Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over ulike typer laderegulatorer (EVSE)

Startet av muggost, fredag 26. september 2014, klokken 11:44

« forrige - neste »

asgeirn

Her er enda noen nye til å putte i listen:

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-light-rcd-type-b-3-phases-22kw/

Her er det 11kW og 22kW varianter, med og uten energimåler, forskjellige kabellengder, og adaptersett.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Camilla H. H. Blikstad

Hei. Venter på å få en el.bil ( tesla) og en Hybrid ( x5 40e) inn i garasjen. Vi har lagt ut 3fas 230V 32A ut dit. Hva er å anbefale ifht tilkobling? En tandemlader kostet kr 40 000 og det synes vi er i overkant og unødvendig dyrt?
Takknemelig for hejlp og tips.

muggost

Hei Camilla, jeg foreslår at du legger ut spørsmålet ditt som en egen tråd. Denne tråden her er til bruk for å legge til / fjerne laderegulatorer fra listen i første post. Evt diskusjon, ref spørsmålet ditt, skal ikke foretas her. :)

elektrolux

Sitat fra: asgeirn på onsdag 02. september 2015, klokken 09:39
Her er enda noen nye til å putte i listen:

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-light-rcd-type-b-3-phases-22kw/

Her er det 11kW og 22kW varianter, med og uten energimåler, forskjellige kabellengder, og adaptersett.

Kan nå bestilles via Elbilhjelpen.no AS

Priser fra 10 000 kr. :-\
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

muggost

Sitat fra: asgeirn på onsdag 02. september 2015, klokken 09:39
Her er enda noen nye til å putte i listen:

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-light-rcd-type-b-3-phases-22kw/

Her er det 11kW og 22kW varianter, med og uten energimåler, forskjellige kabellengder, og adaptersett.

Modellene er lagt til i listen.

Besen Group AS

Mange spennende nyheter også hos Grønne Mil som burde vært med i listen ;)

www.gronnemil.no
Daglig Leder i Besen Group AS
https://www.besen.no/

sandstrand

Sjekka opp og så at prisene til EVLink fra Schneider manglet her. Dette er listepriser på utstyr fra 2015. Regner med det blir en liten oppjustering i 2016, men kan oppdatere denne når disse ligger inne.













ELBIL LAD M/T2 KONTAKT 3,7KW EVH2S3P02K5850,- eks.mva
ELBIL LAD M/T2 KONTAKT 7,4KWEVH2S7P02K6350,- eks.mva
ELBIL LAD M/T2 KONTAKT 11KW EVH2S11P02K6700,- eks.mva
ELBIL LAD M/T2 KONTAKT 22KW EVH2S22P02K7200,- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB.T2 IP54 3,7KWEVH1S3P0C6760,- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T1 3,7KW LÅS EVH2S3P0AK7310,- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T2 7,4KW LÅS EVH2S7P0CK7851,75- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T1 3,7KW LÅS EVH2S3P0AK7310,25- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T2 3,7KW LÅS  EVH2S3P0CK7310,25- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T2 11KW LÅS EVH2S11P0CK8393,25- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T2 22KW LÅS EVH2S22P0CK8826,45- eks.mva
18/12/15 -> Nightblue e-golf / 2016 / prod uke 48

aronesen

En liten advarsel til de som eventuelt har tenkt å kjøpe Juice booster 1, fra e-driver.net.
Jeg har denne og er storfornøyd bortsett fra en liten detalj. Ved -5º Celsius nekter ladeboksen å starte lading.
Du må da varme opp boksen til varmere enn dette for å få igangsatt ladingen. Når den først har startet ladingen gjør det ingenting om temperaturen blir kaldere enn -5º C.
Jeg har vært i kontakt med e-driver.net, og de sier at det er en innebygd sikkerhetsfunksjon som slår inn og nekter å starte lading. Eneste work around er å varme opp boksen før lading startes. Eventuelt bruke den innendørs.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

nofuelno

Sitat fra: aronesen på torsdag 07. januar 2016, klokken 17:51
En liten advarsel til de som eventuelt har tenkt å kjøpe Juice booster 1, fra e-driver.net.
Jeg har denne og er storfornøyd bortsett fra en liten detalj. Ved -5º Celsius nekter ladeboksen å starte lading.
Du må da varme opp boksen til varmere enn dette for å få igangsatt ladingen. Når den først har startet ladingen gjør det ingenting om temperaturen blir kaldere enn -5º C.
Jeg har vært i kontakt med e-driver.net, og de sier at det er en innebygd sikkerhetsfunksjon som slår inn og nekter å starte lading. Eneste work around er å varme opp boksen før lading startes. Eventuelt bruke den innendørs.
Høres ikke ut som en god løsning for bruk i Norge...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

aronesen

Sitat fra: nofuelno på søndag 10. januar 2016, klokken 02:26
Høres ikke ut som en god løsning for bruk i Norge...

Nei. Da jeg kjøpte denne var det leveringstid på lignende ladebokser i Norge, og jeg hadde det travelt. Men, hadde jeg visst om denne "sikkerhetsfunksjonen" hadde jeg ikke kjøpt dette produktet. Nå bruker jeg denne stort sett på jobben, så da er løsningen å la boksen ligge i kupeen til jeg kommer fram til jobb. Da er boksen varm og ladingen starter uten noe mikk, makk.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

asgeirn

2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

muggost

Takk for tipsene dere :)

Jeg er ikke så aktiv her lenger, men jeg skal prøve å oppdatere dokumentet en gang i blant. Nå er det jo mange som selger denne typen utstyr så det begynner å bli vanskelig å holde oversikten - det var mest til hjelp når det bare var noen få og man måtte lete for å finne dem. Men som sagt, jeg skal prøve å oppdatere en gang i blant :)


Robert Sund

(Når boksen er koblet til IT:)

Vet du om denne legger en av fasene på nettet til N og en av fasene på type2 kabelen? (Slik at N og en av fasene på type 2 har samme nivå)

Eventuelt om den lar en av fasene være utilkoblet på type2 kabelen?


Jeg spør fordi den er oppgitt å kunne gi 2-fase.
4.6kW er kun enfase 20A, så jeg stusser litt når når det er oppgitt som maks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA