Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen

Startet av Nuvolari, tirsdag 26. august 2014, klokken 09:18

« forrige - neste »

sap_2000

I dag er CarNet i det vrange hjørnet igjen  >:(
I morges fikk jeg en viss tilgang etter mange feilmeldinger og fikk omsider satt på forvarming. Senere fikk jeg bare feilmeldinger på oppdatering av dører og lys og timere lot seg ikke endre.


Nå får jeg feilmelding allerede på login.
Flere som opplever det samme?
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Ourasi

#76
Joa, car-net er ikke helt trygg idag, igjen. Dette minner om kapasitetsproblemer, og servere som kneler ved overbelastning. At noen tyner hardware til bristepunktet for å slippe kostnadene ved innkjøp/leie av bedre utstyr. Car-Net opptrer eksakt som autoriserings servere millioner før oss har klaget på opp gjennom årene, her er det nok en bindende kontrakt som hindrer raskt bytte til bedre tjeneste.. Som sisteinstans bør sikkerhetskoder og passord ligge i bilens data, og kontakt mellom bil og app/eier bør kunne skje via lokal 3G/4G mast selv om car-net sentralt er nede, så man slipper å vente flere dager på å få forvarme bilen......
Golf GTE 2015 Carbon

hans.a.jacobsen

Sitat fra: torgrand på søndag 21. september 2014, klokken 18:03
Problemet er om det er andre konsekvenser av å koble fra 12v batteriet.
Blir andre data nullstillt?

Å koble fra batteriet hjalp veldig på problemet. MEN: mistet alle hjelpesystemer som Lane Assist, Park Assist, m.fl. Måtte på verksted for å resette bilen.
Nå er appen i "heng" igjen, og tester sikring-trikset i stedet.

hans.a.jacobsen

Sitat fra: hans.a.jacobsen på søndag 17. september 2017, klokken 12:02
Sitat fra: torgrand på søndag 21. september 2014, klokken 18:03
Problemet er om det er andre konsekvenser av å koble fra 12v batteriet.
Blir andre data nullstillt?

Å koble fra batteriet hjalp veldig på problemet. MEN: mistet alle hjelpesystemer som Lane Assist, Park Assist, m.fl. Måtte på verksted for å resette bilen.
Nå er appen i "heng" igjen, og tester sikring-trikset i stedet.

Gikk dårlig det også, samme status på appen, får ikke opp nettsiden på pc.. er Car Net nede?

geear

Virker fint her. Du vet du svarer på en eldgammel tråd? Utviklingen går fort, og det er en helt annen app nå enn da tråden ble startet. Du vet du av og til må dra "bilbildet" ganske langt nedover og holde i minst tre sekunder, så ber den om statusoppdatering igjen fra bilen?

Hender min henger med både åpne dører og annen status fra dager tilbake, men da virker det igjen etter den "manuelle" forespørselen.

Amatøren

Stadig feil med Car-Net på vår e-up! også.

I dag sa den at bilen ikke var låst noe den faktisk er. Var ute og sjekket.

Ingen endring med manuell oppdatering.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Sitat fra: Amatøren på søndag 17. september 2017, klokken 12:56
Stadig feil med Car-Net på vår e-up! også.

I dag sa den at bilen ikke var låst noe den faktisk er. Var ute og sjekket.

Ingen endring med manuell oppdatering.
Fordi jeg ble lurt en stund selv må jeg bare nevne det:

Hvis du drar kjapt ned på bilbildet og slipper, slik man er vant med for refresh i andre apper, så står det "oppdaterer" i toppen og man tror den oppdaterer, men det gjør den altså ikke selv om den sier den gjør det. Du må dra enda lenger ned, holde og vente mens den teller ned, og så slippe og vente kanskje et halvt minutt før den har siste status. Forferdelig forvirrende og dårlig. Misliker fortsatt denne nye appen. :-(

Amatøren

Sitat fra: gr på søndag 17. september 2017, klokken 13:04
Fordi jeg ble lurt en stund selv må jeg bare nevne det:

Hvis du drar kjapt ned på bilbildet og slipper, slik man er vant med for refresh i andre apper, så står det "oppdaterer" i toppen og man tror den oppdaterer, men det gjør den altså ikke selv om den sier den gjør det. Du må dra enda lenger ned, holde og vente mens den teller ned, og så slippe og vente kanskje et halvt minutt før den har siste status. Forferdelig forvirrende og dårlig. Misliker fortsatt denne nye appen. :-(

Tusen takk

Det gjorde seg!   :+1:

Hvordan kunne jeg overse det?  ???
Og hvorfor kunne ikke Møller foreslå det i stedet for å foreslå å ta inn en 4 dager gammel bil til diagnose/undersøkelse/test?  :-\
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Erlingni

Det skal holde med å ta ut riktig sikring, men jeg husker ikke hvilken. Det er omtalt i en annen tråd her inne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: Amatøren på søndag 17. september 2017, klokken 13:47
Sitat fra: gr på søndag 17. september 2017, klokken 13:04
Fordi jeg ble lurt en stund selv må jeg bare nevne det:

Hvis du drar kjapt ned på bilbildet og slipper, slik man er vant med for refresh i andre apper, så står det "oppdaterer" i toppen og man tror den oppdaterer, men det gjør den altså ikke selv om den sier den gjør det. Du må dra enda lenger ned, holde og vente mens den teller ned, og så slippe og vente kanskje et halvt minutt før den har siste status. Forferdelig forvirrende og dårlig. Misliker fortsatt denne nye appen. :-(

Tusen takk

Det gjorde seg!   :+1:

Hvordan kunne jeg overse det?  ???
Og hvorfor kunne ikke Møller foreslå det i stedet for å foreslå å ta inn en 4 dager gammel bil til diagnose/undersøkelse/test?  :-\
Bra. :) Jeg tenkte det samme som deg, men det må VW ta på sin kappe, det er buggen i appen som forvirrer.

Car-Net kundeservice er ikke akkurat "på"...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA