Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av BOStrand, tirsdag 05. august 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

rth

Fikk opp noe rart i dag.   Når jeg går inn på ConnectedDrive så ser jeg en batteristatus på 100%. Gule barer i stedet for grønne. Og en rekkevidde på 6 km.

Etter en fysisk sjekk i bilen, så er alt tilbake til normalt. Noen som har opplevd noe sånt? Og hva kan forklaringen på 100% bateristatus og 6 km rekkevidde?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: rth på tirsdag 18. november 2014, klokken 15:41
Fikk opp noe rart i dag.   Når jeg går inn på ConnectedDrive så ser jeg en batteristatus på 100%. Gule barer i stedet for grønne. Og en rekkevidde på 6 km.

Etter en fysisk sjekk i bilen, så er alt tilbake til normalt. Noen som har opplevd noe sånt? Og hva kan forklaringen på 100% bateristatus og 6 km rekkevidde?
Du har nok samme problem som Marcel Den Butter som nylig postet dette bildet på "BMW i3"-gruppa på FB:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205219244461876&set=gm.741326589274538&type=1&theater

02jan

Har her 4 km og 76 % i min app. Iphone 5  ios6.  regner med feil på app/server og ikke bil.
Har forøvrig ikke hatt noe feil på connect tjenesten tidligere (daglig ibruk) .
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Gatlas

Jeg har også 2 km og 58% oppladet.  Bilen kom fra verksted i går også var alt ok. Så som det er nevnt tidligere er nok feilen på server.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

ali_ben

Samme her... ikke bare i appen, men også på nettet - se vedlegg.
BMW i3 levert 2. mai 2014

karkandreas

Jeg hadde også den feilen i går, både på web og i app (alt ok i bil).

Kjehorn

Hadde også dette i går men alt rettet idag!  ;D

Kin2k3

Samme her, måtte bort i garasjen for å dobbeltsjekke på displayet der for å være sikker.

Gatlas

Fjernstyring avreisetid og klimatisering med Connected drive. ???
I dag står bilen og lader på en vanlig offentlig ladestolpe med en Ratiolader. Altså ikke den originale ladekladden. Jeg får ikke fjernstyrt avreise tid eller klimatisering.
Er det kun bruk av den originale lader som fjernstyring fungere på?
Noen som har erfaring?
Kan man forhåndsinnstille dette i menyen i bilen?
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

snakkis

Sitat fra: Gatlas på onsdag 26. november 2014, klokken 08:44
Fjernstyring avreisetid og klimatisering med Connected drive. ???
I dag står bilen og lader på en vanlig offentlig ladestolpe med en Ratiolader. Altså ikke den originale ladekladden. Jeg får ikke fjernstyrt avreise tid eller klimatisering.
Er det kun bruk av den originale lader som fjernstyring fungere på?
Noen som har erfaring?
Kan man forhåndsinnstille dette i menyen i bilen?
Dette har ingenting med laderen å gjøre.
Fjernstyring via appen er ikke veldig stabil. Jeg får ofte feilmelding selv om jeg bruker standardladeren.
Senest i dag tidlig.

Innstilling av avreisetid og klimatisering kan du også gjøre i bilmenyen.


Gatlas

Sitat fra: snakkis på onsdag 26. november 2014, klokken 10:40
Sitat fra: Gatlas på onsdag 26. november 2014, klokken 08:44
Fjernstyring avreisetid og klimatisering med Connected drive. ???
I dag står bilen og lader på en vanlig offentlig ladestolpe med en Ratiolader. Altså ikke den originale ladekladden. Jeg får ikke fjernstyrt avreise tid eller klimatisering.
Er det kun bruk av den originale lader som fjernstyring fungere på?
Noen som har erfaring?
Kan man forhåndsinnstille dette i menyen i bilen?
Dette har ingenting med laderen å gjøre.
Fjernstyring via appen er ikke veldig stabil. Jeg får ofte feilmelding selv om jeg bruker standardladeren.
Senest i dag tidlig.

Takk skal du snakkis, den fungerte etter noen forsøk. Så da fungerer den når har selv lyst til det. Batteri fulladet men fikk  lade feil en halv time før avreisetid var satt. Klimatisering var aktivert.  Da viste appen 99% ved avreise tid. Blir det brukt strøm fra batteriet selv om den står tilkoblet til nettet ved klimatisering?

Innstilling av avreisetid og klimatisering kan du også gjøre i bilmenyen.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

LMOR

Det er nevnt i flere tråder. Hvis du lader med mindre enn 32A, så bruker du litt av batteriet på oppvarmingen. Så snart du er nede i 98%, så lader den opp igjen. Så det er helt tilfeldig om du kommer til 98/99 eller 100% opplaget bil. En oppvarming uten tilkobling tar fort 10%.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

oddefanten

Da var endelig appen oppe og gikk igjen for min del etter 19 dager uten statusoppdateringer og diverse forsøk på brukeroppdatering av ConnectedDrive.
BMW i3 (2014) | Volvo V70 (2012)

bromm

Sitat fra: LMOR på onsdag 26. november 2014, klokken 18:09
Det er nevnt i flere tråder. Hvis du lader med mindre enn 32A, så bruker du litt av batteriet på oppvarmingen. Så snart du er nede i 98%, så lader den opp igjen. Så det er helt tilfeldig om du kommer til 98/99 eller 100% opplaget bil. En oppvarming uten tilkobling tar fort 10%.
Dette er ikke HELT riktig, det fungerer også fint, (uten at batteriet blir belastet under forvarming), å kjøre "Reduced" på 32A-veggboks - dvs. at bilen trekker ca. 19,5A (ca. 4,5 kW). Jeg bruker dette daglig, og har aldri sett noen dipp på SoC.

Så det er vel bedre å formulere dette som "hvis du lader med mer enn "kladden", så slipper du problemet med at batteriet blir tappet"... :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA