hjelpe deg, men jeg ville også ha postet innlegget andre plasser enn her under Renault Kangoo. F.eks under enkle batterispørsmål.  Jeg tror ikke det er så mange som leser akkurat her.

bdsigrid

Tusen takk for svar så langt! Huff brann hørtes nifst ut :( da skal jeg legge det ut andre steder her også, takk.


bdsigrid

Sitat fra: K S på lørdag 14. februar 2015, klokken 08:18
Forsøk elbilhjelpen.no de er vel spesialister på slike ting :-)

Takk, men som jeg forstår det så holder Elbilhjelpen til i Stavanger..? Bor i Trondheim, og her ser det ut til at det ikke finnes noen verksteder som er spesialist på elbiler desverre.

Kangoo

Hei fant denne gamle tråden rundt vannpåfylling på Kangoo og kan godt hjelpe om du fortsatt ønsker hjelp.
Jeg kan forklare deg alt i detaljer på telefon og eventuelt sende bilder eller skisser om du synest det er vanskelig å få dette til. Du klarer deg godt med utstyr for 150 kroner til selve vannpåfyllingen, men må ha tak i et instrument til rundt 1500 for å resette telleren i bilen som forteller at det er tid for å fylle vann. Om du ikke kjøper instrumentet på eBay, slik jeg gjorde, så kan du sikkert betale en liten sum til Renault forhandleren for dette arbeidet. Eneste er at det er mulig at verkstedfolk i dag ikke vet hvordan de fikser dette på den gamle bilen, selv om de har et instrument som kan fikse det. Når alle 3 påfyllingsplassene er fyllt opp med batterivann og du har resett telleren, så kan du kjøre 3-400 mil før neste fylling. Om du fortsetter å kjøre etter at lyset lyser med fast lys, så vil du etterhvert ikke få full effekt på motoren. Styringen begrenser uttaket av strøm fra batteriet, siden den vet at det er for lite vann.
Lykke til med din Kangoo :) Jeg har hatt min i flere år, byttet noen batteri selv og fyllt på vann selv. Jeg er veldig fornøyd og bilen er rimelig i drift for meg siden jeg fikser det meste selv.
Mvh.
Knut Magne Dalland i Sandnes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA