Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

KIWI's hurtigladere - er vi fornøyd med hvordan de virker?

Startet av goggo, lørdag 27. september 2014, klokken 20:04

« forrige - neste »

terjebc

Jeg ladet på KIWI ved Mølla i Oslo idag. Laderen fungerer kjempefint.
Hadde dog en dårlig opplevelse. En Nissan Leaf vekterbil sto der. Gikk bort på laderen for å se litt på den. Da så jeg at det sto 96% og at han hadde ladet fra 90% ! Vekteren satt i bilen sin og hadde lunsj.. Spurte han om han visste at det gikk omtrent like fort fra et vanlig støpsel. Han sa se på klokka ikke på % og smalt igjen døra. Satt der i 10 min til og  venta på at en fossilbil fra plassen rett ved siden av skulle flytte seg. Så gikk vi ut av bilen og det kom en Nissan Leaf til. Han lurte om det var ladekø. Forklart situasjonen. Han var enig at det var rimelig egoistisk. Så da gikk jeg bort og avbrøt ladningen hans. Da var han på 98%..... Han hoppa ut av bilen og ble kjempehissig og var kampklar!  Var det galt av meg å gjøre det?  Mener dette er klar misbruk av en hurtiglader..
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

terjebc

KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

Gliderman

Kanskje litt brutalt, men lite omtenksomt av personen som ladet.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Thomas Parsli

Så lenge det er gratis vil en liten andel oppføre seg idiotisk.
Med betaling -og forhåpentlig makspris- forsvinner slike tullinger...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Go-carter

Jeg ville sendt en mail til firmaet, og gjort de oppmerksom på det. De har kun Leaf'er i sin bilpark og er relativt stolte av det. De burde vite bedre :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

bruisepristine

#20
^ +1 !

Edit: sendte de en link til denne forumsiden via fb https://www.facebook.com/NorskVektertjenesteAs, så kanskje vi får en kommentar  :)
Å oppta en hurtiglader med saktelading er ikke helt innafor når det står andre i ladekø, nei.
i-MiEV 2013
MG4 2023

rolftho

Hei
Jeg er daglilg leder ved Norsk Vektertjeneste.
Jeg fikk en link til denne siden og har lest hendelsen beskrevet over.
Dette er en helt uakseptabel oppførsel, fra folk mann forventer skal oppføre seg. ( vektere )
Jeg finner ut hvem den ansatte er og det vil aksjoneres overfor den ansatte.
Jeg beklager hendelsen på vegne av selskapet.
Videre så er alle våre biler utstyrt med alle slags ladekort slik at vekter ikke har noe behov for å oppta ledig lade stasjoner og gratis påfylling på Kiwi kundebesøk ladestasjoner.
Vi har egne ladestasjoner på kontoret ikke langt unna,byttebiler samt at bilene er utstyrt med ladkort ( firmakort ) for alle andre ladestasjoner.
Så dette er helt unødvendig av vekter og hensynet til lading.
Jeg vil som sagt ta opp dette med den aktuelle og beklager denne hendelsen.
Rolf Thorkildsen

Sandpusher

#22
Sitat fra: rolftho på søndag 19. oktober 2014, klokken 09:45
Hei
Jeg er daglilg leder ved Norsk Vektertjeneste.
Jeg fikk en link til denne siden og har lest hendelsen beskrevet over.
Dette er en helt uakseptabel oppførsel, fra folk mann forventer skal oppføre seg. ( vektere )
Jeg finner ut hvem den ansatte er og det vil aksjoneres overfor den ansatte.
Jeg beklager hendelsen på vegne av selskapet.
Videre så er alle våre biler utstyrt med alle slags ladekort slik at vekter ikke har noe behov for å oppta ledig lade stasjoner og gratis påfylling på Kiwi kundebesøk ladestasjoner.
Vi har egne ladestasjoner på kontoret ikke langt unna,byttebiler samt at bilene er utstyrt med ladkort ( firmakort ) for alle andre ladestasjoner.
Så dette er helt unødvendig av vekter og hensynet til lading.
Jeg vil som sagt ta opp dette med den aktuelle og beklager denne hendelsen.
Rolf Thorkildsen

Veldig hyggelig å se at du tar tak i dette og at dere bruker el-biler i tjenesten! Det viktigste er kanskje ikke at det blir "aksjonert" mot vedkommende, men at alle brukerne deres blir opplyst om hvordan disse hurtigladerne virker, da det er mange som kun bruker el-bil i jobben og ikke kjenner til disse uskrevne reglene. Enkelt sagt: Hurtiglading avsluttes på 80% dersom andre venter på tur. Må man ha fullt batteri går det like raskt på en vanlig stolpe fra 80-100%. :)
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

terjebc

Sitat fra: rolftho på søndag 19. oktober 2014, klokken 09:45
Hei
Jeg er daglilg leder ved Norsk Vektertjeneste.
Jeg fikk en link til denne siden og har lest hendelsen beskrevet over.
Dette er en helt uakseptabel oppførsel, fra folk mann forventer skal oppføre seg. ( vektere )
Jeg finner ut hvem den ansatte er og det vil aksjoneres overfor den ansatte.
Jeg beklager hendelsen på vegne av selskapet.
Videre så er alle våre biler utstyrt med alle slags ladekort slik at vekter ikke har noe behov for å oppta ledig lade stasjoner og gratis påfylling på Kiwi kundebesøk ladestasjoner.
Vi har egne ladestasjoner på kontoret ikke langt unna,byttebiler samt at bilene er utstyrt med ladkort ( firmakort ) for alle andre ladestasjoner.
Så dette er helt unødvendig av vekter og hensynet til lading.
Jeg vil som sagt ta opp dette med den aktuelle og beklager denne hendelsen.
Rolf Thorkildsen

+1 til et Profesjonelt Firma.  Tusen takk.  Jeg vurderte lenge om jeg skulle la vær å legge til bilder av hendelsen da jeg skjønner at dette ikke er representativt for hvordan deres ansatte ter seg. Var egentlig et spørsmål om jeg tok feil i denne situasjonen. Alle kan ha en dårlig dag. En liten påminnelse på at hurtiglading utnyttes best når man er nærmere 0% enn 100% så er jeg fornøyd. :)
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

Tbeinet


sn0le

Den var ikke i gang sist jeg sjekket før helga. Kan svippe innom der i dag når jeg skal hjem.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Charge and Drive

Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

timingbeltkiller

Sitat fra: Sandpusher på søndag 19. oktober 2014, klokken 11:12
Enkelt sagt: Hurtiglading avsluttes på 80% dersom andre venter på tur. Må man ha fullt batteri går det like raskt på en vanlig stolpe fra 80-100%. :)
I følge
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
tar det 40 minutter fra 0 til 80%
og deretter 35 minutter fra 80 til 100%.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Jan-Børre Olsen

Det må jeg si var voksen reaksjon av Norsk vektertjeneste. I salute you!
At det går like fort å saktelade fra 80% er vel ikke helt riktig. Rundt 30A har jeg sett at laderen klarer å dytte inn tett over 80% men når man tipper over 90% går det virkelig tregt. Vanligvis gidder jeg ikke å lade til mer enn maks 90% nesten uansett.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Arha

Prøvde laderen på Kiwi Auli i dag, men her sto det feilmelding på skjermen som sa DC charging not possible eller noe sånt.  Lading gikk ikke, og support fikk heller ikke gjort noe men skulle felanmelde. Heldigvis er det ikke mange mil mellom hurtigladerne i området her, så det gikk bra allikevel. Men med denne kvaliteten på laderne må man alltid ha en plan B (og C).
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA