Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Defekte batterier på Think 2002?

Startet av ArJo, tirsdag 13. januar 2015, klokken 22:03

« forrige - neste »

ArJo

Hei
Kjøpte en Think 2002 i Julen og en Think 2001 delebil nå. Bilen har gått over 100 000km. Tidligere eier har byttet noen batteri pakker tidligere. Bilen går, men kan ikke lades mer enn til ca 80%. Etter lading står følgende melding i displayet på speedometeret "Charging Fault, service required"

Har lest både manualer og om temaet her på forumet, så jeg regner med at det er defekte batteripakker?

Har dessverre ikke diagnoseverktøyet til Think A266, så jeg får ikke mer info om feilen.

Hvordan er det best å feilsøke batteri pakkene; lade de opp så mye som mulig, eller utlade de så mye som mulig?

Er det mulig å starte initial lading/vedlikeholdslading uten diagnoseverktøyet til A266?

Grå Think 2002, delebil rød Think 2001, Bjørndal, Oslo

Caspar

Hei og velkommen på forumet og gratulerer med ny bil

sikkert lettere hvis du skriver hvor i Norge du befinner deg. Da kan du sikkert få noen med diagnoseapparat til å hjelpe deg
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

arv

Jeg har utstyr, kommerdu til Skedsmokorset så kan jeg ta en vannfylling.når ble det tatt sist? Eller jeg kan komme innom og lese av feilkodeleser.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

ArJo

Jeg bor på Bjørndal i Oslo 12.

Det er kanskje greit å sjekke feilen med diagnoseapparat før batteripakken tas ned?

Tror vannfylling ble gjort i høst? Usikker på hvor mye den har gått etter det. Tidligere eier hadde problemer i høst og forsøkte å bytte noen pakker.
Grå Think 2002, delebil rød Think 2001, Bjørndal, Oslo

Caspar

Da bor du 4 minutter unna meg. Jeg kan hjelpe deg med å lese ut feil
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

ArJo

Takk for det!

Bilen går i hvert fall 30km, så Toppåsveien skal gå bra.

Jeg er ute reiser i jobb nå, men kan jeg ta kontakt med deg nærmere helgen?
Grå Think 2002, delebil rød Think 2001, Bjørndal, Oslo

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA