Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Justere nakkestøtte på bakseter

Startet av Theotokos, mandag 06. april 2015, klokken 14:48

« forrige - neste »

Theotokos

Hei,
dette er nok desverre et dumt spørsmål, da jeg er redd jeg allerede vet svaret. Er det noen som helst mulighet til å justere nakkestøttene i baksetet på S85D med standard seter? Vinkelen på de i dag skaper trøbbel for barnesetet vårt...:-( Jeg har letet etter knapper, men ser ikke ut til at dette finnes/er mulig.

Brede

#1
Sitat fra: Theotokos på mandag 06. april 2015, klokken 14:48
Hei,
dette er nok desverre et dumt spørsmål, da jeg er redd jeg allerede vet svaret. Er det noen som helst mulighet til å justere nakkestøttene i baksetet på S85D med standard seter? Vinkelen på de i dag skaper trøbbel for barnesetet vårt...:-( Jeg har letet etter knapper, men ser ikke ut til at dette finnes/er mulig.

Du får nok dessverre svaret du har regnet med ja...  :-\
Ingen justeringsmuligheter.

Link til tråd om saken:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19402.0.html

Theotokos

Takk for raskt svar! Det virker rett og slett så lite gjennomtenkt at jeg har vanskelig for å tro det...MÅ klare å finne en løsning :( Hører jeg motorsag i det fjerne?

Tuxedo

Løsningen blir vel rett og slett å anskaffe et annet barnesete...men tåpelig konstruksjon, ja (eller mangel på sådan).

turbolurbo

Det er sikkert noen med den gamle type bakseterygg med små nakkestøtter som vil bytte ;)
2019 TM3P

pej

Sitat fra: Tuxedo på mandag 06. april 2015, klokken 16:14
Løsningen blir vel rett og slett å anskaffe et annet barnesete...men tåpelig konstruksjon, ja (eller mangel på sådan).

Det hjelper ikke å bytte sete, med store barn og forovervendt sete har ban ingen ideell løsning uansett. Tesla og Trygg Trafikk er kontaktet og jeg forventer et svar over påske.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Theotokos

Takk for svar alle mann...får unektelig en litt sånn "feck, jeg har kjøpt katta i sekken"-følelse :(. Har vært inne på tanken å bytte til en 2wd...men gjør noen flere forsøk først :)

Pej: setter veldig pris på om du lar høre fra deg når du får noe svar!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA