Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

Ompakim

Gumpens Auto Lyngdal AS

4 år gammel bil/30000 km

Periodisk kjøretøykontroll - 980,00
Inspeksjon - 2 328,74
Utvidet service omfang - 1 008,58
Bremsevæskeskift (Tilleggsarbeid) - 935,66

Totalt å betale: 5 253,00

RonnyØ2


Ompakim

#152
Sitat fra: RonnyØ2 på onsdag 06. juni 2018, klokken 19:36
Hva er utvidet serviceomfang?

Usikker, men jeg tipper det gjelder vedlikehold av tectylbehandlingen.
Bilen skal inn på service i neste uke, så jeg fikk prisene ovenfor som "planlagt arbeid". Jeg skal spørre dem hva det gjelder da.

Oppdatering: "Hei, det vil si at når bilen har den alderen den har eller en viss km stand så skal dette tas. Det er en del ekstra punkter som skal gjennomgås på servicen."

gak

2015 mod, km 67.000. Bytte bremseskiver og klosser foran og bak. Kr. 9.000 + service kr. 2.400. Ikke utført, men fått tilbud fra flere og dette var det billigste. Har hatt to servicer tidligere+ nye vinterdekk i fjor. Total kostnad fra april 2015 er ca. 23.000,-.
Polo 2.5

4Matic Fanatic

2015-modell, 75000ish km. Dyreste servicen så langt..

Inspeksjon                                       2 321,42
Tilleggsarbeid hovedlykter                  190,00
Bremsevæskeskift (Tilleggsarbeid)      940,39
Pollenfilter (skal skiftes etter 24mnd)  590,00
Herav MVA: 808,37 Totalt å betale:  4 042,00

rlnd

Noen som har vært på EU-kontroll med egolfen? Eventuelt steder å anbefale i Bergensområdet, møller skulle ha 900 kr, ligger litt upraktisk til når jeg bor og jobber i sentrum.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

geear

Har hatt e-Golf på EU ja, men ikke i Bergensområdet. Brukte et Automesteren-verksted lokalt, som jeg har god erfaring med, de tar 399,- for EU, mens Møller skulle ha 750,-.

rlnd

Sitat fra: gr på mandag 27. august 2018, klokken 14:00
Har hatt e-Golf på EU ja, men ikke i Bergensområdet. Brukte et Automesteren-verksted lokalt, som jeg har god erfaring med, de tar 399,- for EU, mens Møller skulle ha 750,-.
Den er god, gikk den rett igjennom eller måtte det noe arbeid til for å få den igjen? Spent på om bremser må gjøres noe med, evt andre ting..
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

geear

Justering av lykter, noe de skulle ha 250 kroner for.

Burde egentlig klaget til Møller på det, siden den bare få måneder før hadde nye lykter og en del arbeid i fronten etter kollisjonsskade, men gadd ikke.

Har fått pris fra Møller på 60k service nå:

1 Inspeksjon 2 370,04
2 Utvidet service omfang 934,73
3 Tilleggsarbeid: Bremsevæskeskift 921,98
4 Tilleggsarbeid: Pollenfilter 504,27

Fikk også servicepunktene, og som bilinteressert får jeg nesten mark av at de skal sjekke belysning i hanskerom, kupé, bagasjerom, og ting som dekktrykk og dekkmønster. Hadde heller satt pris på en tilstandskontroll av høyspentbatteri...

Noen som har tatt service hos uavhengig verksted?

rlnd

Forrige service (rundt 40k inkl bremseveske, filter osv.) tok jeg hos Tores auto på Ågotnes utenfor Bergen på grunn av kort avstand til arbeidsplass, kostet kr 3349. Fikk også en utskrift av tilstanden på høyspentbatteriet der alt var OK, eneste jeg hadde å utsette var en litt kunstig lukt fra kupe-filteret de satte inn.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

geear

Møller la inn to år (eller 30000km) til neste inspeksjon nok en gang, så vi har bare hatt 2 år (30000km), litt under 4 år (60000km) og har nå schedule for neste service på 90000km. Passer meg som fot i hose. Altså krever de ikke årlig på vår bil.

4Matic Fanatic

Sitat fra: gr på lørdag 08. september 2018, klokken 20:43
Møller la inn to år (eller 30000km) til neste inspeksjon nok en gang, så vi har bare hatt 2 år (30000km), litt under 4 år (60000km) og har nå schedule for neste service på 90000km. Passer meg som fot i hose. Altså krever de ikke årlig på vår bil.
Que? Jeg har 2x 2015-modeller og det er etterhvert en plage at de må inn hvert år, spesielt siden den ene knapt kjøres mens den andre har rulla litt over 80' nå.

Apache

Var innom Møller i dag i forbindelse med garanti sak. Da sa i den forbindelsen at bilen skulle første gang in etter 2 år/30000 km for deretter hvert eneste år. Dette har jeg ikke hørt før.
Har en eGolf fra april 2018

4Matic Fanatic

Det er samme som jeg har hatt hele tiden. Første gang etter 2år/30000, det som oppstår først. Deretter hvert år.

gak

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 10. september 2018, klokken 21:44
Det er samme som jeg har hatt hele tiden. Første gang etter 2år/30000, det som oppstår først. Deretter hvert år.
På siste service sa de at jeg skulle bare vente til jeg fikk beskjed av bilen til å ta neste. E-golfen sa bare i fra på den første servicen og ikke de andre selv om km og år var overskredet. Kjøpt hos Møller i 2015.
Polo 2.5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA