Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke superchargers har du besøkt?

Startet av bb, fredag 13. februar 2015, klokken 00:38

« forrige - neste »

arnehelge

#15
Norge:
Cinderella
Sollie
Lier x 2

Sverige:
Uddevalla
Falkenberg
Løddekøpinge

Danmark:
Køge
Middelfart
Randers
Hjørring

Tyskland:
Hamburg
Seesen
Lütterberg
Mücke
Bad Rappenau
Aichstetten
Satteldorf
Gramschatzer Walt

Sveits:
Egerkingen
Lully
Geneve
Var også på Swiss Heidi hotell, men SC åpnet noen dager senere.

Frankrike:
Chamberly
Vienne
Aix on Provance
Frejus

Italia:
Dorno
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Ebe

Dere får stille dere i kø ved Statoil Haukås i Bergen, rammene til den nye ladestasjonen kom opp i dag :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Sense

Ikke så mange her. Men noen er det blitt.
Norge:
Solli
Elverum
Dømbås
Lillehammer
Gol
Cinderella
Lier nord og syd

Danmark:
Hjørring
Randers
Middelfart

I Sverige:
Uddevalla
Karlstad
Arboga

Synes igrunn vi har flakset mye rundt. Men når jeg ser hvor mange ladere som har popper opp, bare siste 3 månedene, så er jeg mektig imponert over hva Tesla har fått til her. Tenk 20 superladere, bare i Norge!

fonberg

Hittil:
Dombås
Lillehammer
Aspøya
Alvdal
Elverum

Mai 2015 skal disse besøkes:
Solli

Uddevalla
Falkenberg
Löddeköpinge

Køge (Servicevej)
Middelfart

Busdorf
Bad Fallingbostel
Lauenau
Kamen

Bilferie til sommeren er foreløpig ikke planlagt :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

bb

Mange som har besøkt mange SCer :) Vi skal dra på påsketur til kontinentet. Og da blir det fort en 10-15 nye SCer vi skal innom. Til våren må vi også ta en tur til Ålesund og Atlanterhavsveien.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

#20
Sitat fra: Muffinman på fredag 13. februar 2015, klokken 06:50
Aspøya
Dombås
Lillehammer
Gol
Aurland
Lier
Brokelandsheia

Det har vokst litt siden dette ble postet, nå er tallet 61 besøkte lokasjoner:

SitatAspøya
Klett
Stjørdal
Grong
Åndalsnes
Dombås
Alvdal
Elverum
Vinstra
Nebbenes
Lillehammer
Gol
Skjåk
Lier
Brokelandsheia
Rygge
Aurland
Solli
Tanum
Uddevalla
Falkenberg
Mellbystrand
Krokomsporten
Løddekøpinge
Køge
Slagelse
Middelfart
Rødekro
Busdorf
Bispingen
Rhuden
Lutterberg
Malsfeld
Mucke
Kaiserslautern
Hirschberg
Herbozheim
Gramschatzer Wald
Geiselwind
Schweitenkirchen
Kitzbuhel
Brennero
Affi
Varazze
Mougins
Aix-en-Provence
Narbonne
Nimes
Valence
Vienne
Beaune
Mulhouse
Val-de-Meuse
Nancy
Metz
Caldez del Malavella
Sant Cugat
Tarragona
L`Aldea
Valencia
Murcia

Sitat
Ørskogfjellet
Sandane
Lavik

Da er vi vel oppe i 64 :)

Lindberg

Fikk på et par til etter bilferie til Danmark i juli

- Uddevalla
- Mellbystrand
- Löddeköpinge
- Nørre Alslev
- Køge

- Lier (begge)
- Nebbenes
- Elverum
- Lillehammer
- Gol
- Aurland
- Eidfjord
- Voss
- Haukås
- Rygge
- Solli
- Töcksfors

Skal på ny langtur til Bergen fra Oslo neste helg, da skal disse "nye" testes: Gulsvik, Arna og Nes. RV7 ene veien, E16 andre veien  :)

fredag

Florida:

Homestead / Florida City (okay stoppested med et par spisesteder rett ved, og en Walmart)
Marathon (øde parkeringsplass, ingen ting å gjøre her)
Port St. Lucie (Starbucks, mex fastfood rett ved)
Fort Drum (bensinstasjon)
Turkey Lake (bensinstasjon)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

georglu

Ikke akkurat en imponerede listen da jeg bare har besøkt en SuC én gang, og da i forbindelse med prøvetur i Tesla Model S75D:

Nebbenes

Jeg får min Model S75D i september, så jeg satser på at listen kan bli noe lenger etter hvert. :D
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Chris Neumann Ruud

Ikke så allverdens mange, 21 totalt, de fleste i Norge:
Ringdalsskogen
Holmestrand
Porsgrunn
Rygge
Solli
Lier N
Lier S
Hokksund
Nebbenes
Lampeland
Vinje
Hovden
Eidfjord
Gol
Nes
Aurland
Voss
Sandane
Bismo

Sverige:
Tanum
Uddevalla
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Simen1

#25
Jeg velger å gi en kort omtale for hver av de. I rekkefølge fra nord til sør:

Norge:
- Skibotn (café med litt kort åpningstid, turstier, men ikke lekeplass, ikke benker)
- Setermoen (kjøpesenter, bensinstasjon, hotell, men ikke lekeplass, et stykke til benker for å nyte medbragt mat)
- Innhavet (skulpturpark ved sjøen, rema, hotell, bensinstasjon. Så ikke om det var benker der)
- Storjord (Ladepausen er alt for kort! Hytter, camping, lekeapparat, galleri, naturpark, nydelig tursti 100m unna, café, klatrepark, benker, nasjonalparkmuseum, arboret m.m.)
- Mosjøen (nydelig gamleby å gå tur i, benker for medbragt, mange caféer/restauranter, må gå litt for å finne lekeplass. Hotell)
- Grong (Hotell, bensinstasjon, kjøpesenter, lekeplass et stykke unna, benker for medbragt)
- Stjørdal (bensinstasjon med benker for medbragt, et stykke å gå til butikker og hoteller. Ingen lekeplass)
- Klett (bensinstasjon med benker ute for medbragt, ikke lekeplass, hotell eller butikk. Veiarbeids-helvete 2018)
- Berkåk (bensinstasjon, café, restaurant, flott lekeplass, benker for medbragt)
- Alvdal (bensinstasjon, café, 200m å gå til Aukrustsenteret, ikke lekeplass)
- Dombås (bensinstasjon, kjøpesenter, lekeplass, benker for å nyte medbrakt mat) <-fikset
- Lillehammer (Bensinstasjon, café, ikke lekeplass, ikke benker for medbragt)
- Elverum (Café, hotell, lekeplass, ikke benker for medbragt mat så vidt jeg så)
- Eidsvoll (café, bensinstasjon, benker. Så ikke om det var lekeplass eller hotell der)
- Lier nord (cafe, bensinstasjon, slitent hoppeslott, ikke benker som innbyr til å nyte medbragt mat, ingen overnattingsmuligheter i gåavstand)
- Lier sør (café, bensinstasjon, sliten/skitten lekeplass, ikke benker for medbragt, motell, ofte ladekø)
- Larvik (café, bensinstasjon?, innendørs lekemulighet for burgerking-kunder, ikke benker, ikke hotell, ofte ladekø)
- Sundebru (Cafe, lekeplass, benker så vidt jeg husker)

Danmark:
- Hjørring (Café, bensinstasjon, ingenting annet nært, tidvis ladekø i forbindelse med fergeankomst)
- Randers (Elvismuseum m café, ingenting annet nært, 10 min å gå til kjøpesenterområde)
- Hedensted (Café, lekeplass, ingenting annet nært)

Skal vi se, det blir 18+3=21 stk. Har lyst til å prøve Sverige på langs også, men det blir ikke i år.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Gordon Retriever

Sitat fra: Simen1 på fredag 10. august 2018, klokken 15:06
- Oppdal (bensinstasjon, kjøpesenter, ikke lekeplass, ikke benker for å nyte medbrakt mat)

Hmmm.

Muffinman


Simen1

Hehe, skulle bare sjekke om dere fulgte med  :P

Det skal være Dombås, ikke Oppdal. :)
Sjekket for ordens skyld også google maps og der fant jeg jammen meg en lekeplass og noen parkbenker også. Noe jeg må ha oversett når jeg var der uten unger.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

THE

På 11 mnd og ca 40000 km har jeg ladet på disse superchargerne.

Norge:
Åsane/Haukås - heldigvis trenger jeg ikke denne etter at Voss og Arna er kommet!!
Arna
Voss
Aurland
Nes
Gol
Hallingporten/Gulsvik
Dombås
Berkåk
Vinstra
Rygge
Solli
Nebbenes

På ferietur i sommer med campingvogn ble det tur til Danmark og Sverige og jeg forsøkte å legge opp ladinger slik at det skulle være enklest mulig å lade med vogna på bilen eller enkelt å sette den fra seg. Hoppet bevisst over noen av laderne der det så trangt ut. I Norge valgte jeg å lade på Gulsvik og Rygge.   

Sverige:
Tanum
Kungälv
Falkenberg
Löddeköpinge

Danmark:
Slagelse
Middelfart
Hedensted

Tar med noen positive erfaringer fra ferieturen også.
Da jeg var på tur hjemover og ladet på Hallingporten var det ingen andre biler på ladestasjonen, så tok meg den frihet å blokkere et helt ladepar pluss en lader på naboparet slik at jeg kunne lade uten å koble av vogna. Var i nærheten av bilen slik at jeg kunne koblet av vogna om det skulle blitt mangel på ladeplasser. Da jeg var på tur vekk fra bilen etter å ha parkert kom en ansatt på bensinstasjonen og "kjeftet" på meg fordi jeg hadde parkert feil. Ikke fordi jeg sto over flere ladeplasser, men fordi jeg hadde parket på ladeplass. Før jeg fikk sagt at jeg ladet og kunne flytte vogna om det ble behov for det, så unnskyldte han seg når han oppdaget at det var en Tesla som dro vogna. Hadde en prat med ham, og han virket veldig interessert i Tesla, og ble imponert når han fikk høre hvor bra rekkevidde det faktisk er med vogn. Mens vi sto og pratet kom det to eksosbiler og parkerte på ladeplasser også, og da gikk han rett bort til dem og forklarte at de ikke kunne stå der, og at det var plasser reservert for ladende Teslaer.

Også på Gulsvik ble jeg både på tur og retur stoppet av asiatiske turister som var veldig interessert i Tesla, og spesielt hvordan lading fungerer. Også en bussjåfør på en østeuropeiskregistrert turistbuss var veldig interessert i hvordan det fungerte med Tesla, lading, kjøring med campingvogn osv. Han virket veldig positiv til elbiler generelt og Tesla spesielt.

I Danmark fikk jeg også en del oppmerksomhet på campingplassen med Tesla og campingvogn, og både nederlendere og tyskere viste stor interesse for hvilke opplevelser jeg hadde etter en langtur med campingvogn. Tror nok markedet for elbiler blir stort framover, for de aller fleste jeg prater med rundt om er egentlig ganske positive til elektrisk biler, og mange er nok på gli for å gå helt eller delvis over til elektrisk selv også etterhvert som rekkevidde og hurtigladehastighet øker. Inntil videre er Tesla i en særstilling når det gjelder langtur og lading, både pga. rekkevidde på bilene og superladenettverket. Forhåpentligvis vil Jaguar iPace, Audi eTron, Mercedes EQ, Hyundai Kona og Kia Niro m.fl. føre til en rask utbygging av 100+ kW CCS-ladere. Og med flere elbiler med lang rekkevidde og hurtig lading på markedet vil nok også salget av elbiler øke ytterligere. På høy tid at Tesla får reell konkurranse nå fem år etter at Model S begynte å rulle rundt på veiene. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA