Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SpaceX - DSCOVR Launch

Startet av satheesh.net, søndag 08. februar 2015, klokken 16:54

« forrige - neste »

satheesh.net

SpaceX's customer for the DSCOVR mission is the United States Air Force, in conjunction with NOAA and NASA. In this flight, the Falcon 9 rocket will deliver the DSCOVR satellite to a 187 x 1,241,000 km orbit at 37 degrees. The DSCOVR launch window will open at approximately 6:10pm EST on Sunday, February 8, 2015, from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Air Force Station, Florida. If all goes as planned, the DSCOVR satellite will be deployed approximately 35 minutes after liftoff.



DSCOVR Launch on Livestream.com
http://new.livestream.com/spacex/events/3783845

:)

Amoss

... og ikke minst ett nytt forsøk på å lande 1. trinnet på "Just Read The Instructions" :)

http://www.nytimes.com/2015/02/08/science/goresat-is-set-to-launch-on-spacex-rocket.html?_r=1

SitatThe satellite will ride to space atop a Falcon 9 rocket built by Space Exploration Technologies, or SpaceX. The launching gives SpaceX a second opportunity to try to land the first stage of the rocket on a platform in the Atlantic Ocean, a step toward reusable, and potentially much less expensive, rockets.

Last month, in the first attempt, the Falcon 9 booster could not remain upright as it descended. It exploded, but caused only minor damage to the platform. Elon Musk, SpaceX's chief executive, said that the rocket had run out of hydraulic fluid and that more would be loaded this time.

Ellers går artikkelen ut på mer bakgrunn for satellitten og dens oppdrag.
Model S 85D

Leif1

Konvertitt fra S til X

elektrolux

Og det ble en ubetinget suksess!

Helt utrolig å se sekvensen der 2 bæreraketter lander simultant omtrent på 5øren, og når skjoldet rundt Tesla Roadsteren sprenges av og en ser vedlagte bilde.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lassi

DSCOVR var i 2015...
Falcon Heavy som ble sendt opp i går.

Ubetinget suksess var det heller ikke, 3dje boosteren gikk i følge BBC tom for fuel før den fikk bremset ned nok til å gjennomføre en kontrollert landing.

Men heftig show! Ikke minst en enorm markedsføringverdi i en Tesla med live kamera feed fra verdensrommet...

mthoring

Sitat fra: Lassi på onsdag 07. februar 2018, klokken 08:52
DSCOVR var i 2015...
Falcon Heavy som ble sendt opp i går.

Ubetinget suksess var det heller ikke, 3dje boosteren gikk i følge BBC tom for fuel før den fikk bremset ned nok til å gjennomføre en kontrollert landing.

Men heftig show! Ikke minst en enorm markedsføringverdi i en Tesla med live kamera feed fra verdensrommet...

Mislykket landing av senterboosteren er en tilnærmet ubetydelig bagatell, da den ikke var planlagt gjenbrukt uansett. Det at de etterhvert mestrer landing og gjenbruk av den også vil jo selvfølgelig være bra for økonomien i selskapet. Men det er vel ingen som tviler på at det kommer til å skje, siden det nærmest har blitt rutine for dem med førstetrinnet på Falcon 9.
Slik ståa er nå kan SpaceX underby alle med god margin, også på heavy lift uansett.
Det som virkelig betydde noe ifm Falcon Heavy oppskytningen var clearing av launch pad, oppnåelse av stabil bane, retenning av andre trinn og plassering av payload i heliosentrisk bane.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA