Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Turtle Diamantvask på Leaf? Kjøp 5, betal for 3 tilbud i app..

Startet av tveheim, søndag 25. januar 2015, klokken 13:31

« forrige - neste »

tveheim

Ser 7Eleven / Shell har et tilbud i appen sin nå der man får 5 vask og betaler for 3. Da jeg kom inn på stasjonen påsto damene først at de ikke kjente til dette og når jeg sa jeg hadde elbil og spurte om det gikk greit å vaske den i maskin sa de plutselig at Turtle sin diamantvask ikke kunne brukes. Jeg kjøpte et annet program som vistnok var spesialberegnet på elbil, men da jeg kjørte inn i vaskehallen fikk jeg opp program 9 - skiboks på displayet..??

Jeg stusset litt på dette og lurte på om det er andre her som har måttet velge eget vaskeprogram? Fungerer det ikke med standard Turtle Diamant/gullvask?

T

dørvakta

Det har nok ikke noe med at det er elbil å gjøre, men jeg har lest noen historier om folk som har fått revet av bakspoileren på leaf med vanlig vask. Derfor vasker jeg alltid med skivoksprogram, hvertfall. Utover det skal det ikke være noe problem å vaske elbil i maskin.

bjorn_2390

Men jeg har planer om å beholde spoileren min, så jeg vasker ikke i maskin.
Har vært borti andre som har fått bilen sin (ikke Leaf) ødelagt i vaskehaller, og det har medført en haug av diskusjoner som ikke har ført noen steds hen for den ødelagte bilen: "Eiers ansvar."

Så Leaf'en får håndvask og gjør-det-selv. (Andre biler kjører jeg i vaskehallen, hvis anledningen byr seg.)
Blå Euro-Leaf (2012)

tveheim

Huff da. Hørtes ikke bra ut. Det gikk heldigvis bra denne gangen da.

e-h

Det koster da vitterlig ikke nye mer å betale levere bilen inn til noen som driver Bilvask. Vi betalte 650,- for utvendig og innvendig med detaljer og voks. Tar jeg ikke feil er det rett over hva maskinvask koster nå til dags. Bilen ble minst like ren også. Hadde nok gjort bedre arbeid selv, men hadde vel tatt meg hele dagen. Så kan virkelig anbefale å bruke noen som gjør det manuelt.

tveheim


dørvakta


Sitat fra: e-h på søndag 25. januar 2015, klokken 17:17
Det koster da vitterlig ikke nye mer å betale levere bilen inn til noen som driver Bilvask. Vi betalte 650,- for utvendig og innvendig med detaljer og voks. Tar jeg ikke feil er det rett over hva maskinvask koster nå til dags. Bilen ble minst like ren også. Hadde nok gjort bedre arbeid selv, men hadde vel tatt meg hele dagen. Så kan virkelig anbefale å bruke noen som gjør det manuelt.

Du betalte 520 kr pluss moms for å få vasket bilen både innvendig og utvendig. Dette skal dekke lønn, forsikring, arbeidsgiveravgift, rengjøringsmidler, forbruksmateriell, husleie og litt fortjeneste. Enten hopper de over noen av disse punktene (les:lønn og avgifter) eller så har de ansatt verdens mest effektive vaskemann, som kan vaske bilen skikkelig både utvendig og innvendig på en halvtime. Jeg heller mot det første. Og ved å bruke disse tjenestene er du med og støtter moderne slavearbeid.

e-h

Siden jobben ble gjort på ca 35-40 minutt så synes jeg ikke timeprisen er vanvittig lav. Og det er selvsagt ting som kunne vært gjort bedre, men jeg er fornøyd i forhold til maskin som her var utgangspunktet.
Om jeg er naiv i forhold til vask vet jeg ikke. Dette var forøvrig i Sandnes.

Balrog

Sitat fra: dørvakta på søndag 25. januar 2015, klokken 13:46
Det har nok ikke noe med at det er elbil å gjøre, men jeg har lest noen historier om folk som har fått revet av bakspoileren på leaf med vanlig vask. Derfor vasker jeg alltid med skivoksprogram, hvertfall. Utover det skal det ikke være noe problem å vaske elbil i maskin.

Inkluderer skivoksprogrammet i vaskeautomaten rød Swix når det er nullføre?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

dørvakta


Sitat fra: Balrog på søndag 25. januar 2015, klokken 23:33
Sitat fra: dørvakta på søndag 25. januar 2015, klokken 13:46
Det har nok ikke noe med at det er elbil å gjøre, men jeg har lest noen historier om folk som har fått revet av bakspoileren på leaf med vanlig vask. Derfor vasker jeg alltid med skivoksprogram, hvertfall. Utover det skal det ikke være noe problem å vaske elbil i maskin.

Inkluderer skivoksprogrammet i vaskeautomaten rød Swix når det er nullføre?

Jobber du i VG?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA