Skrevet av Emne: Priser service Zoe  (Lest 57085 ganger)

hkvalbei

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 4
    • Vis profil
Sv: Priser service Zoe
« Svar #75 på: onsdag 24. oktober 2018, klokken 11:45 »
Fikk akkurat pris på 4-års service på min Zoe (Motorforum Sandnes)... 4100 kr(!)
Noen som har kjørt 4-års service som har priser på dette?

minibiti

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: Priser service Zoe
« Svar #76 på: onsdag 24. oktober 2018, klokken 12:01 »
There is something strange here because the 4th service should be the same price as the first one...
From what I was told, the first is cheap, the 2nd one is more expensive, the 3rd one is the most expensive one.
Then you are back to the price of the 1st one and so on...
Renault Zoe 2016 (R240)

hkvalbei

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 4
    • Vis profil
Sv: Priser service Zoe
« Svar #77 på: onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:21 »
4-års service kalles en "B-service", er ikke det samme service som år 2 da?

hkvalbei

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 4
    • Vis profil
Sv: Priser service Zoe
« Svar #78 på: onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:24 »
Vedlagt hva servicen inneholder.

chriastr

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: Priser service Zoe
« Svar #79 på: fredag 30. november 2018, klokken 19:53 »
Har i dag hatt min 2017-modell (tatt ut i desember 2017) på 1. gangs service ved Bil-Service, Sandefjord:

Renault ZOE 400 Intense MY17, aka Claude.

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12747
    • Vis profil
Sv: Priser service Zoe
« Svar #80 på: lørdag 01. desember 2018, klokken 07:56 »
Legger merke til at selve "servicen" tilsvarer en "EU kontroll light"

Bytter en selv pollen filter og bremseveske (noe som er superenkelt f.eks i forbindelse med bytte til sommerdekk) og benytter seg av de nye reglene for EU kontrollen med at en kan gjøre denne når som helst er det mange penger å spare.





Selve filteret koster ca 100 kr:

https://m.autodeler.co.no/kupefilter/renault/zoe

Det samme gjelder bremselufteren:

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilverktoy/bremseverktoy/bremselufter-600150/

Pengene en sparer holder f.eks til mat for en familie i over en måned:

https://proviant.no

Her er forresten video på bytte av batteriet på nøkkelkortet:



Tidsmessig går det nok omtrent like lang tid å skaffe deler og gjøre jobben som det vil ta å levere og hente bilen på verkstedet, men fordelen her er at en kan gjøre alt dette utenfor ordinær arbeidstid og dermed slipper å ta ut ubetalt fri fra jobben ;)
« Siste redigering: lørdag 01. desember 2018, klokken 08:30 av elektrolux »
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

Svein_H

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 123
    • Vis profil
Sv: Priser service Zoe
« Svar #81 på: onsdag 05. desember 2018, klokken 18:37 »
Hvordan blir det med andrehåndsverdien da, hvis man skipper servicer og gjør det selv uten å få stempel i boka? Greit nok at det kan være enkelt og billig å gjøre det selv, men man blir jo alltid sterkt advart mot å kjøpe biler uten komplett servicehefte, så da må man jo kunne dokumentere servicene på andre måter...

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12747
    • Vis profil
Sv: Priser service Zoe
« Svar #82 på: torsdag 06. desember 2018, klokken 06:45 »
Egen erfaring tilsier at et vel dokumentert serviceregime på XL kombinert med kvitteringshefte på kjøp av olje og deler helst bare gir merverdi. Fyller selvfølgelig ut service hefte også med dato og informasjon om tilleggsarbeid.

Legg merke til at kvittering over der det er nevnt at dekk er sjekket, uten at det er ført inn mønsterdybde. Da lurer en på om kvaliteten på resten av inspeksjonen er like nonchalant.

Tar en service selv velger en også gjerne olje fra øverste hylle i stedet for det som er rimeligst i innkjøp.

Har svært liten tro på at en tjener på å bruke tusenvis av kroner og masse tid på å få dette stempelet i boka. Ingen av våre biler gjennom de siste 40 år har hatt det, og ligger langt under offisielle tall for kostnad med å eie bil.

"Service" på en elbil går stort sett ut på at en betaler dyrt for å la verkstedet utføre deler av en EU kontroll. Har selv måtte hjelpe både slekt og leieboer med bremser på Leaf med fullstemplet servicehefte der ingenting tydet på at bremsene hadde fått noe stell fra de var nye.

Hadde også en artig samtale med verksmester på BMW verkstedet. Jeg ble nemlig bekymret for tilstanden på på kardangen da oljen som kom ut på førstegangs service ( gjort av meg selv selvfølgelig ) var sølvglinsende. Valgte derfor å "flusche" kardangen med olje og ta et ekstra bytte mellom spesifiserte oljeskift.
I følge verksmesteren på MC verkstedet gikk dette uttover garantien. Jeg tenkte at jeg heller vil forhindre skade enn å risikere den, og så krangle meg fram til garanti, så svært lite bekymret for det. Sykkelen er nå straks ute av garantiperioden, og kardangen fungerer prikkfritt. :D
« Siste redigering: torsdag 06. desember 2018, klokken 09:15 av elektrolux »
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com