Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service i3

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:39

« forrige - neste »

rth

Bilen vår skal ha service i 2018. Vi kjører 30-35 000 km i året. Jeg klarer ikke å finne at serviceavtaler fungerer for meg. Typisk bruker vi opp KM lenge før bilen skal på service. Noen som har funnet avtaler som funker her?

Lurer også på om det egentlig har noen hensikt å ta servicen hos BMW, siden andre tilbyr service til helt andre priser. Garantier er vel i orden så lenge en tar service hos godkjente verksteder. Eller??

tessy

Det finnes ikke servicehefte til i3, så vet ikke om andre enn BMW får lagt innpå service historikk etc på bilens menyer. Både bremser etc blir lagt innpå elektronisk servicehefte.

tessy

#227
Du kan fx få serviceavtale 3år/100.000km til 3687,- 1service
Du kan fx få serviceavtale 10år/200.000km til 15.432,- 5service

rth

Sitat fra: tessy på onsdag 28. mars 2018, klokken 21:03
Du kan fx få serviceavtale 3år/100.000km til 3687,- 1service
Du kan fx få serviceavtale 10år/200.000km til 15.432,- 5service
Klarer ikke å finne prisliste til i3 på BMW sine nettsider. Finner priser for alle andre modeller.
https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BSI%20NO%20veil%20priser%202016-12.pdf

Har noen link til prislisten?

Jeg finner info om hva som skal gjøres på service.

  • BMW i3 Service Inclusive, Serviceomfang

    bilkontroll og standardarbeider
    service på / bytte av mikrofilter
    service på / bytte av bremsevæske
[/i]

For meg ser det ut som om service er bytte av microfilter og bremsevæske. I så fall behagelig enkel jobb i forhold til et fossilt kjøretøy.


tessy

Eneste fordel med merkeverksted er vel att de også utfører oppdateringer, fx oppdatering av software, samt bytte av komponenter fx replace gearbox actuator og engine mount screw, dette var jobber noen hadde fått gjort på 1.service etter to år som BMW hadde lagt inn action att alle merkeverksteder skal bytte når biler er inne på service.( fra en forum tråd)  Ved att de gjør det sånn er det vel mer hysj hysj enn når man leser 1million biler fra BMW, må inn å bytte en dings på nyhetene..

rth

Sitat fra: tessy på lørdag 31. mars 2018, klokken 10:05
https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BMW%20i%20SI-priser%20(NOK)%20nov%2016.pdf

Takker.

Da ser det ut til at 3/100 000 til 3700 er det fornuftige. Med påfyll av samme en gang til. Det skulle gi 3 servicer totalt for en pris på 7400. Med forbehold om at varianten finnes når tid for påfyll kommer.

Rollep

Sitat fra: tessy på lørdag 31. mars 2018, klokken 10:18
Eneste fordel med merkeverksted er vel att de også utfører oppdateringer, fx oppdatering av software, samt bytte av komponenter fx replace gearbox actuator og engine mount screw, dette var jobber noen hadde fått gjort på 1.service etter to år som BMW hadde lagt inn action att alle merkeverksteder skal bytte når biler er inne på service.( fra en forum tråd)  Ved att de gjør det sånn er det vel mer hysj hysj enn når man leser 1million biler fra BMW, må inn å bytte en dings på nyhetene..
Selv kunne jeg aldri tenkt meg å ta service på annet enn merkeverksted, ihvertfall ikke så lenge den er i garantitiden.

Potensielle kjøpere blir neppe særlig imponert hvis man viser frem en servicebok full av Mekonomen og Snap Drive stempler ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

meshintas

Sitat fra: rth på lørdag 31. mars 2018, klokken 10:30
Sitat fra: tessy på lørdag 31. mars 2018, klokken 10:05
https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BMW%20i%20SI-priser%20(NOK)%20nov%2016.pdf

Takker.

Da ser det ut til at 3/100 000 til 3700 er det fornuftige. Med påfyll av samme en gang til. Det skulle gi 3 servicer totalt for en pris på 7400. Med forbehold om at varianten finnes når tid for påfyll kommer.

Tror ikke det går å fornye 3år/100'km avtale etter at du har kjørt 100'km med samme avtale? Den må da fornyes med en som har fler km. Serviceavtale km gjelder total kjørelengde fra du kjøpte bilen, ikke fra når man tegner eller oppdaterer avtalen.. eller tar jeg feil da?

rth

Sitat fra: meshintas på onsdag 06. juni 2018, klokken 16:41
Sitat fra: rth på lørdag 31. mars 2018, klokken 10:30
Sitat fra: tessy på lørdag 31. mars 2018, klokken 10:05
https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BMW%20i%20SI-priser%20(NOK)%20nov%2016.pdf

Takker.

Da ser det ut til at 3/100 000 til 3700 er det fornuftige. Med påfyll av samme en gang til. Det skulle gi 3 servicer totalt for en pris på 7400. Med forbehold om at varianten finnes når tid for påfyll kommer.

Tror ikke det går å fornye 3år/100'km avtale etter at du har kjørt 100'km med samme avtale? Den må da fornyes med en som har fler km. Serviceavtale km gjelder total kjørelengde fra du kjøpte bilen, ikke fra når man tegner eller oppdaterer avtalen.. eller tar jeg feil da?

Hvis det stemmer, så vil vi som kjører langt kun ha nytte av en serviceavtale for 1. service. Deretter finnes det ingen avtale som dekker kjørelengder på over 30K i året, såvidt jeg kan se. Om vi holder oss under 30K så kan 4 år/120km være en mulighet.

Orbit

Ser også at dersom jeg ønsker en større pakke, er basisprisen (har i dag 5 år/60k, 5463 kr) + oppgradering på ConnectedDrive websidene (f.eks oppgradering til 5 år/100k for 546 kr, total 6009 kr) billigere enn å gå rett på en 5 år/100k-avtale (6282 kr), om enn ikke mye. Så det virker som det kan være gunstig å velge en liten pakke i starten, og oppgradere etter behov.

Sist black friday var det 25% (?) rabatt på diverse oppgraderinger på ConnectedDrive, men glemte å sjekke om dette også var på serviceavtaler. Skal sjekke til høsten. Det var i alle fall rabatt på kartoppdatering og servicetjenester.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

rth

Er det noen som vet/har opplevd at det er noe annet enn hvert 2. år som trigger servicebehov. Jeg har en fosil BMW, og der er det service, bremsevæske og inspeksjon som dukker opp i litt tilfeldig rekkefølge. Om det bare er hvert 2. år som trigger noe verkstedbesøk på i3, så er jo strengt tatt KM irrelevant i pakkene.

Klykken

Det er likt som på fossilbilene til BMW. Men etter min erfaring og bruk er ikke bremser i bruk noe særlig. Hadde min på service for andre gang, altså 4.årsservice, og det ble først nå skiftet bremseklosser og det kun frem. Etter 73.000km.. :)

Ikke fått noe beskjed om noe mellomservicer, annet enn ting jeg har oppdaget selv som har vært garantisaker.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

snippet

Min i3 var inne på service i januar. Da måtte skiver og klosser foran skiftes pga. rust. Fikk beskjed om at skivene bak kunne kjøres til klossene var utslitt. Var på eu-kontroll i juni. Da var det for mye rust på dem så da måtte de også skiftes til en kostnad på 7000. Bilen er gått 75000
BMW i3 - Bergen

Klykken

#239
Kjøp Nokian vinterhjul neste gang. Da har du nesten ingen regen mens de står på og blir tvunget til å bruke bremsepedalen. :)
Ellers, når bil vaskes, vask godt i hjulbue og rundt bremseskiver. Få unna salt og dritt som tærer på det åpne bremsesystemet.

Har kun skiftet klosser fremme etter 72.000km. Resten var OK.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA