Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen

Startet av Nuvolari, tirsdag 26. august 2014, klokken 09:18

« forrige - neste »

skjolingstad

Samme problem her, har forsøkt flere ganger i dag. Web-versjonen står også og surrer i minuttvis før den hopper rett inn på bildet som viser kontoinformasjon og ingenting om bilen
E-Golf 2015
BMW X3 2007

Kjelliken

E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

skjolingstad

Ved innlogging på App kommer beskjeden "Request failed: not found 404", og websiden har ingen lagrede opplysninger om verken meg eller bilen...
E-Golf 2015
BMW X3 2007

Sidewinder

Noen som vet hva det koster pr år for car Net?
Kan ikke akkurat si jeg er imponert..

lightningii

Burde ikke Møller kommet ut med en driftsmelding på dette?
Det berører tross alt alle som har vw el bil i Norge!

poskare

Dere som har hatt tjenesten en stund burde utforme en standardklage og sende inn til kundeservice. Jeg har jo ikke hatt tjenesten så lenge, men klager gjerne, men har ikke historikken å legge med som begrunnelse for å få et år til uten kostnad.... Men jeg hadde satt krav om ett nytt år uten kostnader på grunn av alle disse problemene som har vært.

Puzoni

Hei.
selger ringte meg i dag ifm overtakelse og da stilte jeg spørsmål vedr. Car-Net i samme slengen. Han sier at det jobbes på spreng med å bytte server fra USA til Tyskland pga stabilitet. Dette ble også nevnt tidligere i tråden så noe sannhet må det vell være i dette.
Smør dere med litt tålmodighet så blir dette bra.

Gordon Retriever

Sitat fra: Sidewinder på tirsdag 10. mars 2015, klokken 17:24
Noen som vet hva det koster pr år for car Net?

Prisen etter gratisperioden er oppgitt til 101 euro pr. år.  Tyske kunder har også mulighet til å tegne seg for 2 års abonnement for 170 euro.

poskare

Ser ut til at tjenesten fungerer sånn ca via PC nå. På appen finner den ikke tjeneren, så der er det nok noe "omdirigering" som ikke fungerer som det skal ennå. Kan være noen DNS endringer som er bestilt, men kan ta noe tid.
I værste fall kommer det et oppdatering av appen som fikser problemet, og det tar litt tid å få godkjent en app hos Apple vet jeg, så som det ble nevnt ovenfor... smør dere inn med litt av restene av tålmodighet dere har igjen etter å ha ventet på bilene deres.. :)

Kjelliken

E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Power7777

Løst for eGolf 2015

KW14NTD reg nr for å få opp engelsk online brukermanualen

http://www.volkswagen.co.uk/owners/manuals


Sikring nr 12 (infotainment services) må fjernes for å resette gsm module carnet. Sikring 1 rad, nr 3 fra høyre.


stefse

vil ikke karakterisere det som en permanent fix å måtte ta sikringen ut og inn i tide og utide.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Råde

Sitat fra: Power7777 på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:42
Løst for eGolf 2015

KW14NTD reg nr for å få opp engelsk online brukermanualen

http://www.volkswagen.co.uk/owners/manuals


Sikring nr 12 (infotainment services) må fjernes for å resette gsm module carnet. Sikring 1 rad, nr 3 fra høyre.
Kan bekrefte at det funker.

Meeeeeeeeen, noen god fix er det ikke, nei.
e-Golf | X75D

sap_2000

Fant ikke noen oversikt over sikringene på den linken. Noen som kan poste en screenshot?

Jeg har fått til reset av carnet ved å ta sikring nr 17 flere ganger det sist halve året. Sist gang nå i går etter at jeg ikke har fått endret timere eller satt på lading/ varme de siste ukene. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24353.msg411789.html#msg411789
Fant dette med carnet og sikringen ved å Google og endte opp på et tysk forum husker jeg.

Når sikring 17 er ute forsvinner displayet midt i dashbordet og carnet får ikke kontakt med bilen.

Når sikringen blir satt tilbake får carnet kontakt med bilen igjen og jeg får endret timere/ varme/ lading som har vært tregt/ umulig i mange uker  :)
Ingen instillinger/ timere trengs å stilles inn på nytt. Gjelder det ved sikring 12 også?

Kan det variere på bilene våre hvilke sikringer som går til hva?
Hadde vært kjekt og hatt et komplett koblingsskjema til eGolfen  :)
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Power7777

Vet ikke hva 17 er, den er ikke beskrevet i vedlagt oversikt. 16 er nevnt på enkelte nettsider, den er til telefon og min bil hadde ingen sikring i 16.

12 resetter ingen data og det er ikke nødvendig å foreta noen endringer etter at man har fjernet sikringen.

Jeg er enig at det er ingen god løsning. Jeg opplevde det første gang etter at jeg har hatt bilen i 3-4 uker.

Jeg leste svar fra møller på en side som skrev at carnet modul kan gå i heng når den har vært uten dekning en stund. Min bil står i kjelleren hjemme og på jobben, begge steder uten dekning. Så bilen står uten gsm dekning i ca 17 timer av 24t.

Hvis jeg opplever problemet oftere vil jeg ta en prat med møller :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA