Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av BOStrand, tirsdag 05. august 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

BOStrand

ConnectedDrive er ikke oppdatert siden lørdag for min bil. Har dere andre oppdatert status?

Roman

Funker, men typisk feil hos BMW. Har ikke sett noe annet løsning på det enn å vente

bromm

Funker hos meg også, både APP og Web-portal. Hvis det ikke fungerer på noen av delene over lengre tid, så bør du si ifra (du kan sende melding rett fra app'en til de som jobber med CD).

PS!! Ikke glem at appene (særlig Android-utgaven), kan henge seg på telefon eller nettbrett. Da får man heller ikke oppdateringer. App bør stenges (kill), hvis man mistenker dette, og så startes på nytt. Android: klikk back, back, back helt til den spør om "close app". iOS: dobbelklikk home, og så dra iRemote-appen ut "i det blå"...

jaxry

Hos meg har bilen plutselig forsvunnet fra hele CD. Må aktivere bilen i CD igjen med kode sendt til bilen. Kjipt når bilen står på flyplassen og jeg ønsker å sjekke ladestatus... Noen som har opplevd dette?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

LMOR

Sitat fra: jaxry på torsdag 07. august 2014, klokken 15:54
Hos meg har bilen plutselig forsvunnet fra hele CD. Må aktivere bilen i CD igjen med kode sendt til bilen. Kjipt når bilen står på flyplassen og jeg ønsker å sjekke ladestatus... Noen som har opplevd dette?
Enig at det er kjipt, men du kan trøste deg med at den ikke oppdaterer seg mens den står der uansett. Du ville sett det samme som når du forlot bilen.
I praksis mister du nesten ingenting heller.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

rth

Jeg prøver å få i gang Connecteddrive. Har laget login, og er i ferd med å legge til en bil med siste siffer i chassisnummer og regnummer gitt inn så langt. Så står det at det skal sendes en sikkerhetskode til bilen. Problemet er at denne koden ikke dukker opp. Eller i hvertfall ikke i løpet av 2 timer. Er dette normalt eller er jeg på villspor på noe vis?


rt

LMOR

Sitat fra: rth på torsdag 07. august 2014, klokken 22:01
Jeg prøver å få i gang Connecteddrive. Har laget login, og er i ferd med å legge til en bil med siste siffer i chassisnummer og regnummer gitt inn så langt. Så står det at det skal sendes en sikkerhetskode til bilen. Problemet er at denne koden ikke dukker opp. Eller i hvertfall ikke i løpet av 2 timer. Er dette normalt eller er jeg på villspor på noe vis?
rt
Du er ikke på villspor, men du leter kanskje på feil plass. Du finner dette i en gammel tråd, men tror det var under messages i connecteddrive.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

rth

Jeg ser i Messages, og har filter til å vise alt.  Men ingen ting er dukket opp.  Får prøve prosessen fra starten av igjen i morra.

Kjehorn

Forsøker å styre APPs (Audible, Stitcher og Napster) direkte fra idrive etter å ha plugget iphone inn via USB. I3 ber meg åpne appene på iphone manuelt hver gang. Så har den glemt til neste gang at de ligger inne og ber meg igjen å "minne" den på hvilken type apper jeg har på telefonen (fortsatt de samme tre!). Finnes det en enklere måte å styre APPs på enn å holde på slik?
Jeg har I Remote  og BMW Connected installert på telefonen og full pakke m Navi pro og CD i bilen.

LMOR

Det kommer forhåpentligvis connecteddrive store snart, med apper som ligger i bilen i stedet for på telefonen. Dette har blir forsinket i flere omganger...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

rth

Jeg sitter og er småfrustrert og særs lite imponert over denne appen som jeg har på min mobil. Passord må gis inn mangfoldige ganger ved manøvrering.

I går skulle vi til et ukjent sted, og jeg tenkte da å sende destinasjon fra app til bil. Har gjort det før uten å bite meg merke i at det var komplisert. Nå finnes ikke den muligheten. Jeg kan hente fram Google maps. Og kikke rundt. Jeg kan se ladestasjoner osv. Tidligere destinasjoner mm. Men om jeg søker på Maps nå, så starter navigasjon på mobilen opp i stedet for å kunne sende destinasjon til bil.

Finner overhode ingen mulighet til å sende destiansjon til bil. Hverken tidligere eller nye. 


Noen andre som får til dette?

snakkis

Sitat fra: rth på fredag 07. november 2014, klokken 08:42
Jeg sitter og er småfrustrert og særs lite imponert over denne appen som jeg har på min mobil. Passord må gis inn mangfoldige ganger ved manøvrering.

I går skulle vi til et ukjent sted, og jeg tenkte da å sende destinasjon fra app til bil. Har gjort det før uten å bite meg merke i at det var komplisert. Nå finnes ikke den muligheten. Jeg kan hente fram Google maps. Og kikke rundt. Jeg kan se ladestasjoner osv. Tidligere destinasjoner mm. Men om jeg søker på Maps nå, så starter navigasjon på mobilen opp i stedet for å kunne sende destinasjon til bil.

Finner overhode ingen mulighet til å sende destiansjon til bil. Hverken tidligere eller nye. 


Noen andre som får til dette?
Jeg sendte destinasjon til bilen fra appen(iOS) senest for to dager siden. Fungerte helt fint da.
Har ikke hatt problemer med at passord må oppgis annet enn unntaksvis når appen har blitt oppdatert.
Må oppgi pinkode hver gang den startes, men det er greit synes jeg.

LMOR

Sitat fra: rth på fredag 07. november 2014, klokken 08:42
Noen andre som får til dette?
Fungerer helt fint, men er du koblet med kabel til bilen mens du gjør dette? Det har jeg ikke prøvd.
Du søker frem adressen øverst, og velger denne. Så trykker du på den hvite boksen på kartet (med adressen i) for å få frem valgene.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

du drar opp adressen som dukker opp helt nederst i appen så du får frem valgene. Å trykke virker ikke alltid. Slik: http://i.imgur.com/XIMg8vX.jpg
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

OK, da er dette forskjellig på Android og iOS. Jeg kjenner ikke igjen dette bildet.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA