Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Senkefjærer

Startet av phingoc, torsdag 29. januar 2015, klokken 17:41

« forrige - neste »

EL-John

Sitat fra: Sonus på torsdag 12. mars 2015, klokken 23:03
Var innom Møller Trondheim i dag for å få avklart noen utbedringer. Spurte samtidig om hva de skulle ha for å montere senkesettet inkl 4-hjulskontroll. De skulle ha 10.300 kroner! Påstod at hovedstrømskabelen måtte kobles fra for å få ut fjærbeinet bak høyre side og det tok en time å koble fra. Hjulstillingskontrollen kostet 1900.
Det var merkelig at hovedstrømkabelen måtte kobles fra?? Dette var ikke noe problem når jeg monterte senkefjærer, det er forøvrig ikke fjærbein bak, men seperat støtdemper og fjær montert på multilink oppheng hvor man ikke trenger å demontere støtdemper fra øvre feste.
Tror nok det er lagt inn masse kaffepauser til den prisen.
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

poskare

Du kan vel si det sånn, at enten håpet de at du var en velholden mann, eller at du syntes det var alt for dyrt slik at de slapp å sette seg inn i hvordan de skulle gjøre en sånn jobb.....  :O

Råde

Så var Eibach pro-kit senkesett 30/20mm godkjent uten videre seremoni. Bestill tid hos trafikkstasjonen. Ha med TÜV papirer og firehjulskontroll samt begge vognkort. Et smil hjelper også. Da kommer det et tilbake bare du er sta.
e-Golf | X75D

poskare

Da var senkefjærene godkjent hos Biltilsynet

Turboneger

Hei, har funnet senkesett for 2750,-
http://www.partsandretards.no/understell/senkefjaerer/vw/golf-7/eibach-pro-kit_2
Noen som vet om noen steder de selger billigere? kanskje dere kan fortelle om hvor dere har kjøpt senkesett? Takk på forhånd.

phingoc

Noen som har hatt problemer med ACC, Lane keep osv etter senking, eller fungerer det som vanlig?
Siden kjøretøy høyden har blitt endret, tenker jeg på at kanskje systemene må kalibreres/justeres inn på nytt.
2020 Tesla Long Range (levering i September)
----------------------
2009 Audi A3 1,9Tdi (Ventepølse)
----------------------
2015 Tesla S85D (Solgt)

Råde

Ingen problemer med noe av det. Eneste er at nærlys må justeres litt opp fordi den er senket litt mer foran enn bak.
e-Golf | X75D

bno

#127
Sitat fra: Turboneger på fredag 03. april 2015, klokken 02:33
Hei, har funnet senkesett for 2750,-
http://www.partsandretards.no/understell/senkefjaerer/vw/golf-7/eibach-pro-kit_2
Noen som vet om noen steder de selger billigere? kanskje dere kan fortelle om hvor dere har kjøpt senkesett? Takk på forhånd.

Kan maile dem og se om de selger uten tysk mva. + frakt. Tror dette blir rimeligere. Sjekk ellers opp i tråden.

http://www.ebay.de/itm/Eibach-Federn-Tieferlegungsfedern-Pro-Kit-VW-Golf-VII-5G1-e-Golf-02-14-/311249753410?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item4877ee5542

mihkku

P&R er Eibachs importør i Norge

Tbg

Senket med eibach sett her også:)

Råde

Sitat fra: Tbg på lørdag 11. april 2015, klokken 16:02
Senket med eibach sett her også:)
Ja ja men! Ser bra ut, men er den lavere enn 30/20? Ser sånn ut på bildet.

Og så har du sideskjørtene ser jeg. Har du tips til hvordan jeg skal få mine GTI skjørt til å sitte?
e-Golf | X75D

Tbg

Sitat fra: Råde på lørdag 11. april 2015, klokken 17:12
Sitat fra: Tbg på lørdag 11. april 2015, klokken 16:02
Senket med eibach sett her også:)
Ja ja men! Ser bra ut, men er den lavere enn 30/20? Ser sånn ut på bildet.

Og så har du sideskjørtene ser jeg. Har du tips til hvordan jeg skal få mine GTI skjørt til å sitte?

Nei, det er litt vanskelig å si for jeg målte ikke før og etter. Men fjærene forran var nok mer enn 30 mm kortere, men de er igjen en del stivere så tror 30\20 er ganske ritkig. Håper den siger ett par mm når fjærene får satt seg litt:)

Anbefaler å bruke festemidlene som følger med. Ganske grei montering, men jeg anbefaler å bruke hvitt lim og ikke sort som jeg brukte selv. Det syns ikke, men tror det ville sett bedre ut om man er litt pirkete eller det skulle komme en liten glippe:)

lightningii

Eibach prokit fjærer selges.( ubrukt) 1800+frakt.
Synes felger og dekk på 18 ser bra ut uten behov for å senke bilen

JohnBjørnstøl

Jeg har montert senkefjærer på bilen, men finner ingen TÜV papirer for e-golf på eibach.com...

noen som kan sende link?


Sonus


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA