Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Leaf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

Sele

2 års service hos Nissan merkeforhandler kr 3750 inklusive bremseservice og bytte av bremsevæske og selvfølgelig det så omtalte pollenfilter ;)
At smøring av bremser er utført er lett og sjekke hvis du har originalfelger.

Olee

Siden prisene hos "Nissan merkeforhandler" varierer en del så kan det vel være greit å få med hvor det er snakk om.

elpharaoh

#287
3460 for 2. års service hos Sande Auto i Bergen (Nissan forhandler).
Kjører Nissan Leaf og Ford S-Max.
Drømmer om Tesla.

Elgar

Fikk på 3.800,- av Autonova Lørenskog for 2 års kontroll med EU kontroll

Carl Anton Stenling

Ringerike Bilsenter, Hønefoss utførte 3 års service inkl. bremsesmøring og dekkskift for kr 3490. De gjorde en god jobb og kan anbefales.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Myrvang

Buskerud Bilsenter BNH tok 2990,- for 1. års service. Pluss 200,- for norsk intruksjonsbok og servicehefte.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

downlow

Bestemte meg nettop for å ta servicen på BNH Buskerud Bilsenter som han over meg her. 2995,- og da kunne jeg velge mellom standard service eller hurtigservice der to mekanikere går løs på bilen (Tar inntil 1,5t). Innholdet skulle være det samme. Så dette må jeg si var et godt tilbud.

Sjekket opp med Vestfold Auto tidligere idag, og de skulle ha 3700,- for akkurat samme jobben. Ikke helt imponert over kundebehandlingen der heller. Synd, for de ligger nærmere meg enn det Drammen gjør. Men kjører gledelig et par mil ekstra for å spare over 700 kr

Begge prisene gjelder 1 gangs service, med oppsmøring av bremser og det som hører med.
2017 Leaf Tekna 30 kWh

bakskj

Er 3990,- en god pris for service hos Brennes Auto i Moss? Dette er 4årsservice med bremsevæske.
Noen andre med bedre priser/erfaringer i Mosseområdet?

Takker.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

hansrune

Endelig ordentlige bremser..... EU / 5. års service / 90000km og for første gang ikke hos merkeforhandler. Årlig service hos lokal merkeforhandler med bremseservice har etter min mening vært lite valuta for mange penger. Her er noen før og etter bilder fra Orstad Bilverksted ...

bob-bob

4 års service , Hamar , 3850,- . (Konas 2013 Leaf gen2 ). Tok jo et par timer +, og det ble skikkelig gjort.
Nå er bilen tipp topp og til salgs , forøvrig. ( Send PM)

Anbefaler å prute litt på prisen , erfaringsmessig har man litt å gå på.
Men det er nok lurt å spørre før man leverer bilen...    :)

EV-FTW

Da er 2 års service tatt. Bytte av bremsevæske, demontering og smøring av bremser. Bytte pollenfilter.

Det var på ca 3500 Kr.

Men så måtte det tas hjulstilling kontroll, og fikse spissing.
Dette da bilen sliter dekk ujevnt.
Bilen er kjørt 50 000 og både sommer og vinterdekk er mer slitt på ytterkant.

Totalt 5600 kr.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

silver_fox

1. års service på Auto 8-8, Eide, utført 6. april - så vidt jeg kan se en masse inspeksjon og bytte av pollenfilter, noe smøring. 2490,- inkl. mva. 2. års er visstnok en tusenlapp mer.

Eplejus

Snapdrive skulle ha ca 3300,- for full service inkl. sjekk/smøring av bremser.
Uten sjekk/smøring av bremser skulle de ha nøyaktig Kr 2246,-

Fikk også tilbud om EU-kontroll til kr 560,- om jeg tok det samtidig sammen med servicen.
Denne prisen på EU-kontroll krevde riktignok at man ble "Snapdrive lojal" kunde, men det var gratis.
Da kunne man også få leiebil for Kr 99,- i døgnet!

Brennes Moss hadde samme pris som de fleste andre her har opplyst om.
Kr 3990,- inkl bremser og Kr 3300,- uten sjekk av bremser.

tomrh

Sitat fra: hansrune på tirsdag 13. mars 2018, klokken 22:47
Årlig service hos lokal merkeforhandler med bremseservice har etter min mening vært lite valuta for mange penger.
Jepp, det lønner seg å ta dette punktet selv. Klarer man å bytte hjul så klarer man også å skru ut to caliperbolter og smøre med kobberpasta + rengjøre rundt bremsene og spraye alt etterpå med zinkspray slik at det ikke ruster.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

edvintt

Jeg fikk nettopp tilbud på 2-års service fra Sørlandets Bilsenter (merkeforhandler) i Kristiansand på kr 4400. Er ikke det enormt høyt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA