Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beskytte mot is og snø

Startet av ortodox, mandag 08. desember 2014, klokken 11:16

« forrige - neste »

ortodox

Her om dagen snødde det en del og jeg brukte ikke bilen, så ble det mildt vær så frost igjen. Dette førte til at ladelokket var dekket med snø og is. Det jeg synes er rart hvorfor oppvarmes ikke ladekontakten i det du skal forvarme bilen? en ting også en får gratis i bensin bil er når du kjører med full grodde is vindusviskere vil disse tines etterhvert mens på leaf vil de aldri tines. uansett ble løsningen for ladekontakt bilde lagt ved.noen som kjenner seg igjen her?

Balrog

forsiktig bruk av lunkent/varmt vann gjør underverker både på ladeluka og vinduspusser. Pass bare på å tørke det vekk da det ellers fryser til fort etterpå om det er skikkelig kaldt.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

TorC

Fyll en bærepose med 2-3 liter varmt vann og hold mot låsen. Det funker langt bedre enn å helle vann på bilen. Vann fryser som kjent til is og bare lager mer krøll.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Thomas Parsli

Jeg bruker snøkosten til å banke løst (med den myke koste-delen) for å løsne snø og is.
Har ikke vært et problem hittil, selv med flere mm. stålis over hele bilen.

Ellers er hårtørrer en grei oppfinnelse.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA