Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Her kan du stille spørsmål, rett til en KIA forhandler - Skotvedt Asker og Bærum

Startet av Skotvedt Asker og BærumAS, lørdag 22. november 2014, klokken 12:38

« forrige - neste »

Larry King

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 24. november 2014, klokken 10:03
Sitat fra: moby666 på mandag 24. november 2014, klokken 09:04
Min erfaring med Skotvedt på Rud er at de null peiling på elbil og særlig Soul. Det vil overraske meg veldig om de klarer å svare på noen av spørsmålene. Ihvertfall etter erfaringen jeg har etter besøk av butikken.

Jeg synes du skal tenke godt over hvordan vi (deltakerene på forumet og elbilforeningen) ønsker å møte forhandlere som frivillig deltar på forumet  >:(

Jeg synes det er fantastisk at en forhandler deltar på forumet!

Thomas
(skal du lufte frustrasjoner kan du lage en egen tråd, så kan ev. forhandler svare deg der!)

Støtter den 100%!
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

Gnilre

Kjempebra at dere tar dere tid til å svare på en del spørsmål. Vi har en bil kjøpt fra dere på Rud allerede i september. Veldig fornøyd hittil.

Å lade med medfølgende "ladekladd" i garasjen hjemme har jeg basert meg på hittil. Men kunne godt tenkt meg en fast ladestasjon der. Har dere fått inn noe sånt tilleggsutstyr ? Og har dere type 2 til type 1 kabel for portabel bruk på f. eks KIWI sine AC-ladere ?

Og takstativ slik at jeg kan feste en skiboks på taket, når kommer det ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: Gnilre på mandag 24. november 2014, klokken 11:02
Kjempebra at dere tar dere tid til å svare på en del spørsmål. Vi har en bil kjøpt fra dere på Rud allerede i september. Veldig fornøyd hittil.

Å lade med medfølgende "ladekladd" i garasjen hjemme har jeg basert meg på hittil. Men kunne godt tenkt meg en fast ladestasjon der. Har dere fått inn noe sånt tilleggsutstyr ? Og har dere type 2 til type 1 kabel for portabel bruk på f. eks KIWI sine AC-ladere ?

Og takstativ slik at jeg kan feste en skiboks på taket, når kommer det ?

Hei! Det er godt å høre!

Vi har opprettet en "test avtale" med Salto og et firma som monterer slike ladebokser du vurderer hjemme. Dvs. at de må ta en befaring hjemme hos deg, så vil du motta et pristilbud fra dem på boks + installering.

Er dette aktuelt for deg, så kan du ringe oss på 67 15 12 40, så skal vi ordne med en slik befaring for deg.

Vi har en type 2 ladekabel, som er ment for lading fra 16-32AMP, som bla. passer på slike ladestasjoner.

Takstativ har vi dessverre ikke mottatt noen priser på enda, da KIA selv ikke vil lage dette (grunnet at det drar ned rekkevidde), det kommer en løsning på dette + priser etterhvert.
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

Leo

Kan all lading foregå med ladekabelen som fulgte bilen? 10A med kladd

el-snorre

Erfaringene med ulike forhandlere vil alltid være blandet. Forhandlere som er her inne og de er det flere av, skal ha ros.

Som forbruker må man være litt pragmatisk og innse at dette med elbil er nytt for mange forhandlere, uavhengig merke, og at man kan møte på kompetente personer og mindre kompetente.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: Leo på mandag 24. november 2014, klokken 11:30
Kan all lading foregå med ladekabelen som fulgte bilen?

Kabelen som følger bilen er en kabel som kun fungerer der du har en 10-16AMP vanlig stikkontakt. De ladestasjonene som lader raskere krever ofte en type 2 kabel, som plugges i bil og inn i ladestasjonen.

Men ja, du kan lade kun med den medfølgende kabelen om du ønsker.
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

Øyvind.h

Legger dere noe press på Kia sentralt ift. app for fjernstart av varme/overvåkning av bilen?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 24. november 2014, klokken 12:19
Legger dere noe press på Kia sentralt ift. app for fjernstart av varme/overvåkning av bilen?

Hei. Vi gir tilbakemeldinger på at det er flere kunder som savner dette i bilen, så får vi krysse fingrene for en løsning.

Grunnen til at dette ikke er prioritert er at en statistisk undersøkelse viser at det er en veldig lav prosentandel som faktisk bruker dette, selv om de har muligheten.
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

Øyvind.h

Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på mandag 24. november 2014, klokken 12:28
Grunnen til at dette ikke er prioritert er at en statistisk undersøkelse viser at det er en veldig lav prosentandel som faktisk bruker dette, selv om de har muligheten.
Takk for tilbakemeldingen. Ja jeg har sett den henvisningen, men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man har fått en undersøkelse til å konkludere med noe slikt for en elbil. Men det viktigste er at dere melder dette ønsket tilbake til Kia sentralt, for jeg tror de bommer (selv om det sikkert finnes workarounds som mange kan leve med).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 24. november 2014, klokken 12:39
Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på mandag 24. november 2014, klokken 12:28
Grunnen til at dette ikke er prioritert er at en statistisk undersøkelse viser at det er en veldig lav prosentandel som faktisk bruker dette, selv om de har muligheten.
Takk for tilbakemeldingen. Ja jeg har sett den henvisningen, men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man har fått en undersøkelse til å konkludere med noe slikt for en elbil. Men det viktigste er at dere melder dette ønsket tilbake til Kia sentralt, for jeg tror de bommer (selv om det sikkert finnes workarounds som mange kan leve med).

Bilen har samme mulighet for forvarming nå, men må stilles inn på multimediasystemet.
Der har man muligheten for å stille inn såpass detaljert at for de fleste vil denne løsningen holde.
Eks:
Mandag: 10:00
Onsdag: 11:15
Søndag: 14:38
osv..
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

EspenM3

Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på mandag 24. november 2014, klokken 11:24
Sitat fra: Gnilre på mandag 24. november 2014, klokken 11:02
Kjempebra at dere tar dere tid til å svare på en del spørsmål. Vi har en bil kjøpt fra dere på Rud allerede i september. Veldig fornøyd hittil.

Å lade med medfølgende "ladekladd" i garasjen hjemme har jeg basert meg på hittil. Men kunne godt tenkt meg en fast ladestasjon der. Har dere fått inn noe sånt tilleggsutstyr ? Og har dere type 2 til type 1 kabel for portabel bruk på f. eks KIWI sine AC-ladere ?

Og takstativ slik at jeg kan feste en skiboks på taket, når kommer det ?

Hei! Det er godt å høre!

Vi har opprettet en "test avtale" med Salto og et firma som monterer slike ladebokser du vurderer hjemme. Dvs. at de må ta en befaring hjemme hos deg, så vil du motta et pristilbud fra dem på boks + installering.

Er dette aktuelt for deg, så kan du ringe oss på 67 15 12 40, så skal vi ordne med en slik befaring for deg.

Vi har en type 2 ladekabel, som er ment for lading fra 16-32AMP, som bla. passer på slike ladestasjoner.

Takstativ har vi dessverre ikke mottatt noen priser på enda, da KIA selv ikke vil lage dette (grunnet at det drar ned rekkevidde), det kommer en løsning på dette + priser etterhvert.

Takstativ har Kia kommet med. Merkelig at dere ikke har fått denne informasjonen.. Delenummer BOSS26K857.

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: EspenM3 på mandag 24. november 2014, klokken 12:48
Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på mandag 24. november 2014, klokken 11:24
Sitat fra: Gnilre på mandag 24. november 2014, klokken 11:02
Kjempebra at dere tar dere tid til å svare på en del spørsmål. Vi har en bil kjøpt fra dere på Rud allerede i september. Veldig fornøyd hittil.

Å lade med medfølgende "ladekladd" i garasjen hjemme har jeg basert meg på hittil. Men kunne godt tenkt meg en fast ladestasjon der. Har dere fått inn noe sånt tilleggsutstyr ? Og har dere type 2 til type 1 kabel for portabel bruk på f. eks KIWI sine AC-ladere ?

Og takstativ slik at jeg kan feste en skiboks på taket, når kommer det ?

Hei! Det er godt å høre!

Vi har opprettet en "test avtale" med Salto og et firma som monterer slike ladebokser du vurderer hjemme. Dvs. at de må ta en befaring hjemme hos deg, så vil du motta et pristilbud fra dem på boks + installering.

Er dette aktuelt for deg, så kan du ringe oss på 67 15 12 40, så skal vi ordne med en slik befaring for deg.

Vi har en type 2 ladekabel, som er ment for lading fra 16-32AMP, som bla. passer på slike ladestasjoner.

Takstativ har vi dessverre ikke mottatt noen priser på enda, da KIA selv ikke vil lage dette (grunnet at det drar ned rekkevidde), det kommer en løsning på dette + priser etterhvert.

Takstativ har Kia kommet med. Merkelig at dere ikke har fått denne informasjonen.. Delenummer BOSS26K857.

Lastestativ aluminium (lite støy og luftmotstand)                                       2 898,-
Sykkelholder tak, for en sykkel FreeRide, max. 17kg                               1 039,-
Sykkelholder tak, for en sykkel ProRide, max 20 kg enkel montering       1 410,-
Ski og snowboard holder, aluminium Uttrekkbar 6 par ski/4 snowboards       2 500,-
Ski og snowboard holder, aluminium 6 par ski/4 snowboards                       1 472,-
Kano og kajak stativ (fra Whispbar)                                                       1 699,-
Ski holder for 1 par ski (fra Whispbar)                                                       399,-
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

moby666

Synes det er veldig bra at en forhandler tar seg tiden til å svare her på forumet, så her ble jeg positivt overrasket :)


moby666

Da prøver jeg meg med et veldig konkret spørsmål :)

Hva er brutto- OG nettokapasiteten på batteriet?


Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: moby666 på mandag 24. november 2014, klokken 14:44
Da prøver jeg meg med et veldig konkret spørsmål :)

Hva er brutto- OG nettokapasiteten på batteriet?

Hei!

Nettokapasiteten er jeg ikke 100% sikker på, har sendt en epost til importør og kommer med et svar så fort jeg får en tilbakemelding.
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA