Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bakgårdsverksted i Bergen?

Startet av Anne_T, mandag 11. august 2014, klokken 11:31

« forrige - neste »

Anne_T


EU-kontroll er gjennomført, med noen 2-ermangler.
Derfor spør jeg om det noen som kjenner noen i Bergensområdet som kan ta på seg noe mekanisk arbeid på min bil?
Det er snakk om å skifte bremserør (bak), skiver (fremme) og bærekule (høyre fremme).

Kverneland kan selvfølgelig ta på seg jobben, men det må da finnes andre alternativer?
Noen som kjenner noen?

:)



- Bergen

Think City 2002, (2009-2014)
Peugeot iOn 2014

elektrolux

#1
Håper noen kan hjelpe. Her snakker vi 2-3 timers arbeid, noe som er greit til 500 kr/t, men ikke om en må ut med 1895.-  pluss moms.

Det er og snakk om å holde en av få gjenværende Think Classic på veien.

Vi har ikke kapasitet før til vinteren.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Anne_T

Nå ser det ut til at jeg får en nabo til å gjøre jobben - hurra!

Jeg skal nå gå i gang med å få tak i deler her i Bergen (Mekonomen eller tilsvarende) - og har kikket på wiki'en som omhandler nettopp dette.
Kjenner lett angst for å ta tak i riktige deler - og ikke blir jeg veldig klok av å lese den noe kryptiske PKK-notatet.

Er det noen som kan hjelpe meg med å si eksakt hva jeg trenger?
Noen som vet om noe av dette er bestillingsvare?!


Alle gode og konkrete tilbakemeldinger mottas med en STOR TAKK!
- Bergen

Think City 2002, (2009-2014)
Peugeot iOn 2014

elektrolux

Dette var gode nyheter.

Se etter Peugeot 106 deler hos Biltema.

Bærekulen byttes "in situ" eventuelt ved å sette bærearmen i en verkstedspresse, men kan være vanskelig å få tak i. ( Vi har på lager )

Skruene til bærearmen under teppe inni bilen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Anne_T

Takk igjen Robort!

Bremseskiver - Biltema (ok)

Bremserør?! Finner ikke, har det en annen betegnelse på wiki'en? http://www.elbil.no/wiki/Think:Deler

Bærekule er vanskeligere altså, det betyr at bærekule til Peugeot 106 ikke vil passe til Thinken? Da får jeg vurdere å bestille hos deg, hva koster den + frakt?

:)


- Bergen

Think City 2002, (2009-2014)
Peugeot iOn 2014

elektrolux

Vi tar 250 kr stk for bærekulen. + ca 100 kr i frakt.

P106 sin bærekule er identisk, og muligens like billig eller billigere hos Biltema / Meca / Citroen / etc.

Bremserør selges i metervis på Biltema, og i bedre kavlitet enn original. Du trenger ikke bytte hele rører, kun skjøte innpå og bytte ut den korroderte delen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

torle

Bilextra på Kokstad har 2 på lager til 271,- stk i merke Lemförder med ny bolt og mutter. FOR/7000-15334


 


 
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA