Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som har fått sort/rød fra Oslo forhandler?

Startet av moby666, søndag 01. februar 2015, klokken 17:42

« forrige - neste »

moby666

Er det noen som har fått rød/sort eller skal få rimelig snart fra en av Oslo forhandlerene? Tenker da på Kia Ensjø og Kia Lørenskog

terjebc

Bestilte 12. Sept. fra KIA Ensjø.. Har ikke blitt kontaktet engang. All info har jeg måttet ringe til de selv å få. Og den har vært alt fra at den er på vei og blir levert til avtalt tidspunkt (månedskifte Jan/Feb)  til vi vet ingenting og det har ikke blitt produsert engang. Vi kontakter deg når vi vet mer. 3 uker senere og har ikke hørt en dritt. Mildt sagt irriterende når man kunne handlet fra en uoffisiell KIA forhandler og fått den allerede. Sinnsykt dårlig av KIA Norge å ikke gi noe info til sine forhandlere og kunder. Jeg håper på å høre fra Kia Ensjø i neste uke å få et klart og tydelig svar og evt et alternativ.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

heidu

#2
Jeg ringte akkurat min forhandler og spurte om han visste hvilken båt bilen var på. Dette kunne han ikke finne, men han kunne oppgi at den var sendt fra fabrikken den 29/12-14, så det betyr at min er rett rundt hjørnet. Jeg bestilte bilen den 15/9-14 fra Skotvedt Asker & Bærum. Bilen er sort/rød. Ekstremt lite informasjon syns jeg.

Geir81

Min er sendt fra fabrikk rundt samme dato (Forhandler fortalte meg 13. januar at bilen ble sendt "for to uker siden"). Navnet på båten er Grand Victory, og den befinner seg for øyeblikket innerst i middelhavet.

moby666

Hvilken forhandler er dette?


Sitat fra: Geir81 på mandag 02. februar 2015, klokken 14:51
Min er sendt fra fabrikk rundt samme dato (Forhandler fortalte meg 13. januar at bilen ble sendt "for to uker siden"). Navnet på båten er Grand Victory, og den befinner seg for øyeblikket innerst i middelhavet.

Geir81


Zyntax

Sitat fra: heidu på mandag 02. februar 2015, klokken 09:10
Jeg ringte akkurat min forhandler og spurte om han visste hvilken båt bilen var på. Dette kunne han ikke finne, men han kunne oppgi at den var sendt fra fabrikken den 29/12-14, så det betyr at min er rett rundt hjørnet. Jeg bestilte 15/9-14 bilen den fra Skotvedt Asker & Bærum. Bilen er sort/rød. Ekstremt lite informasjon syns jeg.

Vi bestilte samme dato og aner ikke om vår bil er produsert eller ei. For 10 dager siden var den ihvertfall ikke det. Ser noen har bestilt ca samtidig og fått beskjed om 4 mnd forsinkelse. Skulle egentlig være på novemberproduksjon, så utsatt 2 mnd til januar, og nå er vi i gang med februar og fortsatt ingen informasjon.
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

terjebc

x3

Å ikke få svar er håpløst.
Vurderer å kjøpe en av de fra finn.no til blodpris og selge min til blodpris når den kommer.  Da har man vertfall bil.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

elbil-1

Det er jo rett og slett håpløst å få beskjed om at "vi vet ikke om vi kan levere ny bil om 2 eller 9 måneder, om du bestiller i dag"

Hvem vil finne seg i dette, når det gjelder andre ting enn bil, og hva med bil??

Vil man kunne bryte leveringskontrakten om man blir lei av å vente?
Kan man sette en leveringsdato med dagbøter/lånebil om forhandler ikke klarer å levere?

moby666

#9
Ingen som har fått rød/sort fra KIA Ensjø?

hacknam

Sitat fra: heidu på mandag 02. februar 2015, klokken 09:10
Jeg ringte akkurat min forhandler og spurte om han visste hvilken båt bilen var på. Dette kunne han ikke finne, men han kunne oppgi at den var sendt fra fabrikken den 29/12-14, så det betyr at min er rett rundt hjørnet. Jeg bestilte bilen den 15/9-14 fra Skotvedt Asker & Bærum. Bilen er sort/rød. Ekstremt lite informasjon syns jeg.
Bestilte Sort/rød 8/9-14 frå Skotvedt Asker & Bærum. 1 veke før deg. Estimert levering ved bestilling var då 10 Februar 2015. Fekk beskjed i Januar at bilen var forsinka. Siste estimat no er April/Mai, bilen er ikkje produsert endå.
Har fått tilbud om Titanium Silver og takka ja til det.
Manglande informasjon er frustrerande. Feilinformasjon og nedprioritering av enkeltkundar er fullstendig falitt.

heidu

Jeg var innom Kia Ensjø i går og fikk opplyst at de kun har utlevert én sort/rød.

Uff.. det er så sykt irriterende. Du fikk tydeligvis en estimert levering senere enn det jeg fikk. Jeg var lovet min i desember, men som ble utsatt til februar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA