Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

(Store?) Problemer med Think City "Classic" 2002 mod

Startet av batterivann, fredag 07. november 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

batterivann

Det har nå oppstått et par problemer med min Think. Når jeg kjører, og særlig ved "hard" akselerasjon er det som om den hopper ut av gir. Da må jeg slippe gassen, og trykke pedalen inn på nytt for å få fremdrift igjen. Dette er veldig irriterende, og kan potensielt være farlig i mine øyne. Er det noen som vet hva dette kan være? I tillegg vil ikke bilen lade. Jeg satt den til lading på 16A, og den ladet fra ca 15 prosent til 25 prosent. Nå vil den ikke lade mer, har prøvd ulike kontakter rundt om på eiendommen. All hjelp blir satt stor pris på!
Think City 2002 mod.

elektrolux

At bilen plutselig mister drivkraft kan skyldes kollaps av batterispenning, eller feil i mikrokontakt på girvelger eller bremselysbryter.

Har du mulighet for å monitorere disse mens du aksellererer?

Er feilen konsekvent og kun ved lav ladetilstand ville jeg mistenkt batteriet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein-O

Har selv opplevd plutselig "frikopling" ved moderat akselerasjon. Det var i mine tilfeller "døende" batteriblokk, dessverre.

Da bilen sluttet å lade, hvordan lyste (blinket) ladeindikatoren ?
Prøvd 10 A?

Har hatt (motsatt) problem med at laderen ikke ville starte. Ladeindikatoren blinket ikke. Det skyldtes en defekt optokopler i laderen.
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

elektrolux

Sitat fra: Svein-O på søndag 09. november 2014, klokken 12:28
Ladeindikatoren blinket ikke. Det skyldtes en defekt optokopler i laderen.

Bilder? mer info. Kan være flere slike ladere som "bare" trenger ny optokopler
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein-O

Får ikke lagt ut bilde, kanskje det er for stort. Eller er det bare jeg som ikke har forstått hvordan det gjøres?
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA