Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen

Startet av Nuvolari, tirsdag 26. august 2014, klokken 09:18

« forrige - neste »

Råde

Enig med zebra99. Det skulle være fryktelig unødvendig å gjøre på en ny bil til mange penger... Vær sta hele veien og ligg unna batteriet :)
e-Golf | X75D

EV - Driver

Det burde ikke være nødvendig,  men ser man litt praktisk på saken så er det mye raskere å gjøre det selv. Gsm - modulen er en liten datamaskin,  slike kan fra tid til annen gå i heng. Slik er det bare selv om det ideelt sett ikke burde skje. Så er spørsmålet hvordan raskest mulig få det opp og kjøre igjen? Ringe Møller,  få time og kjøre dit, eller løsne en mutter..
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

torgrand

Problemet er om det er andre konsekvenser av å koble fra 12v batteriet.
Blir andre data nullstillt?

EV - Driver

Du må velge språk og stille klokka mener jeg å huske.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

zebra99

Pinglet ut og tok av batteripolen i dag. Var spent da jeg startet bilen. Fikk flere feilmeldinger bla ACC. Etter en prøvetur funket alt normalt igjen. Ikke mistet noe data.
Og Car-Net fungerer også...


stefse

Det bør meldes inn som en feil uansett. Hvis folk driver og fikser dette selv, havner dette ikke på topp prioritet hos VW. Men hvis de må bruke dagen på å resete GSM modem vil de kanskje finne en løsning kjappere.

Rent engineeringsmessig kunne man funnet kabelen til modemet og koblet det via en knapp eller relé, timerrelé eller sågar et fjernstyrt relé.
Jeg tror dog en software oppdatering blir den endelige løsningen på problemet.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

EspenT

Hva med å finne ut hvilke sikring det er som går til gsm modulen? Kanskje den har en egen, så slipper man resette alt mulig annet i tilleg.

zebra99

Fikk tilbakemelding fra Møller i uken som gikk. De spurte om jeg fremdeles hadde problem med car-net og jeg måtte si at jeg hadde robootet ved hjelp av batterispolen. De sa at det var en ok løsning, men at de anbefalte å ta ut sikringen. Han sa ikke hvilken og jeg spurte ikke....
Møller mener at problemet oppstår hvis gsm-modulen er ute av dekning i en periode. Hørtes ikke helt sannsynlig ut spør du meg, men....

Just to let u know

Råde

e-Golf | X75D

poskare

#24
Tenkte jeg fikk friske opp dette emnet med en artig liten sak.

Det positive er at jeg kom inn på Car-Net...
Det kjipe er at jeg ikke lenger er eier av en e-Golf......men en hvit e-UP!   oO

Råde

1. Det var en lang rekkevidde for en e-UP
2. Har du gått ut og sjekket en gang til? Kan jo være Carnet egentlg har rett ;D
e-Golf | X75D

lightningii

Virker som Car-net er nede i dag, kommer ikke inn via app eller PC.
Anyone Else?

Kjelliken

 :o Kommer ikke inn på appen jeg heller så er nok noe servise greier på det.

Hjelper neppe og kontakte Møller da det tar ca 3 uker på svar fra dem  :-\
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Sidewinder

Samme her.
Har vært i kontakt med de.
Svært mange har feil med tilgjengelige funksjoner
og feil type bil osv. Bilen må inn på verksted og laste ned noe informasjon
som så sendes til fabrikk for å få alt til å fungere som det skal iflg Møller.

MagnarPS

Sitat fra: lightningii på tirsdag 10. mars 2015, klokken 09:43
Virker som Car-net er nede i dag, kommer ikke inn via app eller PC.
Anyone Else?

Kommer heller ikke inn. Bare står å jazzer for så å komme med tidsavbrudd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA