Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Zoe

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:46

« forrige - neste »

matt

2year service uten pollenfilter 998kr Drammen Motorforum

aronesen

#46
B service 60.000 km. Motorforum Sandnes.
2.900,- med skifte av kupefilter. 2.070,- uten kupefilterskifte.

Vedlagt utskrift av sjekkpunkter.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

HCO

#47
Førstegangservice med bytte av kupéfilter kr. 1.513. Motorforum Drammen. Nye lokaler med super kundelounge.

Fikk også nyeste BMS-software. SOH endret seg fra 98% til 102%, og reell maks lading gikk fra 96,5% til 97,1%. Håper alt dette betyr at bilen i praksis går litt lengre enn før, slik andre har opplevd når de har fått oppgradert BMS.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

lfc4ever

51000 km, motorforum bergen, 2700 med skifte av kupe filter. Fikk gratis skifte til sommerdekk samtidig + endel ting som gikk på garantien.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Zoe64

Fikk pris på 3dje service på min Q210, 2014, gått 45000 km i dag. Nå vil Motorforum Kristiansand ha ikke mindre enn ca 5500 kr for servicen, med begrunnelse at 12V-batteriet skal byttes.  Noen andre som har opplevd dette? Det er jo ikke noe galt med batteriet, og jeg kan ikke skjønne at det trengs å byttes.
Betalte forøvrig 3500 kr for A+B service i fjor. Er MF Kristiansand verst i klassen?
Polestar 2 2021
Renault Zoe Intens 2014, Brun

Einride

Pris på 2. års service hos MF Bergen, "ca 3000 kr".
Pris hos Varden Bil, Haugesund: "ca 2500 kr".

Begge deler var inkludert bytte av pollenfilter, men der har eg bestilt filter og skal bytte dette sjølv.

Men hos Varden bil vart det også nevnt at smøring av bremser inngjekk som eit punkt på service (A eller B, ved behov), og dersom det måtte gjerast vart det eit tillegg på ca 1500 kr. Nærmare 4000 kr for service på ein elbil som ikkje har gått 25000 km ein gang...

Dette med bremser vart ikkje nevnt med eit ord hos MF Bergen, verken no eller ved forrige service.

jbbleken

#51
2 års service inklusive pollenfilter 1700 G.Gustavsson & Sønner Bjølsen i Oslo. Hyggelig personale. En helt annen opplevelse en på Motorforum Oslo. Merkeverksted som tar garanti oppdateringer av software også.

HCO

#52
Sitat fra: HCO på søndag 05. februar 2017, klokken 12:15(...)Også eksosanlegg da: Saltet ødelegger utenfra, og småkjøring ødelegger innenfra. Ved at man bruker stadig dårligere materialer, og at katalysatorer og andre komponenter stadig blir dyrere pga. avgasskrav, blir dette en god inntekstkilde for verkstedene.
Og der gikk det troll i ord, eksosanlegget på fossilbilen vår tok kvelden i dag. Det er et 6-1-2 anlegg, så litt avhengig av hvor mye som må skiftes tipper jeg vi havner på minst 15-20' for å få det reparert.

Edit: Det blir visst "bare" 14'. Tilsvarer omtrent 4 års "drivstoff" på Zoe'n.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

qwertyasdf

Gustavsen & sønner skulle ha 5183,- for 3 års service. Det ble spesifisert at dette var uten skifte av 12V batteri. Er det normalt å måtte skifte dette etter bare tre år?

Motorforum Asker&Bærum ville ha i overkant av 3800,- for det samme.

hsa77

Skifte av 12v batteri skal gjøres etter 3 år ifølge Renault. Er nok viktig å gjøre det med hensyn til garanti. Men om jeg kommer til å gjøre det etter 6 år når garantien uansett er utløpt gjenstår å se! Kan ikke skjønne at et 12v batteri skal være utslitt etter bare 3 år.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

waldinjo

Sitat fra: hsa77 på onsdag 24. januar 2018, klokken 12:56
Skifte av 12v batteri skal gjøres etter 3 år ifølge Renault. Er nok viktig å gjøre det med hensyn til garanti. Men om jeg kommer til å gjøre det etter 6 år når garantien uansett er utløpt gjenstår å se! Kan ikke skjønne at et 12v batteri skal være utslitt etter bare 3 år.

Har en Avensis 2012-modell, og der røyk batteriet etter ~5,5år, har hørt at de normalt sett skal holde ~5år. Mulig dette er annerledes på en EL-bil, uten at jeg har peil på dette i det hele tatt.

TB

Erfaring med 12 V i fossil bil, første heldt i 7 år. Andre i 11, fungerer framleis.

I elbil måtte eg bytte etter 4,5 år pga batteri har blitt lada langt ned.
Mulig kvalitet og kapasitet er mindre på elbilar som fører til oftere bytte?

Fordel var rimelig bytte, ca 600 kr for nytt.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

JUL ZOE 240

Hva er grunnen til at alle elbiler har eget 12 v batteri og ikke henter strøm fra hovedbatterier til deler som trenger 12 V? Skulle vel være en smal sak å ha noe som transformerer ned til riktig spenningsnivå?

Zett

Sitat fra: JUL ZOE 240 på onsdag 07. mars 2018, klokken 18:00
Hva er grunnen til at alle elbiler har eget 12 v batteri og ikke henter strøm fra hovedbatterier til deler som trenger 12 V? Skulle vel være en smal sak å ha noe som transformerer ned til riktig spenningsnivå?

Dette er en sikkerhetsfunksjon. Alle biler har noe som transformerer ned spenningen for å kunne lade 12 volts batteriet. Grunnen til at man har batteriet er man trenger strøm til å slå på reléet som styrer strømmen fra hovedbatteriet.

hsa77

Sitat fra: Zett på onsdag 07. mars 2018, klokken 18:35
Sitat fra: JUL ZOE 240 på onsdag 07. mars 2018, klokken 18:00
Hva er grunnen til at alle elbiler har eget 12 v batteri og ikke henter strøm fra hovedbatterier til deler som trenger 12 V? Skulle vel være en smal sak å ha noe som transformerer ned til riktig spenningsnivå?

Dette er en sikkerhetsfunksjon. Alle biler har noe som transformerer ned spenningen for å kunne lade 12 volts batteriet. Grunnen til at man har batteriet er man trenger strøm til å slå på reléet som styrer strømmen fra hovedbatteriet.
Korrekt. Ved en ulykke skal 400v batteriet kobles ut for å forhindre brann og farlige situasjoner, 12v trengs fortsatt til å operere airbag, nødlys og annet sikkerhetsutstyr.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA