Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Soul.

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:32

« forrige - neste »

petgok

90.000 km service utført med smøring av bremsene og EU kontroll - kr 4.450. Bremsene hang nå på ene hjulet bak som ga en varm felg under kjøring. Så selv med 2 servicer hvert år (med smøring av bremsene ved hver service), så hang bremsene bak.Er ikke veldig imponert over dette. Prøver å bremse litt hardt jevnlig også. Klossene bak var også slitte og måtte snart byttes.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

kVArh

Dato:        8.januar 2018
Verksted:  BOS Arendal
Pris:         2071,88,- for 45000 km service med bremseservice.
KIA Soul EV Exclusive, Titanium silver, 2016

Usikker

April 2018, "15000km service / 1 år Prod dato" ink. bremser, bilen hadde nesten 14000km på tellern
kr. 2400,- Skotvedt Drammen

Ingen feil, ingen oppdateringer, kart er fortsatt over 3 år gammelt på hastighets viser for veien man kjører på
Fikk to oljeflekker på sete og rift i skinnrattet
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

maruch

Mai 2018, Kia Ensjø, 2900, med bremserengjøring. Skulle ha uten det, men de sa at dette er pålagt fra fabrikken nå.
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

elekTrond

@maruch: Hva om du på død og liv vil ta bremserensen sjøl? Det burde gå det, om så mot å signere på at du evt. ikke får dekket ymse servicerelaterte bremsefeil på garantien? (!)

Skjønt er kanskje ikke 2.900,- vinningskriminelt dyrt heller, når jeg ser på prisene bakover fra jan-17 i svar #50 og fram til nå.
'13 Mjau

maruch

Man mister garanti tror jeg? Det var en ganske lang diskusjon om dette på verkstedet, men gikk ikke an å fjerne dette. Jeg valgte dette stedet pga. første og andre gang var det bra tilbud på service der, men nå sjekte jeg også her og jeg burde velge service i Drammen eller Arendal heller. Det var bare trist at det ikke ble utsatt en informasjon om dette at nå SKAL det gjøres HVER interval service, ikke bare hver annen.
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

kVArh

Dato:        12. oktober 2018
Verksted:  BOS Arendal
Pris:         3480,- for 60000 km service med bremseservice. Byttet pollenfilter og bremsevæske
KIA Soul EV Exclusive, Titanium silver, 2016

kVArh

Dato:        27. juni 2019
Verksted:  BOS Arendal
Pris:         2578,- for 75000 km service med bremseservice.
KIA Soul EV Exclusive, Titanium silver, 2016

elektrolux

Sitat fra: petgok på onsdag 06. desember 2017, klokken 09:45
med 2 servicer hvert år (med smøring av bremsene ved hver service), så hang bremsene bak.Er ikke veldig imponert over dette. Prøver å bremse litt hardt jevnlig også. Klossene bak var også slitte og måtte snart byttes.

Høres utrolig ut.

En ting er at dette skjer etter et par år på en ny bil som aldri har fått smørt opp bevegelige deler på bremsene, men etter mindre enn et år på smørte bremser virker som sagt utrolig.

Til sammenligning ( ja, tiden går fort ) tok det rundt 8 år før bremsene hang på vår Mercedes etter null bremseservice noengang og kun bruk 3-4 ganger i året. Husk at det ikke er bruk av bremser som gjør at de ruster og henger, men mangel på bruk.

Og ja, etter 12 år og 120 000 km førte sløvheten og manglende bremseservice på Mercen til at jeg måtte ut med rundt 3000 kr i nye bremseskiver framme og bak på bilen. Når jeg ser hva dere betaler i service har jeg likevel spart 10 000 vis av kr, og samtidig fått en påminnelse om å ikke hoppe over bremseservicen ved omlegg til sommerdekk. Dette er beste tiden. Blir jo gjerne gjort en varm og sløv påskedag, og det er jo bare å sette av 15-20 min ekstra / hjørne så er mange penger spart.


https://www.youtube.com/watch?v=gbwGqOnWL_g 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PREB

Noen som har fått opplyst serviceintervall og pris på service på nye e-Soul? Eller forsikring?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


drmunch

Nesten 5400kr for 60.000km/4 år hos BOS Åsane (Bergen) med bremseservice😳 Jeg ringte og spurte om det var en feil, men neida.. Deler av forklaringen var at de nå tok 650kr for kart/software-oppdatering! Det provoserte meg nok til at jeg fra nå av bruker det lokale Meca-verkstedet: Ca 2000kr billigere og 12 mnd veihjelp inkludert, enkelt valg.
Litt på siden: Da jeg kjøpte den var det lagt opp til at man lastet ned oppdateringer selv, siden oppdateringsprosessen bare består i å plugge i kortet, trykke på "update" og vente et kvarters tid. Så forsvant den funksjonen og man måtte til BOS. Senere ble det endret til "gratis om du oppdaterer ifm service". Nå har de altså fjernet dette helt og tar betaling uansett. Du kan banne på at jeg kommer til å klage dem inn..

hanche

Jeg trodde man fikk 5 års gratis kartoppdateringer med kjøpet av bilen? Eller var det kanskje ikke slik da du kjøpte?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

tom-eil

Dato: 18.11.19
Pris: 4725,-
Sted: City Bil Tønsberg
Km: 30.000
Omfang: Oppdatert navi, pollenfilter, nøkkelbatteri, bremsevæske. Står ikke bremseservice på fakturaen, men de har krysset av for "Rengjør og smør bremsekomponenter".

Synes det var stiv pris...
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

Roy Aasen

#73
Sånn 2000 for mye.(Hvis de faktisk har demontert, renset og smurt bremser så kan kanskje prisen forsvares. ) Få sjekket om det er gjort.

Edit sier: Gjorde samme service på Soul hos Meca i vår. 30000km. Kostet 1800. ( Ikke bremssmøring da bil kun 8 måneder gammel)

patoduck

Idag 15/april 2020... NOK. 4833

Hei.
Takk for din bestilling.
Vi har satt av tid for ELXXXXX den XXXXX KI XXXX  - .

Forhandlerkommentar : Velkommen til oss. Takk for at du valgte oss til å ta hånd om bilen din. Pris på service er beregnet til kr.4833,- og skulle det vise seg at vi anbefaler tilleggsarbeid på servicen, så kontakter vi deg underveis i verkstedoppdraget. Bilen kan leveres fra kl 7:00 og vi kontakter deg når bilen er klar til henting.
Gå inn på denne linken og se din bestilling:
XXXXXXXXXXXXX
Mvh,
Bertel O. Steen Ensjø
Kia Soul EV - Titanium Levert 01/09/2015.
Cybertruck Bestilling bekreftet
Tri Motor, FSD
Tesla Model Y Performance 25/10/2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA