Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

Mr.Elliot

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 25. august 2018, klokken 19:37
Da regner jeg med at du har sendt en skriftlig klage til sentret?

Klage blir sendt mandag..
14 Fiat 500E
19 Bmw I3 120Ah

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Jejl

#1082
https://www.facebook.com/Vi-som-%C3%B8nsker-elbilen-dit-peppern-gror-566893270082513/?hc_ref=ARR7xuKCvp0Y5efqNrA3CCSCz-8WLAjF1zlFUQp0rxa5VDmJbXObXsf9Q-81iG4om5s&fref=nf&__xts__
Sjefen for de som ønsker elbilen dit pepperen gror parkerer på sin favorittplass, nemlig ved hurtigladeren med sin fossil, og skryter i tillegg av det.
Han har kanskje ikke tenkt på at de fleste har med seg en type2-kabel som er 6 meter lang?

tomrh

Kan ikke noen parkere inne den der fjotten!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Jejl

Har parkert inne en slik fjott før.
6 meter type2-kabel er alltid kjekt å ha i bilen.
En annen gang traff jeg på en eldre dame med fossilbil som sto parkert på en av Stavangers eneste ladere der du får lade gratis 11kw. Hun var klar over det......"jeg skulle bare..." (med bæreposene i hånda) så smalt bildøren igjen. Slike kan godt parkeres inne en times tid.

Ingeniøren

Sitat fra: Jejl på søndag 26. august 2018, klokken 15:12
Har parkert inne en slik fjott før.
6 meter type2-kabel er alltid kjekt å ha i bilen.
En annen gang traff jeg på en eldre dame med fossilbil som sto parkert på en av Stavangers eneste ladere der du får lade gratis 11kw. Hun var klar over det......"jeg skulle bare..." (med bæreposene i hånda) så smalt bildøren igjen. Slike kan godt parkeres inne en times tid.

Og risikere at de gjør herverk på din bil - nei takk. Slike er truenes til hva som helst. Finnes det ikke parkeringsvakter som kan bøtelegge slike?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sirup

Blir bare helt oppgitt!

Var innom IKEA i Åsane en tur i dag. Omkring 90% av parkeringsplassene var ledige, likevel presterer mange elbilister å parkere på ladeplassene uten å lade.

Hva er poenget!

VW e-Golf
Tesla Model X75

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Sirup

Sitat fra: Amatøren på torsdag 15. november 2018, klokken 23:11
@Sirup:

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 26. august 2018, klokken 20:42Finnes det ikke parkeringsvakter som kan bøtelegge slike?

:+1:

Har tidligere sagt fra om problemet i informasjonsdisken på IKEA. Jeg gav dem bilnummerne på bilene som opptok ladeplasser uten å lade, da ropte de opp eierne på PA-anlegget og ba dem flytte bilene umiddelbart:-)

Sikkert en frustrert elbileier som sto i informasjonsdisken den dagen:-)

VW e-Golf
Tesla Model X75

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Zimon

Har printet ut noen slike og klippet opp. Ligger i hanskerommet på bilen min. Men enda ikke hatt behov for å legge en slik på frontruta til noen. Men nå lader jeg mest mulig hjemme og evt hurtilading på langturer.

Men bare å bruke samme lapp, er info fra elbilforeningen som er satt 4 på en side slik at sparer papir og miljø.

Men bra at IKEA ropte opp elbilen som ikke ladet og ba vedkommende om å flytte. :)  :+1:
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Sirup

Det (u)offisielle navnet på elbilister som parkerer på ladeplasser uten å lade er wattnisser
VW e-Golf
Tesla Model X75

sylwester

Jeg merker en stadig økning av at plugin-hybrider står på ladeplass. Det slo meg da at mens vi har gratis offentlig parkering så har hybridene ikke det, unntatt på de ladeplassene. Det kan derfor være noen som står der ikke bare fordi de trenger å lade, men fordi de da kan stå der gratis i 16 timer.  Når hybrider, som typisk er ferdige med å lade på 2 timer, står på 5. timen er det hverken for å handle på supern eller å lade de står der. Da er det parkeringsplass.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

lifern

Var innom Horisont kjøpesenter for et par dager siden og måtte ha hurtiglading. Det er 3 QC der og alle var opptatt. På den ene stod det en hvit e-up som var ferdig ladet(100%).
Etterhvert var en av de andre ferdig så jeg fikk ladet. Når jeg kjørte derfra ca 30 min senere stod fortsatt e-up en tilkoblet.
Slikt blir jeg irritert av.
SVART EUROLEAF 2013

Panduck

Sitat fra: lifern på torsdag 22. november 2018, klokken 10:21
Når jeg kjørte derfra ca 30 min senere stod fortsatt e-up en tilkoblet.

Disse er vel bare å koble fra når de er ferdigladet? Men om det ikke er plass til to biler foran laderen, hjelper det lite.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA